Beste Mirjam, Brigitte of Imke, Mijn vriend en ik willen zwanger worden er zijn bij mij in de familie alleen veel miskramen. Mijn zus is onlangs wel bevallen van haar eerste en heeft geen miskraam gehad de rest van mijn nichten en ook tantes hebben echter allemaal of een miskraam of een dood geboren kindje gehad... Heb ik nu ook een verhoogde kans op een miskraam? Alvast bedankt! Groetjes Escal
Hoi Escal, is er onderzoek gedaan in de familie naar een mogelijk familiair genetische oorzaak? En waren het jongetjes of meisjes voor zover bekend? Dit kan de oorzaak zijn voor meerdere miskramen in de familie, maar zeker omdat je zus al een kindje heeft gekregen en geen miskramen, hoeft het niet te betekenen dat jij ook een miskraam zult krijgen of er een verhoogde kans op hebt. Ik denk dat het wel een idee is hiermee eens langs de huisarts te gaan en advies te vragen bij een klinisch geneticus als dit nog niet door iemand is gedaan. Groetjes Brigitte
Beste Brigitte, Bedankt voor je reactie. Het is bij mij niet bekend of het jongetjes of meisjes waren weet wel dat de kinderen die erna zijn geboren beide jongetjes en meisjes zijn (en allemaal gezond!) Ik zal met mijn vraag naar de huisarts gaan. Groetjes Escal