hoe betrouwbaar zijn ovulatietesten

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door keina, 13 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    hallo,

ik ben nu een jaartje bezig om zwanger te worden. en heb niet een heel erg regelmatige cyclus, en ze zijn vrij lang. wel is elke maand de ovulatietesten positief.
    ovuleer ik dan ook echt? zijn die echt betrouwbaar?
    of geeft dat ding gewoon positief aan omdat er wel wat hormonen in mijn urine zit, maar heb ik eigenlijk geen eisprong?

want afgelopen keer was die positief op dag 21 en nu zit ik al op dag 54 maar ben nog steeds niet ongesteld, en op dag 41 was zwangerschapstest negatief.

als ik dan wel echt ovuleer, is het dan niet raar dat ik niet ongesteld word en niet zwanger ben? (ofmoet ik nog een keer testen?)

ik hoop dat je me een beetje opheldering kan geven.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi keina,

Je cyclus varieert van 27 tot 34 dagen dat is opzich geen verkeerde cyclus. Ik zie een uitschieter van 51 dagen en nu zit je weer in zo'n uitschieter. Het kan zijn dat je eisprong later was en dat je te vroeg bent geweest met testen maar het kan ook dat je menstruatie er snel aan komt. We adviseren vrouwen die een jaar 'bezig'zijn zich te laten doorverwijzen naar een gynaecoloog voor verder onderzoek.

Imke

3. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    ik loop al bij de gyno maar die wou het nog even aankijken tot janauari.

maar zijn ovulatietesten betrouwbaar???
    kunnen ze positief aangeven, terwijl je geen ei hebt???

bedankt voor je snelle reactie
    liefs

4. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi.

Ovulatie testen zijn best betrouwbaar! Helaas kunnen ze zoals elke test ook wel eens een foutpositieve uitslag geven.

Succes!

Imke

Deel Deze Pagina