Noodoplossing gezocht gecastreerde hond

Discussie in 'De lounge' gestart door Demino, 7 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    We've got a problem here..

Onze hond is vandaag gecastreerd. Alles gelukkig goed gegaan, maar nu is het een groot feest thuis. Hij heeft een soort romper aan, om het likken van de wond tegen te gaan.. Het probleem is echter dat hij er steeds over struikelt, de romper is te groot voor hem.. En ik vrees dat dit al de allerkleinste maat is. Verder is het heel onhandig met plassen; eerste plasje ging goed, maar zojuist zat hij op de vloer en plaste hij zomaar in dat ding. Gevolg: romper zeiknat en baasjes alleen maar aan het corrigeren, want hij blijft natuurlijk aan die wond zitten.
    Morgen wil ik teruggaan om de romper om te ruilen voor een 'lampenkap', want dit werkt niet.. Hij valt dus ook steeds en dat is gewoon zielig. Maarja, morgen is morgen en we hebben nu nog een hele nacht voor de boeg.

Wie heeft toevallig een idee voor een tijdelijke oplossing? Ik had me al voorgenomen om vannacht op de bank te gaan liggen, zodat ik hem in de gaten kan houden.. Maar wat moeten we nu met die romper?! :(
    PS: We hebben nog geen kindjes, dus heb geen luiers of andere rompers in huis..

2. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Een onderbroek van jou aantrekken? Met een doek een 'Luier' vouwen?

3. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ja die luier vouwen had ik ook al aan gedacht, maar heb geen veiligheidsspelden in huis.. En mijn onderbroeken zijn helemaal veel te groot voor hem haha..

4. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Heb je de mogelijkheid om zijn halsbandje te verdikken?
    Wat ik bedoel is, hij moet dus niet aan zijn achterste kunnen en in de dierenwinkels krijg je opblaasbare halsbanden die er voor zorgen dat ie zijn nek niet opzij kan draaien om zo naar achteren te gaan.
    Het bandje zit dan in de weg en die krijgen ze niet gauw af.

5. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Een boxershort van je vriend aantrekken en bovenop zijn rug strak trekken en vastzetten met elastiek ofzo?

6. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Hoe klein is je hondje? Dan kunnen we beter meedenken.

7. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Proberen aanpassen en dan het te veel aan stof samennemen en samenhouden met een elastiekje? Stof er zo rond proberen werken dat hij het elastiekje niet kan stukbijten?

8. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Okee, even ter illustratie: het is een kleine chihuahua, hij weegt 1,5 kg.. Als je m ziet is het net een puppy. Boxers/onderbroeken zijn denk ik al even groot als hij, haha, gaat hem dus niet worden :(

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Handdoek dik oprollen en om zn nek heen doen. Door de rol kan hij zn nek niet buigen en niet bij de wond. Zeg maar een soort nekkraag.

10. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hoefte dat niet na castratie. Maar hoe groot is de hond? Bij ons loopse teefje gad ik ooit bij gebrek aan beter een gat in een luier geknipt en die om gedaan :)

11. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ik vind het wel een eng idee om iets om zijn nek heen te doen.. Kan dat geen kwaad? :$

12. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hoe groot is ie? Lange mouw van t-shirt afknippen, twee gaten er in voor de pootjes en dan een strikje om de staart heen?

13. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Nogmaals: hij is maar 1,5 kg en ziet eruit als een pup. Mouwen, boxers, onderbroeken, allemaal te groot.. :(

14. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Een oude sok, teen eraf dan is het soort koker.

Dat over zijn lijf met een maandverbandje bij het gedeelte waar hij niet aan mag zitten???

Denk dat hij anders door de sok heen bijt

15. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel

Nee hoor, halsbandje om doen en theedoek pakken, die rollen en om zijn nek doen (om het halsbandje heen) even kijken of er een vinger tussen nek en halsband/rol past en met een elastiekje boven vastbinden.

16. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Hij had een grote wond pleister erop zitten die ik pas na een paar dagen mocht verwijderen.
    Dit ging er goed gelukkig...

Oke het is dus een klein hondje..
    Heb je geen grote sok ofzo,daar knip je gaatjes in voor de pootjes en hij kan er niet meer bij?

17. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Hahaaa je was me al voor:D

18. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Wij hebben een stuk uit een oude legging geknipt, gaten voor voor en achter pootjes is stretch dus gast om het lichaam zitten.

19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik denk dat dat nog het slimte is, met een vaatdoek of keukendoek ofzo..

Ik trek mijn honden bij loopsheids een boxer aan van mij(labrador) mja dat gaat voor jou niet werken;)
    Geloof dat van petshirts maat xs het kleinste is.. dus ik snap wel dat dat nog wat groot kan zijn haha;)

Evt een omgekeerde lampekap(niet met de kap naar zn neus maar de kap juist naar ze schouders) die zijn nieuw en zorgen er juist voor dat de hond niet gedesorienteerd worden door de kap. alleen of die er ook zo klein zijn...

20. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Petshirt moet wel lukken, maar dan kleine maat.. Ze hebben ze zelfs voor konijntjes, dus dan moet een chihuahua ook kunnen.. XXXS bestaat ook :D

Ik vind die van de sok wel een goed idee, maar dan zou ik er 3 gaten in knippen voor de achterpoten en de staart ipv het koker-idee :D

Succes ermee!

Handdoek o.i.d. om de nek zou ik niet doen, dat vind ik gevaarlijk. Die opblaaskragen zijn er speciaal voor gemaakt, maar straks zit zo'n handdoek te strak ofzo, dat vind ik btje link..

Deel Deze Pagina