Hoi dames, Over een paar dagen op de helft van mijn zwangerschap. Maar ik heb al heel pril in se zwangerschap van veel ontlasting. Hiermee bedoel ik dus vaak, heb ook vaak last van diarree. Dit in tegen tot vriendinnen die juist een moeilijke stoelgang hebben. Vraag me nou af moet ik hiermee naar de dokter? Of hebben jullie daar ook last van. En met vaak bedoel ik 2/3 x per dag (voor mn zw was dit 1 x per twee of drie dagen). Heel awkward dus
Ik herken het Ik kon eerder altijd heel erg lastig naar het toilet, door de morfine was ik heel erg geobstipeerd, ik gebruikte dan ook Movicolon dagelijks zodat ik tenminste 3 keren per week naar het toilet kon gaan. Sinds ik zwanger ben heb ik dat dus helemaal niet meer nodig, ik kan minimaal 1 keer per dag naar het toilet en soms zelfs vaker! Ben er helemaal gelukkig mee Je moet je niet druk maken, sommige vrouwen die kunnen juist niet naar de wc en anderen die kunnen juist ineens veel beter naar de wc, dat hoort er gewoon bij.
Wat is er awkward aan? Tenminste, awkward impliceert een soort schaamtegevoel en dat snap ik niet goed... Ik herken het overigens ook van het begin. Daarna is het eventjes gaan wisselen. Vloog ik van volledig verstopt naar diarree en terug. Nu is het alweer maanden prima. *klopt af*
Ik ben 6 weken zwanger en moet net zoals altijd 1 tot 2 x naar de wc. Moet wel zeggen dat ik sinds t begin van me zwangerschap lichte kleur/waterige ontlasting heb. Waarschijnlijk hoort dit erbij
Bedankt voor de reacties dames. Nou ja waarom het awkward is, omdat ik soms ineens zo nodig moet dat ik het echt niet kan ophouden. En ben niet iemand die overal grote boodschap durf achter te laten Ik heb spastische darmen, waardoor ik dus normaliter moeilijk naar het toilet ga. Daarom vind ik het zo raar dat het nu wel kan, want ik hoor vaak genoeg dat mensen juist problemen hebben met de stoelgang... Maar goed, zo te horen kan het dus tijdens je zwangerschap ook zijn dat je juist vaker moet.
Hier de eerste weken van de zwangerschap dat ik super makkelijk naar de wc kon. Geen enkele moeite haha. Maar nu.... Ben nu 14 weken en ik heb echt moeite met mijn stoelgang. Vaak doet het gewoon zeer Heb ik elke zwangerschap gehad dus wist dat het weer zou komen maar ik heb het niet gemist haha.
Bij mij gaat het ook met ups en downs inderdaad. Als ik jou was zou ik blij zijn dat ik geen obstipatie heb en inderdaad gewoon lekker overal de grote boodschap droppen . Je kan er maar mooi vanaf zijn.