Griep tijdens zwangerschap

Discussion in 'Gezondheid' started by Elf84, Jan 30, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Vandaag ziek thuis met griep :(
    Ik heb verhoging/koorts (38,5°C) en heb een hele nare hoest, tot kokhalsneigingen aan toe.
    Nu heb ik het een en ander opgezocht en gelezen dat ik maximaal 4 x 500mg paracetamol per dag mag innnemen. Niet erg veel dus... hebben jullie nog huis, tuin & keuken tips tegen griep tijdens zwangerschap?

2. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

Feb 18, 2014
    837
    303
    63
    Je mag ook kinderxylometazoline en eventueel fluimucil, volgens mijn huisarts. Maar het beste is, hete thee, veel drinken en in bed uitrusten. Beterschap!

3. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Vorige week ook griep gehad Elf. Heb een week neusspray gebruikt. Was mega verkouden en heb ook een nare hoest. Heb vicks onder mn voeten gedaan. Wordt met de dag beter.

Met PCM de koorts onderdrukken.

:( Beterschap

4. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Thx voor de tips dames!

5. Mir86

Mir86 Niet meer actief

Ik heb tijdens mijn zwangerschap ontstekingen in mijn holtes gehad en volgens mij mocht ik 6 paracetamol per dag slikken. Heb ook 2 weken otrivin gebruikt (terwijl ook dit niet geadviseerd werd op internet etc). De verloskundige had er gelukkig niet veel problemen mee. Beterschap en lekker rustig aan doen

6. droombeebje

droombeebje Bekend lid

Jun 7, 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tot 20 weken zwangerschap uitkijken met neussprays met Xylometazoline. Dit kan namelijk effect hebben op de werking van de placenta (vaten in placenta kunnen ook samentrekken). Daarna alleen in overleg. Dit weet ik omdat ik momenteel ook de griep heb en even met de gynaecoloog heb overlegd. Veel rust proberen te nemen! Beterschap!

7. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    hier ook griep/ heftige verkoudheid. mn neus zit gelukkig niet heel erg dicht, maar als ik buiten door mn neus adem doet de binnenkant erg zeer. (niet handig met 2kids op school en er dus 4x per dag uit moeten)
    ik drink heel veel thee en water en houd mn temperatuur goed in de gaten. paracetamol krijg ik heel moeilijk weg dus die neem ik alleen als ik echt koorts krijg.
    momenteel heb ik het voornamelijk koud en heb ik meer last van mn bi door de spierpijn.
    het beste helpt nog altijd gewoon uitzieken. het is volgens mij best een heftige griep want mn dochter heeft er nu al ruim een week last van en mn zoon loopt ook mega te snotteren en te hoesten.
    beterschap.

8. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Neusspray ben ik sowieso geen fan van (ik gebruik dan liever zo'n zoutoplossing), maar tegen de hoest zou ik wel iets willen gebruiken.
    Heb gelukkig wel wat mogelijkheden.

Verder lig ik al de hele dag op bed..drink veel water en thee. En heb gelukkig voor dit weekend ook geen echte plannen (en deze zijn makkelijk af te zeggen).

Hoop dat ik er snel vanaf ben!
    Beterschap ook voor de andere zieke dames

9. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Ik mocht 3x 2 paracetamol, neusspray (max een week sprayen)
    Verder veel drinken en rust

10. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,641
    1
    36
    Ik heb 2x een longontsteking gehad en ik mocht maximaal een week 4x2 500mg paracatemol, neus spoelen met zelfgemaakt goedje van gekookt water met wat zout erin, af laten koelen en dan opsnuiven brr!

11. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Hier ook flink te pakken helaas! Kom in zo'n hoestbui terecht dat ik ervan moet overgeven en slaap al nachten amper doordat ik amper lucht krijg.. Echt vreselijk! Dus leef helemaal met je mee! Hier helpt het om de hele dag te blijven drinken, heb voortdurend een flesje bij me en een kan thee op de aanrecht. Paracetamol helpt bij mij toch nooit, dus daar neem ik er 1 van voor het slapen gaan.. Voor de rest, honing, citroen etc in mijn thee.. Ui onder je bed? Stomen?

Beterschap!!

12. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Erg he die hoestbuien... gelukkig nog maar 1x echt moeten overgeven, maar het scheelt steeds heel weinig ;)

Thx voor je tips!
    Jij ook beterschap!!

13. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Ik kan mn dosis paracetamol dus een beetje opvoeren. Fijn!
    Want hier doet het zeker iets tegen de koorts. Thx!

Die zoutoplossing is idd smerig, maar als het helpt..... ;)

14. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,809
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Vervelend dat je je zo ellendig voelt. Ik had dat een paar weken terug ook. Ik ben voor de zekerheid ff naar de huisarts gegaan toen ik mij zo voelde omdat ik het ook zo benauwd had.
    Ik heb een drankje (uber ranzig) via de huisarts gekregen die de kriebel weg zou moeten nemen zodat ik minder zou hoesten en ook minder mijn middenrif zou treiteren.

Het drankje spuugde ik direct weer uit en heb daarom het werkzame stofje in tabletvorm bij de AH gehaald. Het werkte goed. Ik kan alleen niet op de naam komen helaas. Misschien iemand anders hier? Het mag in de zwangerschap. In de bijsluiter staat wel dat het alleen in overleg met je arts mag, maar dat is puur indekken van de fabrikant.

EDIT: Noscapect van Roter had ik gehaald. Omhulde tabletten 15 mg noscapinehydrochchloride

15. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

Mar 10, 2012
    3,669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Hier ook griep alweer bijna een week. Nu voornamelijk nog hoestbuien begint beter te worden alleen zodra ik in bed ga liggen moet ik hoesten niks helpt dus slaap al hele week maar 2 tot 4 uur per nacht ben kapot hoop dat het snel over is.

Beter schap dames!

16. ester77

ester77 Actief lid

Sep 6, 2009
    127
    0
    0
    Gelukkig ben ik niet de enige. Hier al dag 17 van hoesten en snotteren. liggen op rechts wil bijna niet doir de pijn die ik aan mijn ribben heb door de kriebelhoest. Ik slaap ook erg slecht en vind het erg frustrerend worden. Van de dokter een ontstekingsremmende pompje gekregen om de irritatie wat weg te nemen. Verder pm en noscapine hoestdrank maar ik denk dat het gewoon ern kwestie van uitzieken is. Pittig griepje dit ...

17. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Wat vervelend dat jullie ook zo'n last hebben!
    Noscapine vind ik wel de moeite waard om te proberen. Die hoest is zo pijnlijk...
    Die slapeloze nachten herken ik ;)

Beterschap allemaal!

18. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,809
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hup, naar de Appie dus!
    Bij mij hielp het echt gauw! En ik sliep al een paar dagen op de bank omdat ik manlief niet wakker wilde houden (die moest de volgende ochtend weer naar het werk en de geluiden die ik steeds produceerde... Pieterburen was er niets bij!! Maar echt, na een dag voelde ik al verbetering! Dus hup op naar de Appie!

Beterschap ;)

Share This Page