Mijn dochter ligt nog steeds alleen in een slaapzak in haar ledikantje. Het ledikantje zal voorlopig nog wel even blijven, ze ligt er nog prima in en hoeft nog geen plaats te maken voor een broertje of zusje. Maar die slaapzak.. Tot hoe oud laat ik haar in die slaapzak. Hoe oud waren jullie kinderen? Een deken gooit ze af. Daar komt bij dat ik het zelf niet echt een prettig idee vind. Ze ligt op de kop en onderste boven, buitenom dat ze de deken afschopt ben ik bang dat ze eronder raakt. Maar goed ze zal toch een keer moeten wennen aan een deken. Of zal ik dat dan maar doen als ze ooit over gaat naar een groot bed? Mijn vriendinnetje gaf me laatst de opmerking dat ik niet te lang meer moet wachten .
Ik heb toevallig gisteren een klein dekentje er in gelegd zo dat ze er aan kan wennen. Maar ze maakt er geen gebruik van. Maar ze moet er toch aan wennen.
Waarom moet je er haast mee maken van je vriendin? Kan me, zeker omdat je kindje zo door het hele bed gaat, goed voorstellen dat je nog even wilt wachten. Onze dochter slaapt ook nog altijd in een slaapzak en zonder deken. Ook ligt ze nog in haar ledikantje. Voor haar werkt dat heel goed. Ik heb de puckabag en daar kunnen ze tot 110 cm in dus zo lang ze dat nog fijn vind mag ze er lekker in blijven liggen. Zodra ze over gaat naar een gewoon bed of peuterbed gaan we met een dekentje beginnen.
yep lekker in de slaapzak laten liggen en doen waar jij je goed bij voelt. evt zou je een klein fleece deken ofzo bij je kindje in bed kunnen doen om te oefenen en zodat je kindje kan wennen aan een deken maar vrees dat het niet veel nut zal hebben. ik zou pas een deken doen zodra ze naar het grote bed gaat.
Ik snap ook niet zo goed waarom je haast zou moten maken? Mijn zoontje gaat binnenkort over naar een peuterbedje met dekbed ivm de komst van zijn broertje, maar nu ligt hij nog in zijn ledikantje in een slaapzak. Anders zou hij ook steeds bloot liggen. Daarnaast vind ik het slaapzakje nu nog een goede uit bed klim-beveiliging
Haast maken om te wennen? Nou nee daar ben ik het, net als mijn voorgangers, ook niet mee eens. Gewoon lekker laten liggen in haar slaapzak, prima! Dat dekbed komt wel een keer als ze in een groter bed gaat. Luister maar naar je eigen gevoel hoor.
Ik vind het ook een beetje onzin. Mijn dochter ligt ook nog netjes in een slaapzak. Ze ligt wel steeds meer stil dan vroeger, maar ze kruipt wel vaak naar het hoofdeind en soms ligt ze 180 graden gedraaid. Ik ben bang dat ze onder een dekentje uit kruipt en dan heel erg afkoelt. Natuurlijk zal ze dan waarschijnlijk wel wakker worden van de kou, maar ik leer haar dit liever in het voorjaar/zomer. Ik ben niet heel bang dat ze onder het dekentje terecht komt. Het lijkt me dat ze nu oud en sterk genoeg is om dan de deken los te trekken door te gaan zitten (op handen en knieën) en heel hard te brullen, zodat wij haar kunnen komen helpen. Dat geldt voor jouw knulletje denk ik ook wel. Een fleece dekentje zou ik dan weer niet doen. Dat ademt niet, dus áls hij er onder komt, kan hij veel moeilijker aan frisse lucht komen dan onder een katoenen dekentje. En als je dat dekentje er dan ook nog eens los in legt, is de kans dat hij er onder komt natuurlijk wel vrij groot.
zoonlief ging met 2jaar over naar groot bed en was toen slaapzak-af. hij liet dekentje altijd wel redelijk liggen in zn ledikant. alleen tijdens het slapen lag hij ook altijd omgedraait in zn bed. dochterlief nu 1.5jaar en ook zij laat deken ook wel redelijk met rust. maar heeft nog wel altijd een slaapzak aan anders klimt ze eruit (grrr) wil haar nog niet naar een groot bed doen. zij zal dus echt niet in haar bed blijven en continu eruit gaan. dus hier nog gewoon het ledikantje met slaapzak. haast maken? onzin. gewoon lekker zo laten als het goed gaat, niks mis mee
Onze zoon lag vanf dat hij 5maanden was in een slaapzak tot aan een jaar of 2, 5.Daarna is hij onder een dekbedje (ledikantdekbedformaat) gegaan. Eerste drie maanden nog wel met een hele dunne zomerzak onder zn dekbed ivm wennen aan zn dekbedje en het eronder uit schuiven. Toen we de zijkanten van ze bedje hadden gehaald hebben we zijn slaapzak weggelaten. Niks laat hoor, je moet doen waar je jezelf goed bij voelt! Komt echt wel goed.
Dochter ligt ook nog in de slaapzak en die is vorige week over gegaan naar een peuterbed, gaat ook prima We hebben het wel geprobeerd hoor, maar ze blijft sowieso niet onder de deken liggen en wil zelfs geen deken over haar heen. Ze valt in slaap met haar slaapzak, echt een gewoonte. Ze pakt de losse onderkant, trekt die helemaal naar haar neus en snuffelt er dan aan tot ze in slaap valt. Zo voelt ze zich geborgen en valt ze fijn in slaap, ik vind het best!
Mijn zoontje ging met slaapzak naar peuterbed. Daarin hadden we een lakentje gelegd , zodat hij kon wennen. Nu geen slaapzak meer (grootste maat werd te klein ) Hij gooit nu altijd de dekens eraf. Voordat ik zelf naar bed ga, stop ik m weer lekker in.
Onze meid slaapt ook nog heerlijk in haar ledikantje in een slaapzak. Wel merk ik bijvoorbeeld dat ze een dekentje ook fijn gaat vinden, ze kroop op de bank en trok het dekentje dat er lag over haar heen. Ik zou 'm nu dus gewoon lekker in z'n slaapzak laten liggen en als hij oud genoeg is kan hij er zelf om vragen misschien. Neefje is ruim 3,5 jaar en heeft net pas aangegeven dat hij geen slaapzak meer aan wil. Dus waarom nu al afleren?
Onze dochter slaapt ook alleen in de slaapzak, dat is ook haar knuffel geworden. In de zomer toen het zo heet was, moest ze een paar dagen zonder slaapzak slapen, overdag ( ze kreeg warmteuitslag en niks help behalve zonder kleren slapen, anders ging ze zweten ). Die dagen heeft ze oh helemaal niet of heel slecht geslapen, dus we laten het zo voorlopig.