Mijn dochter heeft erg veel oorsmeer. Dit zit in haar oorschelp. Ik maak het bijna elke dag schoon met een speciaal baby wattenstaafje. Maar elke keer zit er weer wat in haar oortje. Kan ik hier wat aan doen? Ik vind het zo vies lijken.
Volgens mij is het alleen maar goed dat ze veel oorsmeer heeft. Ik had vroeger nooit oorsmeer en altijd oorontsteking!
Je moet niet met wattenstaafjes het oor gaan schoonmaken, want dan duw je de oorsmeer er juist in, waardoor je grote kans hebt op oorontstekingen. Alles wat naar buiten komt gewoon schoonmaken met een nat washandje en voor de rest niet aankomen. Onze meid had in het begin ook snel smerige oortjes, nu eigenlijk niet meer.
Zoë had hier ook last van en ook zat zij veel aan haar oortjes, voor de zekerheid naar de huisarts geweest en die gaf aan dat het alleen maar goed was, al het vuil blijft dan uit het oor. Ik maak de schelp met een wattenstaafje schoon maar blijf uit de buurt van de gehooringang. Het heeft dus wel een functie, dus lekker laten zitten