Ik vind dit wel erg logisch klinken. Ik ben dan wel benieuwd, want ik ben deze keer een stuk misselijker dan bij de eerste. In het begin van deze zwangerschap was ik zwanger van een tweeling, men zegt dat je daar ook veel misselijker van wordt, maar inmiddels is de tweede nauwelijks meer terug te vinden, dus ik kan me niet zo goed voorstellen dat dit nog steeds effect heeft. Ik durf in ieder geval heel erg te betwijfelen dat minder misselijk sowieso een jongen betekent. Ik denk dat je het hoogstens bij je eigen zwangerschappen kan vergelijken.
Het is een bakerpraatje, denk ik... Ik ben nu ruim 31 weken in verwachting van een meisje en ben eigenlijk geen moment ziek geweest . Kennis is in verwachting van een jongentje en is al 5 maanden ziek!
Ben echt geen spuger, had al 16 jaar niet overgeven. Zelfs toen ik 5 jaar geleden hersenvliesontsteking had deed ik het niet. Eerste week zwangerschap overgeven als een idioot. En heel wat afspraken gehad met het toilet tot week 16. Iedereen zei dat het een meisje werd, zelfs omdat ik de baby hoog draag. Maar .... wij krijgen een jongen
bakerpraatje; bij 1e zwangerschap erg misselijk geweest tot 16 weken en een meid, nu helemaal niet misselijk geweest en we krijgen toch echt weer een meid!
tot zo'n 4maand steeds over gegeven, daarna snel zat en/of misselijk soms alleen al bij de gedachte van bepaald eten of een geur... en we krijgen een zoon
Ik ben bij de vorige zwangerschappen van het begin tot eind misselijk geweest en ik heb veel overgegeven. De 1e zwangerschap was van een meisje, de 3 erna van jongens. Nu weer een jongen en ik amper misselijk geweest. In totaal 4x overgegeven, terwijl dat bij de vorige zwangerschappen dat minstens per dag was. Qua misselijkheid ook geen verschil tussen mijn zwangerschappen met mijn dochter en zonen. Alleen deze laatste keer dus totaal anders.
vriendin van mijn neef bij beide zwangerschappen opgenomen geweest in het zk ivm overgeven en uitdroging, de 1e keer een jongen en de 2e keer een meid.....bakerpraatje dus.
Hier straks 2 meiden en geen seconde misselijk geweest. Vriendin heeft een dochter en krijgt nu een zoon en is ook niet ziek geweest
Bij mijn 1e zwangerschap... de keren dat ik misselijk was, kon ik op 1 hand tellen... Een flinke zoon dat 3 jaar geworden is. Nu deze zwangerschap... Veel keren misselijk geweest... Maar weet helaas het geslacht nog niet... Moet wel zeggen, dat ik utrogestan moet nemen (oraal)... dus kan ook er iets mee te maken hebben...
Bij mijn dochter riep iedereen ook al dat het een meid zou zijn door mijn extreme overgeven. Iedereen in de fam kreeg een meid als ze erg hadden overgegeven. Nu heb ik deze zwangerschap hetzelfde gehad tot ongeveer de 18de week, maar we weten nogniet zeker wat het word helaas.
Bij hyperemesis schijn je toch echt vaker een meisje te krijgen. In mijn geval klopt het. Het is dus niet helemaal eem bakerpraatje als je de onderzoeken moet geloven.
Bakerpraatje of niet, ik ben tot ruim 20 weken misselijk geweest en vaak overgegeven en wij krijgen een meisje, dus voor mij gaat het wel op hihi...
Ik ben wel misselijk geweest, niet overgegeven en kreeg een zoontje. Mijn zusje was bij haar oudste erg misselijk geweest en overgegeven, standaard een emmer naast haar bed en kreeg een zoon. Bij haar jongste nergens last van en weer een zoon. Mijn moeder heeft bij alle drie haar zwangerschappen nergens last van gehad en heeft drie dochters gekregen. Een vriendin van ons was erg misselijk en moest veel overgeven en kreeg een dochter. Je kunt er dus geen peil/pijl op trekken.....
Ik ben bij beide zwangerschappen totaal niet misselijk geweest: Wij hebben een meisje en een jongen. Mijn zus is bij 2 zwangerschappen extreem misselijk geweest: (ook beide keren opgenomen geweest in ZH daarvoor) Hun hebben ook een jongen en een meisje. Dus hier is er ook geen peil op te trekken qua bakerpraatjes
Het is geen bakerpraatje Er is daadwerkelijk onderzoek gedaan naar de zwangerschapsuitkomsten bij vrouwen met extreme misselijkheid en daaruit bleek dat zij vaker een meisje kregen. Het verschil was niet groot, maar blijkbaar wel statisch significant. 'Maternal age between 20-24 years old, being married, carrying a female foetus or more than one foetus were all socio-demographic characteristics associated with a higher prevalence of hyperemesis gravidarum.' Extreme nausea and vomiting varies among pregnant women from different countries
Ik had ook HG, maar krijg echt een jongen. Ben echt tot +/-25 weken ongeveer elke dag kotsmisselijk geweest, kon niks eten. Deed ik dat wel dan kwam het er heel hard weer uit. Ben met 11 weken ofzo ook doorgestuurd door mijn vk naar het ziekenhuis voor opname. Alleen ze vonden in het ziekenhuis dat het niet erg genoeg was dus kon weer naar huis met het advies dat ik gewoon moest gaan eten yeah right. Bij mijn eerste zoon was ik totaal niet misselijk.