Beste verloskundige, Hier een vraag van een onzekere zwangere Inmiddels bijna 7 weken zwanger en zo weinig kwaaltjes dat ik besloot om de bevestiging nog eens te willen zien. Nu had ik een etos test die ik nog niet had gebruikt, en er verscheen een superlicht streepje. Een streep is een streep, maar ik word er erg onzeker van. Heb eerder hele duidelijke strepen gehad (met matcare test). Mijn vraag: kan het hcg gehalte erg schommelen of betekent dit dat mijn hcg aan het afnemen is en dat het dus niet goed is? Had niet getest met ochtendurine, maar eerdere testen ook niet. Alvast bedankt, Marit
Hoi Marit, inderdaad is een streepje een streepje en ben je zwanger. Dat het nu een licht streepje is, zegt niets over het wel of niet goed zitten van de zwangerschap. Je hCG hormoon is nu hoger dan de eerste keer dat je testte, ookal zou het mis zijn. De kans is gewoon echt het grootste dat het goed zit en probeer je niet druk te maken om het lichtere streepje. Niet vaker gaan testen nu, want dat heeft geen zin. Het verschaft je geen duidelijkere info en je kunt toch niets anders doen dan de echo afwachten. Maak jezelf niet gek! Groetjes Brigitte