Wie trimt hier zijn eigen hond?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaVanGilani, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Wij hebben een maltezertje en die heeft er een schurft aan om naar de trimsalon te gaan! Nu heb ik vandeweek zn snoetje bijgeknipt en m lekker geborsteld en vertroeteld en hij vond het heerlijk! Nu dacht ik eraan om hem zelf te knippen! Wie doet dit hier ook? En wat heb ik allemaal nodig! Die gekke hond hangt heel erg aan ons en hij laat door ons alles toe.

2. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Nee ik begin dr niet aan!
    Vriendin van mijn zusje doet het voor 15 euro, na een uur is ie klaar.
    Geen geld toch?
    Dan is ie wel helemaal kort hoor, geen mooi model of iets..

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

het is volgens mij niet iets wat je 123 doet....

maar ik kan het helemaal mis hebben hoor, ik heb er echt geen ervaring mee....

behalve dan dat mijn schoonzus kapster is... en dat onze honden daarbleven tijdens onze vakantie in frankrijk ( langharige en kortharig ) laten we zeggen dat we de kortharige normaal terug kregen... en onze langharige hond was helemaal glad... net niet kaal.... :( tja knippen kan ze .... maar een hond trimmen niet !

* totaal niet van toepassing maar oeehhh wat was ik boos dat ze dat zomaar zonder overleg had gedaan *

4. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik doe het tegenwoordig zelf ben er wel 3x 1uur mee bezig maar krijg veel complimentjes!

5. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Hier ook een maltezer..zie avatar;).

Ik heb hem afgelopen vrijdag ook zelf geknipt in huis.
    Meeen overal haar:$. Heb het gedaan met een gewone schaar.
    Niet echt een succes..Maar het was ook nier echt lelijk gelukkig;).

Maar als je het zelf wilt doen heb je nodig.

Een goede tondeuse. BV Van moser.
    Met scheerkop 6 en 9 mm.
    Een goede schaar.
    Kam.
    Tang om oren te plukken.
    Evt scheerkop en de haren tussen de voeten weg te halen.

Dat is wat mijn trimster mij heeft verteld wat je nodig hebt.

DE aanschaf waarde van dat matteriaal ligt rond de 250,-.

Als je een trimster hebt die zo tussen de 35/50 vraagd heb je het er nog wel een x uit. Maar waar wij heen gaan vraagd veel minder.
    Maar zij doet het voor hobby.

6. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Ik knip het haar van mijn Malteser ook zelf. Scheelt een hoop geld en lelijk is ie toch wel:p:D Ik gebruik alleen een kam en schaar en dat gaat prima. Daarna zijn nageltjes met een nagelschaar en hij is weer het beessie!

7. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik doe het ook altijd zelf
    ik heb alleen een kappers schaar en tondeuse
    oren hoef ik nooit te doen dat is wel makkelijk hi hi;)

8. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Nee ik begin er niet aan.
    Mijn langharige hond gaat gewoon netjes naar de trimsalon. Als je een goede trimsalon hebt gaan ze ook goed om met het gedrag van de hond. Mijn joekel bijt namelijk bij de "kapper" en alleen bij haar is hij rustig dus hij gaat daar gewoon 1x per 3 maand heen en dan gewassen en gestreken krig ik m weer terug.

Het is wel echt een vak waar je de juiste materialen voor moet hebben... anders kun je de vacht wel verklooien.

9. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Tnx voor de tips!! Ze gaat normaal ook altijd naar de kapster, maar daar is ze zoo over de zeik, tot spouwens toe! Dus vandaar dat ik ze zelf wil gaan knippen! Want ze gaat er echt voor liggen! Ik ga het gewoon proberen! :)

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb een broken coat jack russell en die pluk zelf.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Ik heb een flatcoated retriever en die trim ik zelf, maar voor een 'grote beurt' gaat ze naar de trimsalon, die vrouw doet dat zoveel beter dan ik.

12. Jel

Jel Niet meer actief

15 euro? :$

Wij hebben laatst voor het eerst onze pup (een boomer) weggebracht naar een trimsalon en we waren 47,50 kwijt. :$

Ik heb trouwens een voor en na foto:

Bekijk bijlage 240456

Zelf begin ik hier niet aan. Als ik al met de schaar in haar buurt kom dan is mevrouw al weg.

13. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Het hoeft zeker niet duur te zijn. Hier trim ik 2 van de 3 ook zelf (dit omdat de 3e gelukkig het haar van de papa hond heeft) (zijn mixjes maltezer leeuwtje/chihuahua) en dat gaat helemaal prima.
    Heb gewoon een tondeuse van de action waar ook de schaar en kam bij zitten. Een nagelschaar (wel bij de dierenarts of dierenzaak toen gehaald) en een 2 zijdige borstel van de wibra.
    Het ligt er wel aan welk model je bij de hond wilt natuurlijk, maar je moet toch wel rekenen dat je er meer dan uur soms mee bezig bent, zeker als ze hun 'wintervacht' nog hebben.
    Na het bijknippen/modelleren gaan ze hier onder de douche en als alles goed gedroogd is nog even de borstel er doorheen om alles mooi zacht te krijgen (maak ze zelf nooit helemaal kaal).

In het begin is het wel even wennen natuurlijk, maar als je het vaker doet gaat het beter en je woef heeft er baat bij (dus geen trimsalon stress), dan is de tijd die je er insteekt meer dan waard.

Succes!

14. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    ik trim mijn malthezer zelf! maar heb er ook een opleiding voor gevolgd,deed het dus ook aan huis,maar ben tijdelijk gestopt omdat ik het even niet kan combineren.
    het ligt natuurlijk aan de hond, de vacht, en de eisen die je stelt,maar bij een trimster word het vaak wel mooier(moet je een goede hebben)

15. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb een golden retriever en soms is hij weer wat ontploft haha en als er op dat moment geen ( 50 euro !!:$ ja dat kost dat hier) voor over is dan knip ik hem zelf. Ik gebruik daarvoor een gewone schaar, een effileerschaar en een nagelschaartje waarmee ik de haren bij zijn poten knip.
    De 'broek' doe ik met de effileerschaar, en staart met een gewone schaar.
    Krijg ook altijd complimenten.
    Natuurlijk gaat het bij een trimsalon nauwkeuriger maar ik vind het toch veel geld.
    Heb een tijdje stage gelopen bij een trimsalon dus weet aardig hoe of wat.
    Nu moet het eigenlijk ook weer, maar heb er geen zin in hihi:)

16. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Voor een grote hond is 50 euro vrij normaal hoor de trimsalon heeft er ook meer werk aan dan aan een maltheser of boomer etc.

17. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ik heb een yorkshire met vrij lang haar, heb zelf zo'n trimsetje bij de Lidl gekocht, die zullen ze binnenkort wel weer in de aanbieding hebben, je kan ze ook voor 15 euro op internet vinden trouwens! Ik doe altijd maar wat en het ziet er prima uit hoor, heb zo al flink wat geld uitgespaard! Ik laat het haar van de staart en de oren lang wat er dan echt grappig uitziet. Dus als ik jou was zou ik gewoon een goedkoop apparaat op z'n kop tikken en zelf gaan freubelen, echt elke gek kan dat zelf hoor :D
    ( tenzij je een hele grote hond hebt ofzo dan is het wel wat lastiger)

18. Skye

Skye Niet meer actief

Maltezers moeten toch geplukt worden?? Daar heb je alleen je vingers voor nodig!!

19. Jel

Jel Niet meer actief

Wat houd dat nou precies in, dat plukken? Dat doet toch pijn?

20. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Nee, ik trim onze boomer niet zelf. Mijn moeder is hondentrimster, ze heeft een eigen salon en komt aan huis.. Zou gek zijn als ik het zelf zou doen.. :)

Deel Deze Pagina