gevoel dat het kind eruit schiet door buik

Discussion in 'Zwangerschap' started by lizzie123, Apr 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lizzie123

lizzie123 Actief lid

Sep 23, 2008
    223
    0
    0
    Hai meiden
    Misschien een beetje een rare titel maar zo voelt het echt! Dit is de 2e dag nu, het kindje zit voor me gevoel helemaal aan de voorkant en heb t idee als je bijvoorbeeld een sneetje erin maakt dat hij 4meter ver schiet. Zo straks staat me buik. Je ziet ook 2 bulten, hoofdje en kontje waarschijnlijk. Hebben jullie dit ook wel eens gehad en zo ja kan het kwaad? Maak me best wel zorgen.. (zit vanaf week 16 thuis ivm steeds harde buiken) Vandaag ook helemaal niet lekker, veel geslapen en krijg me eten er amper in..Wie kan me helpen! anders bel ik toch even de vk voor de zekerheid...

Alvast bedankt!

Liefs Lizzie

2. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    Hmm... ik ken het gevoel wel als mijn kleine weer eens haar kontje naar 'buiten' probeert te duwen, maar dat is vaak na 10 minuten al weer weg.
    En het feit dat je echt die 2 bulten ziet zitten lijkt mij niet helemaal goed.
    Als ik jou was zou ik de vk even bellen.

Het kan zijn dat ik het toevallig gewoon niet heb meegemaakt en anderen hier wel, dat het alsnog onschuldig is.. maar ik zou gewoon even bellen voor de zekerheid.

3. lizzie123

lizzie123 Actief lid

Sep 23, 2008
    223
    0
    0
    Ja het is heel vreemd, heb het dus ook niet eerder gehad,dacht gister dat ik misschien iets te druk was geweest dus vandaag echt in de rust maar het resultaat is het zelfde. Voel rechts volgens mijn voetjes gaan, maar die buik blijft zo omwijs strak staan. Als je ergens tegen aan stoot voelt het net of het kindje niet beschermd word omdat hij er zo uit puilt! Ook is hij erg druk..Bedankt voor je reactie...!
    Liefs Lizzie

4. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    hier hetzelfde.
    ik heb vaak bij een harde buik twee bulten, links en rechts van mijn buik.
    de buik lijkt dan een beetje vierkant.

maar soms is het ook de kleine die flink aan het duwen is van binnen uit en dan staat mijn buik ook erg op spanning.

persoonlijk maak ik me er geen zorgen over, aangezien ik nu ook wel last mag hebben van harde buiken, maar goed als jij twijfelt dan moet je gewoon ff je vk bellen.

joyce

5. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    weet niet of het veel kwaad kan en heb het zlern iet meegemaak.
    maar weet wel nog van mijn tante dat was zelf een vrij dunne vrouw. en die droeg een tweeling. en het vel was haast doorzichtig van haar. ze liep dus op het laatst ook konstant met xdr handen onder de buik want was bang dat hij eraf zou knappen. denk dat dit beetje zelfde idee is.
    ze heeft ze dus ook kompleet de 40 wk uitgedragen en was dus ook neit zo verwonderlijk aangeizne het geen kleintjes waren maar toch kan me voorstellen dat her een vreemd gevoel is.

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik herken het wel een beetje... Mijn buik staat ook soms zo ontzettend strak dat ik me serieus afvraag of hij/zij nou via mijn navel naar buiten probeert te komen... :) Ik zie ook regelmatig een bobbel of 2-3 aan de buitenkant. Billen, knieen, handen... Alles wat maar enigzins uit kan steken, steekt ook uit... :)

Ik denk zelf dat het weinig kwaad kan, volgens mij is het strakke gevoel van mijn buik meer een teken dat mijn baarmoeder weer aan het groeien is. Dat gaat echt met sprongen bij mij.

Ben je misschien ook aan de dunne kant? Ik wel, ik weeg normaal net 48 kilo en mijn buik is ook niet geweldig groot dat zal er ook wel mee te maken hebben... Er is gewoon niet meer ruimte...

7. Snowwie28

Snowwie28 Lid

Oct 10, 2008
    54
    0
    0
    Bluesky,

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Bij minder vet en minder grote mensen zal je dit eerder zien dan bij mensen die toch wat meer gezet zijn.

Ik heb zelf dit gevoel ook af en toe. Of het kindje zelf naar buiten wil via de buikwand hahaah. Onze is ook hardstikke druk en veel aan het bewegen aan de oppervlakte. Moet zeggen dat ik dit alleen maar prettig vind.

Zodra ik mijn handen op mijn buik leg gaat de kleine ook weer bewegen dus vaak als het uitpuilt word het gelijk rustiger. Heerlijk gevoel. In ieder geval. Ik kan er alleen maar van genieten.

Liefs
    Snowwie

8. Trotsemama1986

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    Heel toevallig had ik het vanmorgen ook 2x..
    Zag gewoon zoooo duidelijk de billen en hele rug zitten.
    Het was tijdens een harde buik..

9. rce86

rce86 Bekend lid

Sep 19, 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Hier ook!
    Ik heb ook geen grote buik, en volgens de Vlk neemt de baby dan ook me hele buik in beslag en dat zou bij iemand met een grotere buik niet het geval zijn.
    Nu vraag ik me dan weer af :rolleyes: ... krijgt de kleine het nou niet benauwd in zo'n kleine buik waar voetjes en billen uit moeten steken om te bewegen?

Liefs

10. lizzie123

lizzie123 Actief lid

Sep 23, 2008
    223
    0
    0
    Ik ben volgens mij ook wel slank, teminste normaal postuur.1,80 en was 68 kg voor mn zwangerschap en nu 5 kg zwaarder..Draag alles aan de voorkant, van de achterkant zie je niet eens dat ik zwanger ben. Dus misschien heeft het daar ook mee te maken..Ik moet dinsdag heen dus zal het eens vragen!

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ach, wat een onzin weer! :)
    Ik ben >1.80 en >100 kilo nou en heb zelfs een voorliggende placenta, MAAR je kan heel de baby zien liggen, zo strak staat mijn buik! Ik ben gewoon een attractie!
    Ik verwacht een grote baby (geschat op 9/9,5 pond) en die neemt heel mijn buik in beslag, van onder tot helemaal onder mijn borsten, krijg soms amper lucht. Je zou denken dat de baby geen ruimte meer heeft, maar ik krijg veel controles en dat heeft ie dus wel, alleen doet die gespannen buikhuid wel zeer, helemaal als er weer een harde buik voorbij komt!
    Maar ik vind het nog steeds heerlijk; kan er naar blijven kijken en masseer m'n baby'tje ook door de buik heen.

12. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hier ook hoor,steek steeds wel wat uit haha...ik maak me er ook geen zorgen over...volgens mij kan dat echt geen kwaad!Geniet er alleen maar van!

13. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

May 12, 2008
    1,074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Hey hey,

Ik heb het ook heel erg. Ik heb vandaag ook een ligginsecho gehad, omdat mijn buik dus zo straks staat, dat het moeilijk voelbaar is voor de vk.

Gelukkig lag de kleine eigenwijs heel diep en vast ingedaald.

Maar hier steekt dus 24 uur per dag de 2 voetjes aan de linkerkant eruit. Ruggetje wilt zich ook regelmatig laten zien en als ie beweegt (doet ie maar zo een 23 uur van de dag : P) dan lijkt het wel alsof mijn buik gaat uitscheuren!

Het hoort er dus een beetje bij...

14. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

May 12, 2008
    1,074
    0
    0
    Vind ik ook, ben zelf namelijk langer dan de gemiddelde vrouw (1.81), heb daardoor ook meer een lange buik dan een echte uitsteker, maar de kleine is goed te zien!

Dit soort dingen hebben niets met gewicht of lengte te maken!

15. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

May 12, 2008
    1,074
    0
    0
    Same here hahahha maar toch beweegt hij er lustig op los. Ik denk dat het lastiger voor ons is dan voor de baby : P

16. Trotsemama1986

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    Hier ook niet de dunste (normaal bmi, maar niet echt een platte buik haha) en ook de placenta ligt vooraan.. En toch heb ik het ook.. Vandaag zelfs de hele dag, elke half uur komt die rug weer tevoorschijn haha..
    Heerlijk, dan ga ik lekker over haar ruggetje wrijven enzo.

Share This Page