Hallo, Jullie zullen ongetwijfeld met deze vraag vaker geconfronteerd zijn maar ik ben soms zo onzeker.... Ik ben nu 5 weken en 4 dagen zwanger. Bij precies 4 weken heb ik mijn eerste echo gehad. Was niets op te zijn alleen een klein zwart stipje. Nu ga ik donderdag voor de tweede echo. Wat moet ik dan kunnen zien? Ik heb tot nu toe werkelijk nergens last van! Niet moe, misselijk, borsten niets aan te merken niets. Dat maaakt mij erg onzeker en vraag ik mezelf wel af of ik daadwerkelijk zwanger ben. Je leest dat het best vaak voorkomt dat je vruchtje niet groeit en nog weken in de buik kan zijn voordat je een miskraam krijgt... Kunnen jullie iets hiermee over zeggen? Dank je wel. GRoetjes..Karin
hoi Karin, Waarschijnlijk zie je donderdag een vruchtzakje en misschien al een klein vruchtje (of een zwangerschapsring). Als het een goed geavanceerd echo-apparaat is is het mogelijk dat je al een hartje ziet kloppen, maar dat hoeft nog niet per se. De kans op een missed abortion is altijd aanwezig maar klein. De kans is het grootst dat het allemaal goed gaat, probeer een beetje vertrouwen te hebben in je zwangerschap en in je eigen lichaam. Mirjam
Dank je wel voor je snelle antwoord! Nog een vraag...dat ik helemaal geen enkel syptoom heb is ook niet verontrustend?
hoi Karin, nee dat is zeker niet verontrustend, sterker nog, het wel of niet hebben van symptomen zegt helemaal niets over de zwangerschap. Sommige vrouwen hebben nergens last van, anderen juist heel veel klachten. Ook het plotseling verdwijnen of juist weer opkomen van symptomen zegt helemaal niets! Mirjam