Hoi, sinds een paar dagen heb ik het gevoel dat mijn buik strak staat. Kan niet zeggen dat het echt een fijn gevoel is. Het is een beetje een gevoel alsof ie rondom helemaal stijf is. Ook aan de onderkant, dus vandaar dat ik mijn urine ook ff gaat laten controleren. Maar vooral bovenaan voelt het alsof ik een stijve spier heb. Herkent iemand dat? En is dit gewoon oprekking dan en gaat het dat ook weer weg? Ik ben trouwens 25+4 weken zwanger.
hoi hoi, ik denk dat ik een beetje hetzelfde heb, ik ben alleen wat verder in de zwangerschap. ben nu bijna 32 weken. Enn bij miij trekt ht ook, het lijkt soms wel een soort van spierpijn? maar dan wat heftiger voor mijn gevoel, spierpijn voelt ook niet fijn, maar dit vind ik vervelender. en richting mijn maag heb ik het net zo. soms tot misselijk aan toe. heel vervelend!
Is dat gevoel constant aanwezig of met tussenpozen? Het zouden namelijk ook harde buiken kunnen zijn. Dan staat je buik ook helemaal gespannen (net alsof je een voetbal hebt ingeslikt) namelijk en voelt hard. Het is een vervelend gevoel.
ik denk te weten wat harde buiken zijn..dan is mijn buik ineens keihard idd haha.. maar dit voelt toch anders voor mijn gevoel. vooral die steken onderin mijn buik. of noujah dat spierpijn gevoel dat ken ik niet. bandenpijn voelt ook anders namelijk.
Lijkt mij idd ook een harde buik! Kan erg vervelend aanvoelen en trekken en je buik is dan idd zo hard als een voetbal
Bedankt voor de reacties! Nee, het is zeker geen harde buik, die heb laatst toevallig voor het eerst een paar keer gehad en dat was heel anders. Het is gewoon zo'n gevoel om mijn buik heen, alsof de rek eruit is of zo. Heb wel net een groeispurt gehad, dus misschien heeft dat er ook mee te maken, geen idee. Ik vraag me ook wel eens af of het misschien zo is dat ik er gewoon nog niet aan gewend ben dat mijn buik een stuk groter is of zo, en dat daardoor dat gevoel zo aanwezig is. En idd ook richting mijn maag, net alsof ik net gegeten heb. Nou ja, het zal er wel bij horen . Idd meer zoals K1986 zegt, een soort van spierpijn maar dan rondom. Het waar het vooral irritant is, is bovenaan. Merk dat mijn kindje een stuk hoger zit, waardoor ademhalen ook wat lastiger is.
Ik heb dit ook, heb ook harde buiken en dat voelt idd anders. Vooral bij staan en overstrekken heb ik er last van, zodat lopen eigenlijk maar 5 minuten mogelijk is, want dan word ik er echt kortademig van. Hier ook BI, en daardoor zegt de verloskundige dat het ws een spierkwestie is. Mijn spieren en dus ook de baarmoeder heeft last van de zwangerschap, wat dus deze pijn geeft. Rust is hier het enige dat helpt. Sterkte. Ik ben trouwens 26+2 weken, dus bijna even ver. Gr
Ik heb het tussen 22-24 weken ook erg gehad, heb het hier toen ook geplaatst. Strak gevoel, wat mij betreft alsof je veel te veel gegeten hebt maar dan over je gehele buik. Bij mij trok het het hardste over de bovenkant. Toen ik met bijna 24 weken bij de verloskundige kwam bleek mijn kindje 2 weken voor te liggen in de groei. Ze zei dat groeispurts normaal zijn en dat dit een groeispurt geweest kan zijn. Sinds 24 weken heb ik het helemaal niet meer gehad, dus ik denk dat een groeispurt een juiste diagnose geweest is.
Nogmaals bedankt allemaal! Heb idd een blaasontsteking, dus hoop dat na de AB kuur die spanning uit mijn onderbuik is. De rest van de strakheid wordt in de loop van de dag wel minder, dus het zal idd wel zo zijn dat het gewoon het oprekken van de spieren is, en dat dat stijf is na het opstaan (en dus logisch als dat overdag steeds soepeler wordt). Ik ga me er maar niet te druk om maken, zeker als ik lees dat er meer mensen 'last' van hebben.