veel pijn in de laatste weken door fibromyalgie

Discussie in 'Gezondheid' gestart door jo1984, 14 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jo1984

jo1984 Niet meer actief

Hallo dames,

Ik weet dat er al vele topics over fm zijn, maar ben té moe om ze op te zoeken. Vandaar dat ik een nieuwe aanmaak.

Ik ben bijna 36 weken zwanger en loop momenteel op mijn tandvlees. Ik slaap snachts niet van de pijn door de fm én bekkeninstabiliteit en kan daardoor de pijn ook weer minder goed opvangen. De beruchte vicieuze circel zeg maar.

Ik vraag me af of meer vrouwen hier last van hebben (gehad) en wat ze er aan hebben gedaan. Of er uberhaubt iets aan te doen is...

Maandag moet ik weer naar de vlos, is het ook een mogelijkheid om te vragen of ze de beeb eerder 'halen'? Ik moet er niet aan denken om zo nog wekenlang door te lopen.

Alle tips, trucs en andere gekkigheden zijn welkom!!!

Alvast bedankt,
    Liefs Jo

2. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Hey meis hier ook fm dus snap je helemaal. Geen idee of ze eerder wat doen, maar leg het iig bij ze neer en geef aan dat je echt helemaal op bent. Alleen met overleg kom je erachter of ze je eerder willen helpen.

3. jo1984

jo1984 Niet meer actief

Manlief was het zat en heeft de huisarts gebeld;
    - 4 x daags 2 paracetamol innemen.
    - helpt dit niet dan eventuele opname in het zh met morfine...:$

Paracetamol heeft bij mijn fm nog nooit geholpen, maar we proberen het maar.
    Pijnstilling wil hij niet geven omdat dit ook bij de baby komt en die, mocht hij geboren worden, daar erg suf van wordt en moeite kan krijgen met ademhaling. Morfine daarentegen is wel weer veilig(er)

4. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Klinkt mij bekend.
    Ik heb geen fm, maar wel BI, ben hypermobiel en gevoeliger op m'n gewrichten door mijn schildklier.
    Ik neem, als het echt niet anders kan, 2 paracetamol..Dat haalt soms de scherpe randjes er vanaf..
    Verder werk ik niet meer (vanaf 8 weken AT, vanaf 20 weken volledig in de zw).
    Ik ga regelmatig naar de fysio, om de bekkenspieren te laten behandelen..
    Verder probeer ik me overdag zoveel mogelijk rustig te houden, hoe meer ik overdag doe, hoe meer ik 's nachts last heb..
    Ik heb geen idee of ze de beeb eerder willen halen, denk dat je sowieso tot 38 weken moet lopen..

5. Mama322

Mama322 Actief lid

29 aug 2011
    384
    0
    0
    Hey jo, had ook al in het juli topic gereageerd.
    Vind het echt verschrikkelijk vervelend en hoop dat je misschien met medicatie het nog even volhoud! Je bent al zo ver gekomen.
    Ik begrijp dat het erg moeilijk is om nog vol te houden maar voor je kleintje is het echt beter als ie nog even blijft zitten!

6. jo1984

jo1984 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reactie's!
    Nog steeds pijn en volg keurig het paracetamol- schema van de ha.
    Ik wil liever niet morfine, ook al schijnt het niet erg voor de beeb te zijn.

7. Ingelke87

Ingelke87 Actief lid

18 okt 2011
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook fm. :(

Heb er vanaf het begin van de zwangerschap veel last van gehad. Meteen vanaf week 6 ziekgemeld, kon nog maar 2 uur per week werken. Daarna heb ik dit nog een beetje kunnen uitbreiden tot 7 uur per week, maar dat was het ook.

Ik moet zeggen dat het nu de laatste paar weken wel redelijk goed gaat. Komt ook door het iets warmere weer, maar moe ben ik altijd, de hele dag. Pijn, valt gelukkig mee.

Ik heb om de twee weken zwangerschapsmassage gedaan (werd 40 van de 45 euro van vergoed!) en ik ga elke week naar de fysio voor onderrugmassage. Daarmee kan ik me heel erg goed helpen. Rug wordt dan ook intaped voor de stevigheid. Heb ook een zwangerschapsband van Anita. Helpt ook goed tegen onderrug pijn, maar ik weet dus niet precies waar jij last van hebt.

Verder heel heel veel rust nemen en geen zwaar huishoudelijk werk doen. Helemaal niet, dus ook niet "ff" ;) Weet niet of jij nu werkt, maar vanaf het moment dat ik me ziek heb gemeld (12 weken voor uitgerekende datum), gaat het stukken beter! Meer rust, beter kunnen luisteren naar mijn lichaam.

Ik slaap gelukkig goed, kan heel goed op mijn beide zijden blijven liggen, dus daarmee kan ik je niet helpen...
    Sterkte meis, ik weet hoe je je voelt!!!!

8. jo1984

jo1984 Niet meer actief

Ten eerste wat ontzettend vervelend dat jij ook last hebt van fm. Gelukkig dat het qua pijn voor jou nu draaglijk is. Voor jou ook de laatste loodjes zie ik aan je banner. Spannend hoor!!!

De eerste weken ging het wonderbaarlijk goed! Qua fm dan, helaas wel flink moeten braken...
    Vanaf week 23 zit ik al thuis met bi en aanhoudende harde buiken. En nu begint die ****fm dus weer flink op te spelen. Fysio helpt niet, mijn buik is niet giga dus een band is volgens mijn fysio ook geen optie grrrrr (tapen hielp ook niet)

De pijn zit echt in mijn heupen/bekken. De fm zit vooral in mijn knieen, handen en bovenrug/schouders.

Maar zo'n massage klinkt wel erg goed. Waar doe je dat dan?

Sorry wat warrig verhaal geworden, komt omdat ik wat moe ben ;)
    In elk geval bedankt voor je reacties en tips
    Liefs

Deel Deze Pagina