Hallo ik heb vorige week m'n bloed laten testen (algemeen bloedonderzoek) en daar kwam uit dat ik niet immuun ben voor toxoplasmose (wat meerdere zwangeren hebben) maar vooral ook niet immuun ben voor rubella! Ik sta in het lager onderwijs en nu ben ik bang dat het gevaarlijk is om met jonge kinderen om te gaan om zo het risico te lopen van besmet te worden! De klassen van de kleuters zijn op dezelfde gang als die van de lagere school ... Moet ik ergens voor oppassen of kan dit allemaal geen kwaad? Hopelijk kan je me raad geven ...
Hoi Geeke, in de zwangerschap kun je je niet laten inenten tegen Rode Hond in ieder geval. Let goed op de symptomen bij de kinderen (rode vlekken, opgezette klieren achter de oren en in de hals, of pijnlijke gewrichten.) En als je denkt dat het heerst, meld je ziek. Je kunt dus niets anders doen als op je hoede zijn. Kijk als je meer info wil ook eens op de volgende site: http://www.erfelijkheid.nl/zwangerschap/rodehond.php#2 Groetjes Brigitte
Dank je wel alvast hoor Brigitte! Ik zal echt heel voorzichtig zijn en heel goed uitkijken met welke kinderen ik in contact kom ... maar echt gerust zal ik pas zijn als ik donderdag bij m'n gynaecoloog geweest ben en hij me eventueel meer info geeft of zo ... Groetjes