brandende pijn tepels

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Zwangnie, 1 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    #1 Zwangnie, 1 dec 2013
    Laatst bewerkt: 1 dec 2013
    Lieve meiden,

In principe staat voor mij het zwanger worden op een laag pitje. Wij gebruiken geen anticonceptie of condooms. Word ik zwanger, dan is dat oke! If not dan is dat ook oke. Net een nare periode afgesloten, dus vandaar...

Nu heb ik echter na mijn eisprong gevoelige tepels en die gaan maar niet over. Eisprong is inmiddels al een week geleden geweest. Mijn tepels zijn continu gevoelig, maar om de paar uur wordt het echt vlammend en lijken ze wel door mijn kleren heen te branden. Dit ken ik helemaal niet. Het duurt ongeveer 5 tot 10 minuten en dan zijn ze weer "gewoon" gevoelig.

Wie herkent dit? Mocht je dit herkennen, kwam dit dan door je cyclus of bleek je zwanger? Ik hoor graag jullie bevindingen en herkenning hier omtrent.

2. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hi, ik heb dat zelf ook. Na mijn eisprong krijg ik altijd brandende tepels (en soms met vlagen erger / pijnlijker). Dit duurt bij mij een week tot anderhalve week. Paar dagen voor NOD is het meestal weg. Dus misschien heeft het daar mee te maken?

3. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Hoi Leen,
    Bedankt voor je reactie! Ik denk inderdaad dat het mijn cyclys is, maar in mijn 24 jarige menstruatie carrière nog nooit zo heftig meegemaakt. Nu merk ik wel, na mijn BBZ mijn cyclus is veranderd. Veel en vaak menstruatiekrampen, ik denk dat die brandende tepels daar nu ook vandaan komen.

4. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik had het toen ik net zwanger was. Brandend van de jeuk, dat wel. Na een paar weken hingen de vellen er aan, zoveel had ik gekrabd :p

5. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Hoi Aylen,

Ja het begon met jeukende tepels, maar nu is het alsof ik met mijn tepwls tegen een muur heb staan schuren ;) Ik vermoed dat het mijn cyclus is, maar heb dit nog nooit (zo erg) gehad.

Gisteravond heb ik ze al ingesmeerd met vaseline...

Over een week verwacht ik ongeveer mijn menstruatie.

6. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ik denk wel dat jij het (nu) heftiger hebt dan dat ik normaal gesproken heb. Mijn NOD is rond komende zaterdag. De pijn is sinds vandaag minder / bijna weg moet ik zeggen.
    Duimen dat dit positief is voor je :)

BBZ = buiten baarmoederlijke zwangerschap? Heftig joh. Heb je beide eierstokken nog? Als dat kort geleden is zal je lichaam wel flink van de wap zijn.

Maar wat ik al zeg, misschien is het juist positief. Niet dat ik je (valse) hoop wil geven, maar probeer altijd zo positief mogelijk te zijn :). Sterkte meid.

7. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Hoi Leen,

Ik had inderdaad een buitenbaarmoederlijke zwangerschap... Was inderdaad heel naar. Ik heb een cyclus, maar dit is mijn 2e menstruatie nadien. Ik heb nu het idee dat mijn lijf hypergevoelig is voor hormonen. Mijn linker eileider is overigens verwijderd.

Mentaal ben ik nog niet helemaal klaar voor een zwangerschap en ben dan ook niet bewust en actief aan het klussen. Vrijen doen we eindelijk weer even voor de lol :p Maar mocht ik daardoor zwanger zijn geraakt, dan is het uiteraard meer dan welkom.

Maar die tepels!!!!! Auwwwwwww

8. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ach jeetje zeg. Heftig. Er is natuurlijk heel veel gebeurd met je lichaam, waardoor het misschien wat anders reageert. Geen idee, ik kan hier niet over meepraten omdat ik het (gelukkig) nooit heb meegemaakt. Daarbij is ieder lijf anders natuurlijk.
    Maar misschien is het wel een positief teken dat je nu overal heftiger op reageert. Had je dit de vorige cyclus ook? Of niet zo erg?

Lol hebben tussen de lakens omdat je het leuk vindt is zoveel fijner/leuker dan dat je het doet 'omdat het moet'. Wie weet heeft dat inderdaad een positievere uitwerking. Of in die zin; het legt er wat minder de druk op.

Enig idee wanneer je kunt testen? Ik duim met je mee. Ook om deze nare ervaring een plekje te geven.

9. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Mijn cyclus voel ik nu heftiger dan daarvoor, maar van mede lotgenoten heb ik begrepen dat dat er wel een beetje bij hoort.
    Ik wacht het allemaal wel af... Ik weet inmiddels wel dat je nooit vooraf kunt weten of je zwanger bent. Toen ik zwanger was van mijn bbz had ik in eerste instantie geen enkele zwangerschapsverschijnsel.
    Op 6 december zou ik kunnen testen, maar wellicht wacht ik het allemaal even af. Daarbij denk ik ook dat het negatief zal zijn :(

Maar hoe kwamen ze erachter dat jij PCOS hebt?

10. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Oh jeetje, dan zal het er wel een beetje bij horen ja. Vervelend.

Spannend. Ik een dag later.

Ik menstrueerde niet echt. Soms wat licht bloedverlies dat ik maar als cyclus telde. Vroeger vaker niet dan wel ongesteld geweest. Om die reden ben ik ook snel doorgestuurd. Via een inwendige echo zagen ze meteen dat ik pcos had en dat is bevestigd middels een bloedtest. Clomid gekregen. Reageerde ik goed op, maar veel last van bijwerkingen. Volgende ronde ga ik spuiten.

11. Liezze

Liezze Lid

25 sep 2013
    29
    1
    3
    NULL
    NULL
    Hoi Zwangnie,

Ik had ook altijd erg gevoelige tepels net na mijn eisprong. Dit hield dan een paar dagen aan en voor mijn NOD was het weer weg en dan werd ik ongesteld. Deze ronde kreeg ik echter rond mijn NOD (weer) erg gevoelige (branderige) tepels. Dit heb ik nu nog steeds en het was voor mij een van de eerste duidelijke zwangerschapssymptomen.

Succes!

12. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    @Liezze

Ook jij bedankt voor je reactie! Gevoelige tepels heb ik inderdaad ook wel rond mijn eisprong en NOD, maar nu houdt het aan. Daarbij brand het echt!

Nou ik zal het volgend weekend weten....

Deel Deze Pagina