Met groeiecho grote baby geconstateerd

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nursie29, 24 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nursie29

nursie29 Lid

13 jan 2013
    63
    0
    0
    Hallo allemaal!

Even korte uitleg waarom ik dit post.
    Ik ben momenteel bijna 35 weken zwanger, vorige week een groei-echo gehad. Hier bleek het buikje op ruim 37 weken te zitten.
    Gezien ik maar 1.58 lang ben en de baby al weinig ruimte meer heeft (onder mijn ribben) willen ze 2 weken later weer een groei-echo om uit te sluiten dat hij niet te groot wordt.
    Gezien mijn lengte en zijn gewicht willen ze me zeker niet tot 40 weken laten lopen als het even kan. Dit hangt nog wel af van de volgende echo of hij nog veel in grootte is toegenomen.
    Ben nog wel gewoon bij de verloskundige onder toezicht, nog niet bij de gyn.

Wie heeft dit ook al eens meegemaakt? En wat zijn dan de opties die geboden werden?
    Zelf hebben wij al lang het gevoel dat hij eerder gaat komen maar ja dat is gevoel en geen zekerheid.

2. saabenjelle

saabenjelle Bekend lid

27 dec 2010
    551
    0
    0
    zuid holland
    Hoi,

Hier ook een grote baby. Heb 2 weken geleden 1e groeiecho gehad. Ik was toen 32 weken en baby had grootte van 36 weken. Heb morgen weer een echo. Er is mij verteld dat ze pas na de 2e echo kunnen zeggen of het kind echt te hard groeit omdat op de eerste echo ook sprake kan zijn van een groeispurt, en bij de volgende echo het kind wel weer "netjes" in de curve zit.
    Moet er wel bij zeggen dat dit mijn derde kind is en mijn man en ik allebei best lang zijn. Ik zelf 1.80 en mn man 1.85
    Maar mijn eerste 2 kids waren allebei net 3kg.
    Deze baby werd bij de vorige echo geschat op 2300 gram.
    Evt eerder inleiden hangt vooral af van jouw Eigen bouw en of het kind werkelijk te snel groeit.
    Succes!

3. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Bij mn eerste kindje had ik een extra echo bij de vk, toen liep het maagje 2 weken voor op groei. Er is toen verder niet meer naar gekeken en ben uiteindelijk bevallen van mn dochter ze was exact 4500gram/9pond. Ik ben zelf klein van stuk en erg slank. Nu moet ik mn zwangerschap in het zh blijven en krijg ik extra groeiecho's en bloedsuikercurves. Als het kindje nu te groot dreigt te worden wordt ik eerder ingeleid is mij verteld.

Ik had bij mn eerste ook echt het gevoel dat het eerder zou komen, mn buik was echt enorm!! werd hier heel veel over aangesproken op straat ed. Maar ook omdat ze al red vroeg goed ingedaald lag, en mn bloeddruk liep aardig op. Maar ben toch met 40+1 bevallen. Als je het zelf niet vertrouw kan je vragen om je door te laten sturen naar een gyn?

4. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Mijn dochtertje liep steeds 2 weken voor op groei.
    Uiteindelijk bleek ze bij de bevalling helemaal niet te groot te zijn. Bij mij hebben ze verder niets gedaan heb zelfs doorgelopen tot 41+3 en toen ben ik ingeleid.

5. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Hier met 35 weken ook een groot kind op de groeiecho gehad... (Minimaal 2 weken voor op alles) maar met 37 welen lag hij weer keurig "op schema" :) dus kan best zijn dat je kindje nu gemeten is net na een groeispurt en er de volgende keer niets aan de hand is! ;)

6. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Hier wordt ons kindje ook groot geschat (met 36 wkn al 3300), ben zelf ook maar 1,57.
    Bij mij hebben ze t verder helemaal niet gehad over evt eerder inleiden ofzo.
    Hebben jullie de bevalling ook als extra zwaar ervaren?
    Of complicaties door grote baby?

7. Joy13

Joy13 Bekend lid

21 sep 2013
    569
    6
    18
    Rijswijk..
    Bij mij loopt tie ook 2 weken voor woensdag mag ik weer naar de gyn dus ben benieuwd.

8. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Met 2 weken voorsprong zou ik me nog geen zorgen maken.
    Met 32 weken zaten mijn beide kindjes op 6 pond.
    Met 36 weken was mijn dochter viel mijn dochter buiten de curve van het echo apparaat. Uiteindelijk was ze 5120 gram.

De opties die ik kreeg waren er niet veel.
    Ik werd wel toen ik precies 37 weken was gestript en 3 dagen later nog eens.
    Met 38.5 zou ik worden ingeleid maar ze besloot zelf net iets eerder te komen.

9. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36

Wow.. En hoe ging de bevalling?
    Geen complicaties omdat ze zo groot was?

10. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Ik ben even groot als jou

Zou ook enorm kind krijgen

Geboren met 40 weken en nog geen 7 pond
    Ze schatten t echt vaak verkeerd in

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier ook groot geschat, 2 maal bij mn vorige kindje. Ondanks moeilijke geboorte van de eerste ivm smalle bekken geen actie ondernomen. Met 41 weken wel ingeleid omdat dit normaal is in het ziekenhuis. Inleiden werd alleen niks en hij is via een keizersnede gekomen , 4670 gram.

12. Lukkiemie

Lukkiemie Lid

13 mei 2013
    98
    0
    0
    Verpleegkundige, lactatiekundige
    Noord-Holland
    Ik had bij 36 wkn een liggingsecho waarbij ze de beeb hadden opgemeten. Ze werd toen al geschat op zo'n 3750 gram, en dat met nog 4 weken te gaan!

Uitendelijk ben ik met ruim 41 wkn bevallen van een dochter van 4660 gram. Een flinke meid dus, maar de bevalling was absoluut niet zwaarder dan de bevalling van mijn andere twee kinderen; zelfs een stuk sneller (<3 uur). Ondanks dat ze zo zwaar was, was ze kerngezond (ze was overigens ook 55 cm lang, dus lengte/gewicht verhouding viel nog mee).

Ik zou me niet zo'n zorgen maken als ik jou was. Het hoofdje wordt in de regel niet enorm veel groter, en als het hoofd er eenmaal uit is volgt de rest meestal vanzelf.

13. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Wat is te groot? Mijn zoontje lag 5 weken voor op groei, daar is nooit een probleem van gemaakt.
    Uiteindelijk woog hij 4315gram/53 cm op 39.4weken .. een flinke jongen dus voor de termijn. Bevallen op 3uur tijd!

14. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Ik heb ook veel groeiecho's gehad. Buikje te groot, ik moest er om huilen. Man de volgende keer mee, buikje goed en hoofdje te groot. Toen heb ik me er niet meer druk om gemaakt. Uiteindelijk was ze 3160 met 37.1.

15. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Hier met 30 weken de eerste groeiecho gehad. Toen werd hij 2000 gram geschat. Hij loopt dik 2 weken voor. 31 maart de tweede echo en ben benieuwd wat er dan uitkomt. Mijn dochtertje werd ook groot geschat met 30 weken en bij 34 weken ook nog wel groot, maar niet meer extreem. Bij 39.2 weken werd ze geboren en was ze 4100 gram.

16. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ben even groot als jij. Ik ben eerder ingeleid omdat mijn kind te groot werd. Hij woog bij de bevalling 4100 gram.

17. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Bij mij dachten ze ook een grote baby, uiteindelijk was hij gewoon normaal: 3235gram en 50cm.
    Bij de nicht van mijn man zeiden ze ook word een grote baby, uiteindelijk was hij iets van 3100gram en 49cm.

Dus ik geloof niet meer zo in die echo's.

18. nursie29

nursie29 Lid

13 jan 2013
    63
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties.
    Ben erg benieuwd wat de volgende echo uitwijst.
    Ik maak me er niet al te druk om maar een beetje spannend is het wel bij een eerste.
    Ook is mijn bloeddruk ondertussen wat verhoogd dus moet ook daarvoor extra op controle.
    Vorige echo lag hij 3 weken voor op schema dus het is maar de vraag of hij die groei doorzet.
    Denk als ik zo de verhalen lees dat het ook per VK of Gyn anders is of ze actie willen ondernemen of afwachten.
    Ik wacht het gewoon af en we zien het wel maar zoals ik al zeg, beetje spannend is het wel. Heb ook wel gelezen dat grotere baby's sneller geboren worden omdat ze meer druk geven op de baarmoedermond en daardoor sneller ontsluit. Dus misschien ook nog wel een voordeel ;)

19. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ik heb al 2 ruime 8 ponders op de wereld gezet,nu werd afgelopen maandag met 35.1 het buikje ook op 38 weken gemeten,maar dat zegt niks,ze kunenn ook net even te groot meten. Mijn groeicurve voor de kleine is gewoon gemiddeld (iedere 2wk een echo) en word met een geplande ks gehaald rond de 39e week dus zal geen 8 ponder worden. Over 2 weken gaan we kijken hoe het gegroeit is.
    Succes en geniet er gewoon lekker van ;)

Deel Deze Pagina