spataderen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door oxbow, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ik heb een vraagj eover spataderen.

Bij de tweede zwangerschap begon het een klein beetje te komen de spataderen.
    Bij de derde zwangerschap zodanog dat ik erook heel veel pijn aan had en mijn hele rechterbeen en down under zaten onder.
    Nu ben ik voor de vierde keer zwanger en had ik er vanaf het begin al last van, maar ze doen nu ook echt zeer.

Ik heb een steunpanty, maar deze verdraag ik niet langer dan een halve dag, want hij zakt af en drukt dan op een kluwen spataderen in mijn lies die zeer gaan doen en hij stroopt in mijn knieholtes op en dat wordt ook heel pijnlijk.
    Ik blijf hem omhoog trekken.

Eigenlijk weet ik dat er weinig aan te doen is, maar waarom heb ik juist zoveel meer pijn tijdens en na het werken? (ik werk in de zorg met zwaar demente mensen en revalidatie)
    Ik heb daarbij ook last van mijn bekken en zodra ik een paar uurtjes gewerkt heb kan ik bijna niet staan van de pijn en lopen gaat eind van de avond met klein epasjes.
    's nachts voel ik zowel mijn bekken als spataderen nog wel en de volgende dag moet ik me rustig houden omdat het anders weer heel pijnlijk wordt.

Winkelen en dergelijke gaat niet, evenals langer dan 1 uur lopen.
    Kan ik verder wat doen aan de pijn van de spataderen?
    Voor mijn bekken heb ik therapie en die geeft wel aan dat ik naar mijn lichaam moet luisteren, maar voorlopig iwl ik nog niet de ziektewet in eiegnlijk, maar die pijn is ook vermoeiend en vervelend.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat naar dat je zoveel last hebt zeg.
    Heb je al steunkousen geprobeerd? Via je huisarts kun je die krijgen.
    Ik zit ook te denken aan JOM therapie, dat is speciale therapie die door sommige fysiotherapeuten wordt gegeven bij ernstige spataderen. Daar komen vaak goede resultaten van.
    Welkom op Spatadertherapie.com

Mirjam

3. oxbow

oxbow Niet meer actief

Steunkousen heb ik zelf nog niet geprobeerd, maar ik heb de spataderen vooral aan de achterkant van mijn bovenbenen.

Die therapie ga ik eens achteraan bij mijn verzekering, helaas zit alles wel zo'n 3 kwartier tot een uur rijden hier vandaan dus ik moet even kijken hoe dat allemaal te regelen is, want misschien dat het zou kunne helpen verlichten dat zou toch wel erg fijn zijn, want vanavond met douche ook na een minuut of 5 ga ik er onder vandaan want dan doet mijn rechterbeen zo'n zeer en het zeurt ook de hele dag.

Bedankt voor je reactie in ieder geval.

Deel Deze Pagina