Waarin melk transporteren?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Juni, 16 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Hallo,

Over 2 weken moet ik er dan echt aan geloven, dan begin ik na lange tijd weer te werken (nieuwe job). Gelukkig mag ik daar wel nog afkolven, zodat ik Hazel toch nog moedermelk zal kunnen meegeven naar de kinderopvang en ze op die manier nog met mama verbonden blijft daar. Alleen, ik moet met de trein naar het werk en al bij al ben ik wel anderhalf uur onderweg. Wat gebruiken jullie om de afgekolfde melk koel en vers te houden?

Groetjes

2. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Een koeltasje die bij mijn Aventkolf zat. Daarin deed ik koelelementen, zo blijft het ook tijdens de reis op een koude temperatuur.

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Bij mijn PISA zit een koeltasje met koelelementen waar 4 medelaflesjes inpassen. Daar hield ik het de hele dag koel in.

4. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Bedankt. Ik begrijp dus wel dat koelelementen noodzakelijk zijn. Dan hoop ik maar dat de koelkast op mijn werk ook een vriesvakje bevat, anders kun je natuurlijk nooit de koelelementen een hele dag bevroren houden.

O ja, ik wou graag nog een kolf bijkopen, nu heb ik de handmatige van Avent en van mijn ziekenfonds heb ik een elektrische van medela gehuurd maar daar kun je het ritme niet mee bepalen en ik vind het stuk wat je op je borst moet zetten erg hard. Ik overweeg om de elektrische van avent te kopen (de enkele, van 150 euro) maar vroeg me af of die veel lawaai maakt. Ervaringen hiermee?

5. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Hier geen ervaring met een avent kolf. Ik heb de medela swing met zacht borststuk en die is erg stil.

Ik vervoer m'n melk ook in een koeltas. Ik heb soms geen tijd om m'n tasje inde koelkast te gaan zetten, maar zelfs buiten de koelkast blijven ze nog koud. Maar een koelkast met vriesvak is natuurlijk helemaal ideaal.

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik had het koeltasje gewoon in mijn kolftas en niet in een koelkast of een vriezer. Blijft echt wel goed hoor.

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik heb het zoals Nemo. blijft echt koel!

8. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Hoi!

Hier ook een koeltasje met koelelementen... bij mij op het werk staat idd een koelkast met vriesvak, dus daar gooi ik bij binnenkomst meteen de koelelementen in... aan het eind van de dag gaan die met de flesjes weer in de koeltas en op naar huis!

succes met je nieuwe baan en het kolven!

9. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Dankjewel, ik heb het nagevraagd en er is een vriesvakje. Nu alleen nog een keuze maken welke kolf ik ga gebruiken.

10. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Wat fijn... wel zo handig zo'n vriesvak!

Ik heb zelf goede ervaringen met de Avent handkolf, maar heb geen vergelijkings materiaal...

11. Bri

Bri Niet meer actief

Medela heeft verschillende elektrische kolven. De mini electric is de lichtste qua motor; vermogen is beperkt en hij maakt veel herrie. Dan heb je de Swing en de Pump in Style. Ik heb zelf die laatste, da's toch wel de mooiste kolf voor moeders die veel moeten kolven (tweezijdig, handige accessoires zoals koeltas met element). Zowel de Swing als de Pump in Style zijn relatief stil (iets meer geluid dan de Symphony, die je meestal huurt via kraambureau) en hebben een goed regelbaar vacuum, met ook nog een aparte 'aanzuig-fase'.
    Met de avent heb ik geen ervaring.

Als er geen vriesvak is (zal toch wel ergens op je werk zijn, desnoods bij de kantine?), kun je ook een eind komen met een element dat je thuis bevriest en 's ochtends in het tasje doet. dat moet je dan natuurlijk wel de hele dag dicht houden! de flesjes zet je dan in de koelkast om af te koelen en als je naar huis gaat doe je die in het koeltasje.

Succes!

Deel Deze Pagina