Pijn onderin in mijn buik

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Jenny, 1 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hallo,
    Ik had vorige week ook al een mailje gestuurd. Ik had veel last van mijn buik vooral onderin. Die ppijn had ik ineens vanaf het weekend. Kon gelukkig vorige week woensdag naar de vk. Ze zei dat het leek op bandenpijn. Het hartje was goed en de baby was vergeleken met de keer daarvoor weer gegeroeid. Ik was even gerustgesteld.

    Toch blijf ik erge pijn houden (vooral als ik veel doe), de pijn zit onderin mijn buik, een stekende/ zeurende pijn. Het trekt soms door naar mn vagina. Is dit ook nog bandenpijn?

    Moet wel zeggen dat we vooral gister de baby goed voelde, voor het eerst aan de buitenkant van de buik. Hij schopte erg hard. Dat gaf me wel een goed gevoel, want hij leeft en beweegt.

    Wat denk jij, is dit bandenpijn? Weet ook niet goed wat ik me voor moet stellen bij harde buik.

    Nog een vraagje: soms voelt me blaas raar aan (kan het niet uitleggen), kan het zijn dat de baby draait en dat ik dat tegen mij blaas voel?

    Alvast ontzettend bedankt voor het beanwoorden.

    Liefs Jenny
     
  2. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Jenny,

    Als ik het verhaal zo lees lijkt het ook bandenpijn.
    Wat je voor de zekerheid ook nog kan doen is even urine wegbrengen naar de huisarts, soms kunnen buikpijnklachten ook gepaard gaan met een blaasontsteking. Deze klachten zijn ook anders in de zwangerschap. Het gaat niet altijd gepaard met vaker plassen en pijn bij het plassen.

    Harde buiken, ga je vanzelf herkennen, meestal krijg je deze als je wat verder zwanger bent. Het is een samentrekking van je baarmoederspier, je baarmoeder wordt dus keihard, een soort voetbal in je buik. Dit kan een oefening voor de bevalling zijn of een reactie op te veel drukte/werk/stress. Krijg je veel last van harde buiken of zit er een regelmaat in bel, dan je eigen verloskundige.

    Het rare gevoel in je blaas kan mede veroorzaakt worden door een blaasontsteking. Het kindje draait bij 21 weken alle kanten op, dat dit zo'n weerslag heeft op je blaas heb ik nog niet meegemaakt. Je blaas zit voor je baarmoeder, je baarmoeder groeit en je blaas wordt iets mee opgerekt. Dit kan misschien dat rare gevoel anders verkaren.

    Hopelijk zijn je vragen beantwoord, mocht je nog meer willen weten, dan horen we het graag,
    groetjes,
    Japke
     

Deel Deze Pagina