Goedemorgen, Ik werd vanochtend wakker met ontzettend veel pijn aan de rechterkant van mijn lichaam. Om precies te zijn mijn buik en zij beginnend bij mijn schaambeen wat doortrekt tot aan mn ribben boven. De pijn straalt uit naar mijn benen en onderrug. Ik dacht eerst gewoon te kunnen opstaan omdat ik misschien wel een volle blaas of darmen heb. Nou moest direct huilen van de pijn. Kon niet lopen dus mijn man ook erg geschrokken. Bewegen, zitten, liggen alles deed pijn. Mijn buik was ook erg opgezet weer. Veel water en thee gedronken waardoor ik wel moest plassen. Het plassen geeft ook enorm veel steken en druk in mijn buik maar het gaf wel minder pijn. Het is niet branderig en mijn urine is deze week nog gecontroleerd in het ziekenhuis. Kon niet meer liggen, staan en zitten dus geknield bij de bank zo een uurtje. Mijn man heeft een warme kruik gebracht en de rechterkant gemasseerd waarna het heftige wel over was. Toen wat gegeten want want was behoorlijk misselijk. Nu lig ik maar weer met een kussen aan de rechterkant wat minder pijn geeft. Ik heb afgelopen woensdag een vruchtwaterpunctie gehad. Slik daarom antibiotica genaamd Alfasilin. Weet niet of ik serieus wordt genomen wordt bij de eerste hulp eigenlijk. Maar ben ook bang voor een ontsteking. Of is het gewoon iets simpels als obstipatie? Mamamama
Ik zou bij een dokter langs gaan. Ieder lichaam is anders en ik zou in dit geval het zekere voor het onzeker nemen...
Jeetje dat is schrikken als je zo wakker wordt. Ik zou wel even contact opnemen met huisarts of vk.. Kan heel goed je darmen zijn, pfff die kunnen goed steken maar ik heb het nog nooit zo heftig gehad. Zelfde geld is het wel een ontsteking of reactie op je antibiotica.. Even bellen dus Sterkte!
Ik ben weer thuis. Het is een fikse blaasontsteking helaas. De antibiotica was om na de punctie dit te voorkomen maar blijkt dus niet voldoende te zijn volgens de dokter. Heb een nieuwe gekregen, een die je in water oplost en met een lege blaas voor het slapen gaan opdrinkt. Veel zwangere vrouwen herkennen het niet direct omdat het niet het branderige en drukkende pijn geeft. Tijdens de zwangerschap kan het zo heftig zijn en net aanvoelen alsof je darmen en andere organen op knappen staan en je naar het toilet moet maar niet kan. Ach zo zie je maar weer tel je al het geld van de wereld bij elkaar op. Niks is in te ruilen voor je gezondheid en je dierbaren. Hoop nu dat zowel dit als de uitslag van de punctie meevalt. Bedankt voor het antwoorden.
Zo begon bij mij nierstuwing. Ze bleven blaasontsteking zeggen maar uiteindelijk in het ziekenhuis beland. Let alsjeblieft goed op dat de pijn niet erger wordt en trek dan aan de bel. Vraag of ze een echo van je nieren maken!!!!
Gelukkig maar dat je toch bent gegaan.. Gaat t al wat beter nu? Ik heb in de zwangerschap ook een goeie blaasontsteking gehad, maar die pijn trok niet zo ver door..lijkt me schrikken!! Hoop dat t snel beter gaat.