Halve steralisatie

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Wupsie, 11 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

De zwangerschap van mijn zoontje was een ware ramp, daar ik 2 baarmoeders heb. Niet officieel uterus didelphys. Niet officieel omdat net de laatste centimeter wel aan elkaar verbonden is en ik dus maar 1 baarmoedermond heb.

Ik ben zwanger geworden, met een kindje in elke baarmoeder. 1 kindje heeft het niet gered. Met 17 weken had ik al weeen. Ik mag nu dus rechts absoluut nooit meer zwanger worden, omdat deze baarmoeder niet gebruikt is. Een tweeling mag ook niet, omdat ze het dan niet zullen overleven (te vroeg geboren, voor 24 weken is de aanname).

Nu gaan ze me dus rechts steraliseren, zodat we in de toekomst aan een tweede kunnen beginnen.

Wie heeft er ervaringen mee, met steralisatie, wat kun je verwachten?;)

2. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    snap het niet helemaal? ze gaan je stereliseren en je mag niet zwanger worden maar in de toekomst wel een tweede?

of dichten ze 1 baarmoeder die geen baarmoedermond heeft?

3. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Mijn twee baarmoeders komen beiden nog net uit op 1 baarmoedermond. Net,dus 1 cm.

Rechts ben ik 8 weken zwanger geweest, deze eileider willen ze dus steraliseren.

Links heeft mijn zoontje gezeten, deze baarmoeder is dus wat opgerekt. Hier zou ik dus weer zwanger in moeten worden.

Ze hopen dat ik dan minder snel weeen krijg. En de kans op een tweeling is dan nihil.

4. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Geen ervaring met steralisatie maar bij mijn bbz hebben ze wel de rechtereileider verwijderd. Volgens wat ik lees op internet is de operatie ongeveer gelijk, laparoscopie. Tja wat moet je verwachten, ik heb 3 sneetjes in mijn buik gehad, links, rechts en 1 in mijn navel, en dan wordt je buik met gas gevuld zodat ze bij je eileiders kunnen. Aan een kant hebben ze de buikspieren gedeeltelijk doorgesneden daar had ik het meeste en langste last van. Verder vond ik vooral het vervelend toen de hechtingen er in zaten en dan niet te vergeten de emotionele kant maar goed dat is voor jou een ander verhaal natuurlijk.

Heb begrepen dat de andere eileider het over kan nemen. Ze zitten namelijk niet vast aan je eierstokken en kunnen dus bewegen door je lichaam en van beide eierstokken eitjes 'opvangen'. Dus de kans op een zwangerschap wordt niet gehalveerd.

Deel Deze Pagina