Hoi wij willen graag voor een kind gaan ! Ik ben 23 juni gestopt met de pil. Daarna de onttrekkingsbloeding gehad. 3 weken erna wat krampjes en kwaaltjes. De 4e week zou ik ongesteld moeten worden. er kwam op 23 juli een bruin sliertje en wat bruinverlies de dagen erna, met soms 1 stipje bloed op de tampon. 27-7 niks meer. Op 30-7 kwam er ineens bloedverlies zoals ik dat normaal heb dit heeft 2 dagen geduurd. Wat moet ik nu rekenen als startdatum van de cyclus en hoeveel dagen cyclus is dit nu? Geen idee hoe ik anders de volgende eisprong kan inschatten... iemand tips?!
Ik kon het voelen aan mijn slijm. De 3 dagen voor de ovulatie verloor ik veel eiwit achtig slijm. Voelde het soms gewoon lopen en had daardoor steeds een natte onderbroek. Die dagen hebben we geklust en het is gelukt. Misschien een idee om dat in de gaten te houden?
ik heb de laatste keer ook zoiets gehad.. wij hadden rond de eisprong geklust en toen moest ik volgens mijn cyclus de 15e ongi worden. maar die dag verloor ik alleen wat bruin. de 16e helemaal niks, dus ik begon al n beetje voorzichtig blij te worden want de 17e gebeurde ook heel de dag niks! ik had me al voorgenomen de volgende dag een test te gaan kopen, maar nog geen uur later ('s avonds rond 7u) werd ik toch ongesteld.. dus ik heb deze maand ook niet echt kunnen berekenen wanneer m'n eisprong is n kijk dus nu ook naar m'n afscheiding. die is bij mij rond de eisprong doorzichtig.. dus als ik jou was zou ik hier inderdaad eens op letten! succes!
Je eisprong kun je niet uitrekenen, zeker niet kort na pilstop.... elke vrouw is anders namelijk en elke cyclus dus ook en er zijn er nogal wat die afwijken van de gemiddelde cyclus van 28 dagen met op dag 14 de eisprong.... Zoals hierboven al wordt aangegeven kun je wel aan de mate en substantie van afscheiding merken of je eisprong eraan komt/geweest is, en verder kun je ovulatietesten gebruiken of temperaturen, als je je ei heel precies zou willen spotten. In jouw geval is 30-7 trouwens wel de eerste dag van je nieuwe cyclus weer.
Ik let ook op mijn afscheiding. Rond de eisprong heb ik telkens een dag of 4-5 vruchtbaar slijmverlies. Dit slijm is helder en draderig. Je kan er echt draden van wel 10 cm mee trekken. Als het weer dikker en minder rekbaar wordt, is je eisprong voorbij. Je kan natuurlijk ook ovulatietesten gebruiken. Succes!
je cyclus kan nog heel onregelmatig zijn na het stoppen met de pil dus je kan idd nog geen berekening maken. Ik zou me er voorlopig juist niet teveel op focussen want als je nu al zo wilt rekenen enzo, dan ga je het nog zwaar krijgen denk ik