vroeg me af wat jullie hiervan vinden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door st3phanieej, 25 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. st3phanieej

st3phanieej Actief lid

22 aug 2008
    169
    0
    0
    hallo ik ben 21 weekies nou
    nou heb ik een vakantie geboekt voor naar turkije in september dan is me kindjee 2 maandjes en die gaat mee want wil der bij me hebben

nou krijg ik gister opeens via msn van wak d8 da vrienden waren maar toch niet toch een preek van een vriendin van me der vriend
    hoe ik het in godsnaam in mn hoofd haal om op vak te gaan en dat ik niet weet wat alles inhoudt en dat het onverantwoord is bla bla bla
    dus ik werd aardig pissig en zei waar bemoei jij je mee ben je me vader
    en ik weet zelf wel wat alles in houdt ben volwassen genoeg bemoei je met je eigen zaken had egt zoiets ik bepaal zelf toch wel wat ik doe

nou vandaag zei iemand anders die ik ken weer van ik zou het niet doen maar das persoonlijk nou dat klinkt in ieder geval al wat btr dan dat je opeens uitgescholden word kijk ik weet ook wel dat niet iedereen het hetzelfde doet iedereen is anders toch maar dat ik op vakantie ga een weekje maar is toch geen ramp dan ben ik toch niet opeens gek en onverantwoord weet ik veel wat allemaal?

maar wat vinden jullie er eigenlijk van?

ik wou gewoon lekker even een weekje weg eventjes rust met me vriend en me kleintjee dalijk dat is toch niet zo erg?

groetjes

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik vind het niet erg. je kindje is dan al 2 maanden. moet je nou gaan wachten tot het 2 jaar is voordat je op vakantie mag gaan? Als wij het konden financieren zouden we ook wel ff ertussen uit willen hoor en mischien doen we dat ook paar daagjes naar parijs.
    Maar ik zie het probleem niet om met je baby op vakantie te gaan.

gewoon lekker doen vind ik! ik zou het erger vinden als je had gezegd van mijn vriend en ik gaan op vakantie en laat de baby dan bij de buurvrouw ofso iets. maar meid kindje gaat lekker met pap en mam mee op vakantie HEERLIJK TOCH

3. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Nou zeg wat een onzin!

Ik ga zelf 3 weken naar zuid frankrijk als ik 30 weken zwanger ben.

Het kan best maar je moet uitkijken met veel dingen..

4. st3phanieej

st3phanieej Actief lid

22 aug 2008
    169
    0
    0
    ja zoiets had ik ook we kunnen het betalen en ik vind het heerlijk om ff weg te gaan
    maar toen kreeg ik gistet die preek dacht ik egt van is toch niks ergs aan of wel ga je tog opeens twijfelen, en zoiezo hoef ik hun niet meer te zien want als mensen zo tegen me praten pik ik niet werd gewoon opeens uit het niets uitgescholden omdat ik op vakantie ga vond het echt belachelijk

je kan wel zegge van ik zou het zelf niet doen want iedereen is anders maar om dan zo te gaan doen vonk wel echt matig en beetje verdrietig werd ik ervan

5. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Als de kleine gezond en wel is.. dan is er toch niets dat er in de weg staat lijkt mij..

Wat zou er onverantwoord aan zijn? Ik begrijp dat niet helemaal hoor..
    En dat je niet zou weten wat t inhoudt? Als je wat eten ( lees melkpoeder) voor de kleine hier vandaan mee neemt en andere benodigdheden die lastiger te verkrijgen zijn daar.. De zorg voor de kleine is overal ter werlend de zelfde als dat je hem/haar thuisgeeft lijkt me...

6. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Ik vind het echt onzin! Ik ben met mijn oudste destijds ook 10 dagen naar Zuid-Spanje geweest en nu ga ik 3 weken naar Zuid-Frankrijk als de kleine uk een maandje of 3 is.

Als alles goed is met de baby, dan kan het best hoor! Echt flauwekul!

7. st3phanieej

st3phanieej Actief lid

22 aug 2008
    169
    0
    0
    ja gelukkig denken meer mensen zoals ik geeft me een beter gevoel
    voelde me echt raar gister na dat ik door goeie vrienden zo uitgescholden werd enzo

ja neem luiers etc mee vanaf hier hebk alles gewoon bij me en laat de baby ook inenten

maar ik had echt eerst zo fijn gevoel van dalijk als ons kindje geboren is gaan we ook nog ff lekker weg en dan doet iemand zo en voel je je glijk onzeker

8. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Probeer het je niet aan te trekken en doe gewoon waar jij zin in hebt. Mensen hebben toch altijd commentaar op wat je doet!

Misschien zit er een stukje jaloezie bij?

9. adi

adi Niet meer actief

Ik snap wel dat je schrikt van de heftige reacties. Van ene kant snap ik ze wel, niet zozeer omdat jij onverantwoordelijk zou zijn, maar ik zet mijn vraagtekens bij het feit dat een pasgeboren baby van 2 maanden zo snel gaat vliegen.
    Het opstijgen en landen heeft toch impact op je lichaam en die druk kan gevolgen hebben zelfs voor de trommelvliezen van een volwassene, laat staan een pasgeboren kind. MIsschien dat die mensen het op die manier bedoelden.
    Daarnaast is het echt niet verstandig om zo kleine baby bloot te stellen aan felle zon (dit zal HA je ook vertellen), haar huidje is daar nog niet sterk genoeg voor.

Uit deze overwegingen zou ik het persoonlijk niet doen, maar als jullie alles voldoende afwegen en goed bespreken met de huisarts, dan ben je degelijk verantwoordelijk bezig en kan niemand zijn gal daarover spuien.

Een hele fijne vakantie in ieder geval! ;)

10. st3phanieej

st3phanieej Actief lid

22 aug 2008
    169
    0
    0
    ja miss zijn ze wel jaloers ik weet het niet ze hebben altijd wel wat op te merken aan ons heel vervelend laat het altijd maar langs me gaan maar nu was ik het echt zat

ja onder de parasol zal ons kindje gewoon liggen en heel goed insmeren en idd met de oortjes wistk zelf ookal miss dat de dokter er iets voor heeft of oordopjes ofzo

heb zelf ook altijd last van me oren in het vliegtuig

maar ja dat zijn dingen waar we allemaal goed over nagedacht hebben

we hadden ons kindje ook bij me ouders kunnen laten want die zeiden zelf ga lekker een weekje op vakantie en dan kan de kleine bij ons blijven

maar ik wil me kindje graag mee hebben:D gezellig met zn 3en er ff tussenuit

maar ja iedereen heeft natuurlijk ze eigen mening alleen kan je die ook op een normale manier zeggen dan zoals bij me gister gedaan werd
    maar dan weet je eigenlijk gelijk waar je aan toe bent als iemand zo praat tegen je

vind het wel fijn om te lezen hoe iedereen erover denkt :)

11. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Je kan je kindje op het moment van stijgen en dalen laten drinken, doordat het dan slikt, wordt de druk op de oren minder. Heb ik destijds bij mijn dochtertje ook gedaan.

En misschien op het warmst van de dag binnen blijven...

12. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Ik ga zelf eind april naar nl om te bevallen daar en wil dan ook daarna weer naar huis vliegen en dan zal de baby ook pas een maandje oud zijn. Heb op de pagina´s van vliegtuigmaatschappijen gekeken en een baby mag vanaf acht dagen oud vliegen. Denk niet dat ze dat zouden neerzetten als er ook maar enige gezondheidsrisico´s aan verbonden zouden zitten. Je kan ook goed opletten dat je bijv bij het opstijgen en landen je kindje aan de borst legt/flesje geeft zodat het slikt, dan heeft het ook niet zo´n last van de oortjes.
    Vind je dus absoluut niet onverantwoord bezig. Ik zelf woon zoals je ziet op de Canarisch Eilanden en kom in hoog zomer hier terug. Denk je nou echt dat ik niet goed oppas met zon en verbranden? Neem aan dat jij ook gewoon een normaal stel hersenen hebt ;)
    Geniet ervan zou ik zeggen!

13. Ella79

Ella79 Lid

18 dec 2008
    68
    0
    0
    Je moet het gewoon zelf weten, jij weet het beste of dat gaat of niet.
    Ik zou wel een beetje kijken wat voor weer het daar is. Ik was een keer in turkije tijdens een hittegolf (40 graden en hoger) en er waren ook mensen met een baby en die gingen alle excursies af en ik had het al zwaar met dat weer.
    Als je dan gewoon bij het zwembad en uit de zon blijft is er niks aan de hand, maar zij gingen echt de hele dag op stap met een kindje van twee maanden in de volle zon. Dat vond ik dan weer niet zo verstandig.

14. st3phanieej

st3phanieej Actief lid

22 aug 2008
    169
    0
    0
    ja dat is waar nee wij gaan geen excursies maken gewoon lekker luieren bij het zwembad enzo en s avonds winkelen haha:)

15. Brechtje

Brechtje Actief lid

22 sep 2008
    493
    0
    0
    Ik zou persoonlijk ook nooit mijn baby van twee maanden mee naar Turkije nemen. Moet er niet aan denken. Dus ik snap hun reactie wel eerlijk gezegt.

16. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Nouw, ik zou gewoon lekker gaan..
    De helft van mijn schoonfamilie woont op Curacao en ben in April uitgerekend, en ik denk dat wij 2/3 maand erna ook daar naartoe gaan..
    En ook vooral omdat vader, broertjes & zusje & oma van me vriend daar wonen, plus nog ooms/tante/neefjes/nichtjes.. Bij ons is et dan wel met een reden, maar al was die er niet en er stond een vakantie gepland, zou ik ook gewoon gegaan zijn..
    En wel indd zolang de beeb gezond is & als je op de hoogte bent van eventuele risico's, omdat je in sommige landen ziektes of dergelijke kan oplopen, als je der allemaal van op de hoogte bent en geen gevaar loopt, zou ik ook gewoon lekker gaan hoor..
    Indd, lekker genieten met zijn 3tjes!

17. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Mijn kindje wordt in mei geboren en ik wil in juli een weekje weggaan.(ook met het vliegtuig). Ik had bijna geboekt had het eerst nog even besproken met vrienden/familie. En door hun begon ik toch te twijfelen... Wat als het om een of andere reden niet verantwoord is om dan met je kindje op vakantie te gaan (je weet natuurlijk niet of alles goed gaat de eerste tijd) Ik heb daarom ook besloten om gewoon in juli een last minute te boeken :D meestal nog goedkoper ook;)

18. sillie78

sillie78 Actief lid

13 nov 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Ik vind uiteraard dat je het zelf moet weten. Het is jou kindje en als jij lekker behoefte hebt om op vakantie te gaan, dan moet je lekker gaan.

Ikzelf zou het ook niet zomaar doen. Het is daar stikheet en soms is een parasol en insmeren niet voldoende. Ik zou in ieder geval niet uren per dag aan het zwembad of het strand gaan liggen. Vooral op het heetst van de dag is het misschien verstandig om even binnen te zijn. Het huidje van je kind is dan nog zo kwetsbaar.
    En natuurlijk erg veel laten drinken. Ook in het vliegtuig.

Laat je gewoon goed informeren door de verloskundige.

Ik ben het met je eens als je zegt dat die vriendin dat ook anders kan zeggen. Ik hoop dat ze niet altijd zo kleinerend tegen je doet.

In ieder geval alsvast een fijne vakantie ;.)

19. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Kijk, ik persoonlijk zou het niet doen, zou liever het eerste jaar niet vliegen of ver weg gaan naar zo'n warm land met een kleintje, maar dat wil volgens mij niet zeggen dat het niet kan! Laat je dus goed informeren wat zo'n kleintje allemaal nodig heeft in een warm land.
    Ik zelf ga liever met mijn liefje over een maandje of wat nog ff lekker naar de zon, Tenerife of zo, dus als het kindje nog lekker klein in mijn buik zit. En als het hummeltje er eenmaal is, dan blijf ik liever een paar jaar dichter bij huis.

Turkije is niet het eind van de wereld en daarvoor hoef je je volgens mij ook niet in te enten. Ik zou het wel totaal onverantwoord vinden als je naar de rimboe in Maleisie/Afrika/noem maar op zou gaan, omdat je kindje nog zo ontzettend klein en gevoelig voor allerlei ziektes is dan... Dat vind ik wat anders.

Maar ga jij lekker op vakantie hoor!

20. st3phanieej

st3phanieej Actief lid

22 aug 2008
    169
    0
    0
    ja wij hebben ook speciaal annuleringsverzekering erbij gedaan voor t geval er iets gebeurt met jezelf of n ander of de baby enzo kan je altijd nog cancelen.

nee wij gaan niet heel de dag in de zon zitten het moet ook slapen enzo dus we zullen vaak genoeg in onze kamer zijn kan ook niet heel de dag in de zon liggen wordk altijd snel zat haha dus vind het niet erg om vaker naar boven te gaan.

ja t was niet mn vriendin zelf maar haar vriend die zo tegen me deed
    maar hun doen eigenlijk al vaker zo alleen dit keer was het echt gewoon uitschelden enzo helaas en zoals ik nu denk hoef ik hem zoiezo niet te zien meer want ik vind als je echte vrienden ben doe je niet zo
    ookal zou je het zelf niet doen kan je het normaal zeggen en niet zeggen dat ik gek ben onverantwoord en dat ik niet weet wat het allemaal is en hoe ik het godsnaam in me hoofd haal etc etc

ben er ff klaar mee , probeer er niet teveel aan te denken al doe je dat toch wel is altijd rot als iemand zo tegen je doet maar ja

Deel Deze Pagina