en dan bedoel ik met het optillen van de benen ivm luier eronder leggen, ik verschoon haar nog op de commode. zodra ik haar benen optil om een luier te verschonen of een broek over haar kontje te schuiven gilt ze het uit van de pijn. herkent iemand dit? wat kan het zijn? morgen sowieso naar de huisarts maar ik vond het zo heftig dat ik het hier ook even vraag. ze is bekend met verstopping trouwens.
Is het wel van de pijn? Mijn dochtertje doet dit ook vanaf dat ze ongeveer 1,5 is en volgens mij heeft ze hoogtevrees of zo. Ik verschoon haar sindsdien in bed of of de bank of op de grond, en daar heeft ze nergens last van.
ja ik denk het wel dat het pijn is omdat ze het alleen doet zodra ik haar benen optil en ze stopt met huilen als ze weer plat ligt, dan is ze het ook meteen vergeten.
sudo creme gebruikt toen ze een tijdje last had van zere billen? dat prikt enorm.. en het heeft echt lang geduurd voordat dochterlief wilde geloven dat bepanthen ECHT niet prikt op zere billen.
hmm mja ik vond het apart dat het zo zou prikken op die arme babybillen.. dus bij een schaafwondje er zelf eens opgesmeerd dat was niet aangenaam prikt alleen bij open wondjes overigens.. of schaafjes.. maarja bij zere billen si het al gauw schraal natuurlijk met bepanthen voel je niets.... (en ja ook dat even uitgeprobeerd natuurlijk... was toch bezig)
goed dat je dat hebt uitgeprobeerd zeg! bedankt! op dit moment gebruik ik geen creme voor de billetjes dus dat was het niet. het lijkt er bij mijn dochter op alsof ze last heeft van buik/rug als ik haar beentjes optil. ik vind het zo vreemd want waar zou dat van moeten komen zo ineens?
Hmm mja hier begon het toen ze een tijd lang echt zere billen had gehad.. daarna mochten we nog steeds vrij lang niks erop smeren... dat was dus niet uit het niets... kostte wel veel smeren om het idee van "help! pijn!" weg te krijgen overigens. misschien toch last van dr rug? zeker omat ze ook gilt als je dr broekje aantrekt... dan heeft ze dr luier al aan tenslotte.. wat ik altijd probeerde was dan zachtjes masseren.. vaak kon ik dan het pijnpunt wel vinden..
susocreme is inderdaad rotzooi ik had verwacht dat die rommel allang weg zou zijn, maar tot mijn verbazing was het er 13 jaar later toen ik beviel van de jongste nog steeds en promoten de ziekenhuizen het ook nog steeds. wat het bij jullie kan zijn, ja vanalles zijn. zere billen zere buik, gevallen op het beentje, tot dwarsigheid. heb je al geprobeerd ergens anders te verschonen of eventueel staand?
blup: staand is geen probleem, dan huilt ze niet, ze verstijft ook helemaal als ze dan huilt. saskia, masseren is een goede tip, ga ik proberen straks! en die sudocrem flikker ik gelijk weg!
Is het sinds vandaag of al langer en is ze verder niet ziek zoals koorts ofzo? Weet namelijk dat bij hersenvliesontsteking dat een symptoom kan zijn omdat kinderen dan "luierpijn" hebben dus pijnlijk reageren bij het verschonen. (door pijnlijke gewrichten of nekpijn dacht ik) Wil je niet laten schrikken en als ze verder niet ziek is hoef je je daarover denk ik ook geen zorgen te maken maar wil het wel even gezegd hebben.
daar dacht ik ook aan.. Of is er ooit iets vervelends gebeurd? zodat ze een traumaatje heeft oid (gevallen tijdens het verschonen)
ze is verder niet ziek gelukkig! maar bedankt allebei ik hou het in de gaten, morgen sowieso de huisarts want ik vind het maar vreemd. het is sinds vandaag, best acuut dus en mijn man merkte het net ook tijdens het verschonen. hopelijk is het gewoon spierpijn of zo
dana, hier ook bekend met verstoppingen. En dochterlief deed dat als buikje vol zat en ik idd haar benen optilde...dus kontje omhoog. Het hield op toen ik haar geleerd kreeg om het zelf te doen..nu heeft ze het niet meer (ook geen verstoppingen meer) Hing met elkaar samen..zo gauw ze leerde billen zelf op te tillen, of benen in haar nek te leggen zo ver mogelijk......(god wat zijn ze lenig die kids) Was het huilen met verschonen ook over...en de verstopping werd ook minder (gebruik nu geen meds meer!!) Leek samen te hangen met stramme spieren, die nu losser werden omdat ze ze zelf ging gebruiken in bekken, benen, buik, rug.... Maar als je het niet vertrouwd, gewoon ff je HA laten kijken! En dan voordoen he........anders geloven ze je misschien niet en doen het af als angst voor verschonen.... succes!
Er word geadviseerd om kinderen niet bij de benen op te tillen als je ze gaat verschonen, maar met de volle hand de billen op te tillen. Dit ivm heupdysplasie. Wat ik hier bij m'n 2 jarige zoon doe, ik vraag of hij zelf z'n billen op wil tillen. Dan zet hij z'n voeten neer en tilt hij z'n billen van de ondergrond De correcte manier, het voegt mij niet, ik til m'n baby dus ook bij de beentjes op met verschonen...
dit lijkt inderdaad wel met elkaar samen te hangen, het enige lastige is dat ik mijn dochtertje niet kan uitleggen dat ze haar beentjes zelf omhoog moet doen of haar kontje de lucht in tillen, dat begrijpt ze nog niet. ik zal in ieder geval haar buikje masseren morgen, ze heeft net wel gepoept dus wie weet is het morgen wel over
Ik dacht ook gelijk aan obstipatie! Gelukkig heeft ze gepoept, maar dan kan er nog steeds poep in haar darmen zitten. Misschien dat het nog wat gevoelig is, maar het moet dan wel eerdaags over zijn als ze normaal blijft poepen.
thnxx all vandaag is het minder, ze schreeuwt het niet meer uit maar verstijft haar beentjes dus dan merk je dat er nog wel iets pijn zit maar niet zo heftig als gister! ik ga het aankijken.....
Wij vroegen onze dochter zelf de billen omhoog te doen. Dan zette ze de voeten neer en heupen in de lucht. Wellicht dat eens proberen? Kijken of het dan ook pijn doet?
@Vica, ik wil dat wel proberen maar dat begrijpt ze nog niet, als ik haar vraag om haar billetjes op te tillen weet ze niet wat ik bedoel, ik zou het voor kunnen doen