Veel poepen en luieruitslag

Discussion in 'Baby en dreumes' started by yossie, Aug 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    Ons manneke van bijna 11 mnd heeft sinds 2 dagen echt veel poepbroeken 6 á 7 op een dag (eerst 3 á 4) en mede hierdoor ook enorme luieruitslag. Als hij gepoept heeft doen zijn billen zelfs zeer want dan huilt hij.

Hij eet ook ineens zijn brood niet zo goed meer, iig niet om 12.30 zoals normaal wel als ik het later geef (2 uur). En hij doen sinds 2 dagen maar 1 slaapje van 2 uur op een dag. Eerst 2x 1,5 á 2 uur. Hoewel hij wel gewoon moe is, maar hij gaat gewoon niet slapen.

Verder is hij wel vrolijk (alleen wat mopperig omdat hij druk doende is moet proberen te staan, maar dat heeft hij altijd voordat hij iets nieuws echt goed kan) en eet en drinkt verder ook goed.

Hij heeft nog geen tanden, maar in zijn mond voel ik ook niets.

Iemand een idee wat het kan zijn?

2. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Toen ik het las, dacht ik meteen: Tanden!
    Misschien zit het er toch aan te komen?!
    Alles wijst er wel op.

Heeft hij ook geen rode bulten in de mond?!

Arm manneke!

3. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

Feb 13, 2011
    1,821
    72
    48
    Groningen
    Ik dacht ook meteen aan tanden!
    Bijt/kwijlt hij ook veel? Misschien kun je een (gekoelde) bijtring proberen?

4. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

Dec 29, 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Inderdaad tanden......kan ook gerust zonder dat je wat ziet....zeker beneden zie je er niet zoveel van.

5. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Dacht ook meteen aan tanden!
    Precies de symptomen die er hier waren als er tanden aan zaten te komen...
    (goed maizena op die rode billen strooien, helpt goed!)

6. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

tanden ja. in het begin is dat verband niet zo duidelijk want de klachten kunnen lang aanhouden en houden juist op zodra de tanden echt doorbreken.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Denk ook tandjes. En anders een virussen of zo?
    Voor de luieruitslag werkt zinkolie van dr. Swaab super. Dus geen zinkzalf maar olie. Zit in een potje en is creme met een olie-laagje wat je door moet roeren. Heeft een indrogende en beschermende functie. Gebruiken we hier in de zorg ook voor irritaties en dergelijke en werkt beter dan sudo en andere crèmes.

8. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    hadden jullie kindjes ook last van slecht slapen overdag tijdens het tanden krijgen?

Ik dacht ook tandjes hoor maar omdat ik niets voel twijfel ik zo! Ook omdat ik eens hoorde dat ze daar maar een paar dagen last van hebben. Inmiddels duurt dat hier toch wat langer...

Maar goed, misschie is hij zijn slaapritme aan het veranderen, en wil hij nu al naar 1 slaapje! Zou wel vroeg zijn, maar ook fijn ivm de aankomende vakantie voor ons.

Hij is ook druk doende in zijn ontwikkeling met woordjes oefenen, zich op steeds meer plekken en steeds makkelijker optrekken tot staan en met oefenen te kruipen dus daar kan hij ook last van hebben.

Maar zo'n heftige luieruitslag vind ik erg vreemd (veel poepen is echt om de dag). En dat terwijl hij nooit last van luieruitslag gehad heeft! De sudocreme is niet aan te slepen!

9. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    hoi

die billen dat je zegt heeft zij 3 a 4 w gehad en toen was de eerste tand er. bij de andere tanden niet meer gehad. billen lagen ook open.

wat goede zalf is dan mycolog, daar waren haar billen dan direct veel beter mee, dan met andere zalven.

gr

10. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    De last kan zeker wel langer duren dan een paar dagen... En het kan ook nog per kindje verschillen met welke tanden er door komen.
    Van de ene tand kunnen ze veel last hebben, terwijl de ander er in een keer kan zitten!

Weet niet of er ook open plekjes op de billen zitten?? Dan is het aan te raden om zeker niet met sudocreme te smeren, dat brandt ontzettend namelijk.
    Hier deed ik het altijd zo:
    - schoon maken (na poepen) met een nat washandje en goed drogen met een hydrofielluier
    - maizena of talkpoeder erop
    - pamper dicht
    (evt eerst met blote billen rond laten kruipen/liggen/lopen)

Share This Page