waterpokken hoe lang voor doorbreken?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by frannie82, Aug 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Afgelopen vrijdag of zaterdag zag ik een rood puntje op de rug van ons meisje. Een soort mini muggenbultje. Verder niks, dat was op een gegeven moment open en weer weg. Zondag had ze een open plekje in haar nek en een dicht blaasje er naast. Verder ook niks erbij. Nu heeft ze in haar nek 3 lelijke grotere wondjes en lijken er meer puntjes te komen op haar rug. Het is nu woensdag. Ons buurmeisje heeft het 3 weken geleden gehad. Bij haar was het binnen een paar uur verspreidt over haar hele lijfje.

Wat is het probleem zou je zeggen....
    Mijn moeder!

Mijn ouders (zouden) komen vrijdag omdat mijn vriend en ik voor het eerst samen een weekendje weg gaan.

Ze is panisch voor waterpokken en is als de dood om gordelroos te krijgen. Ze heeft op internet al de meest vreselijke scenario's gevonden en een horror verhaal van haar oma die gordelroos heeft gehad en zoveel pijn er aan over hield dat ze aan de anti-depressiva moest.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee dat misschien je ouders of een ander ouder iemand hier gordelroos van op heeft gelopen?

Ze is vorig jaar geopereerd aan een tumor en is tot nu toe "schoon" maar ze is bang nu vatbaarder te zijn. Maar ze is in een goede conditie en goede voedingstoestand. Ze heeft geen chemo's gehad maar is wel bestraald geweest.

Ze gaat morgen advies vragen aan haar huisarts en wil eigenlijk dat ik met ons meisje ook ga om te checken of het wel waterpokken zijn...

2. jerami

jerami Fanatiek lid

Aug 16, 2009
    2,007
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn zoontje begon met 2 kleine plekjes op zijn rug 's avonds en de volgende ochtend was dit een heleboel meer en ook al gelijk blaasjes. Dus de blaasjes komen vrij snel.

En je kan idd gordelroos krijgen als volw. zijnde maar hoe dit precies zit weet ik niet. Weet wel dat toen ik als peuter de waterpokken had, mn vader gordelroos kreeg. Zou het gewoon navragen.

3. misa

misa Niet meer actief

Nooit van gehoord, ik zou de ha gewoon even bellen en om advies vragen.

Over de het doorzetten van de pokken: meestal zit een kindje binnen een dag helemaal onder de vlekjes/bultjes. Maar soms zet het niet echt door en krijgen ze het eventueel later nog een keertje.
    Maar de besmetting is zon 2 a 3 weken voor de uiting van de pokken. En het vocht wat uit een opengebarsten bultje komt is ook besmettelijk. Succes..!

4. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

Feb 13, 2011
    1,821
    72
    48
    Groningen
    Bij mijn zoontje verliepen de waterpokken als volgt:
    vrijdag: gebeld door KDV dat zoonlief verhoging had en niet lekker was, dus heeft mijn vriend hem toen opgehaald
    zaterdag: hangerig en eerste vlekjes
    zondag: echt ziek en steeds meer blaasjes
    maandag: al minder ziek en aantal blaasjes stabiel
    vanaf dinsdag steeds beter en geen nieuwe blaasjes meer.
    Al met al is hij er ongeveer 4 dagen ziek van geweest.
    Op het moment dat je de blaasjes ziet kunnen kinderen al een paar dagen besmettelijk zijn.
    Je moeder heeft wel gelijk dat iemand met een verminderde weerstand door een kind met waterpokken besmet kan worden met gordelroos tot gevolg.
    De huisarts kan overigens niet altijd vaststellen of het inderdaad om waterpokken gaat, vooral als je dochter maar een paar plekjes heeft.
    Sterkte!

5. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    hoi,

hier dinsdag op woensdag nacht non stop wakker maar niks te zien. mijn mama brengt haar tegen 9 u naar cribbe, nog niks te zien, om 10u30 bellen ze mijn mama kom maar terug halen rugje staat vol.
    dan tot 3 d later veel bijgekomen ook in mondje. zeker 200 stipjes alles in totaal.
    en de week erop vrijdag warebn ze pas allemaal opgedroogt. en nu dus 5 w laten zie je er nog puntjes van. dus nog niet alles is helemaal weg.

wel 4 helse nachten erdoor. ( ook wel 4 boven tanden die te samen uitkwamen)/ maar heb toch bijna 4 nachten opgezeten en as ik iets voor 5 vertrok naar mijn werk ging madam slapen :)

succes

6. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Er zitten voordat zij komen wel een aantal dagen tussen dus ik hoop dat het meevalt. En ons meisje had afgelopen vrijdag wat verhoging, toen gemeten omdat mijn vriend haar warm vond aanvoelen. Morgen is het donderdag dan al bijna een week verder.

7. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    oh ja hier had ze savonds verhoging zelfs tot 39.5. dat drie a vier avonden lang. normaal na een week zou ze er denk ik ni meer al te veel last van kunnen hebben

goed insmeren en druppeltjes tegen de jeuk geven

8. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Heb haar uit voorzorg wel ingesmeerd met kidsclin want afgelopen nacht was ze erg beweeglijk in bed en aan het huilen dus hoop dat het wat verlicht.

9. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,467
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mijn tante heeft gordelroos gekregen van de waterpokken van onze dochter. Het kan dus zeker wel, maar je krijgt het niet zomaar. Je moet er wel gevoelig voor zijn.

Wat betreft waterpokken: dit duurt echt geen dagen voordat het echt losbreekt. Binnen een dag of wat is het van het eerste bultje tot het hele lijf.

10. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    hier heeft ze tot drie dagen erna puntjes bijgekregen

Share This Page