Wanneer kun je zelf je baarmoeder al voelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Birdie, 4 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    De vraag zegt het al: vanaf welke week ongeveer kun je je baarmoeder al voelen?

Toen ik met 12 weken bij de vlos was, zei ze dat mijn baarmoeder goed groeide. Ik vroeg toen of je zelf ook al je baarmoeder kan voelen, maar toen zei ze dat ze zelf al moeite had om'm te vinden, laat staan jijzelf.

Maar ik ben nu twee weken verder en ik voel nog steeds geen harde rand, of een rubberen rand zoals het beschreven word op internet.

Bij hoeveel weken herkende je het als je baarmoeder?

2. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik zie die rand toch al een hele tijd hoor?

3. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik heb hem gevoelt met 14 weken bij de vk. Ze heeft me laten voelen waar hij zat.

4. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik voelde hem bij ongeveer 13 weken. Maar ik moet er wel bij zeggen dat mijn baarmoeder al snel heel hoog zat. De vk zei later dat het leek alsof ik al 2 weken verder was.

5. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Hmm. Je kunt hem als het goed is wel voelen hoor. Alleen als je wat dikker bent zou het wat moeilijker kunnen zijn dan anders. Maar dat je dat niet zou kunnen omdat je geen verloskundige bent is natuurlijk onzin. Bij mij heeft de verloskundige me laten zien hoe je het kunt voelen. Is helemaal niet zo moeilijk.

6. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Ja ja ok :oops: , maar ik dacht nu ik twee weken verder ben dat ik het zelf wel zou moeten vinden.. :(

7. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    @ birdie: Ik denk dat je mijn bericht had gelezen voordat ik hem helemaal had geschreven. Had eerst per ongeluk alleen de quote neergezet. Maar nu kun je lezen wat ik bedoelde ;)

8. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    inderdaad, ja alleen de quote stond er nog. :D

Ik ben inmiddels sinds begin zwangerschap wel 5 kilo aangekomen. Kan dat ermee te maken hebben?

Ik word door alle reacties lezende wel een beetje heel erg onzeker... :confused:

9. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Dat ligt er natuurlijk aan hoeveel je weegt en hoe het verdeeld is. Maar je baarmoederrand zou nu zo'n twee vingers onder je navel te voelen moeten zijn. Als je eerst boven je navel in je buik prikt, voel je dat het zacht is. Als je dan naar beneden gaat prikken, steeds wat lager, zul je op een gegeven moment voelen dat het wat harder is. Dat is je baarmoeder. Dan kun je ook gaan voelen waar je baarmoeder ophoudt, en dan zou je dus de rand moeten kunnen vinden.

10. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Oh en je moet wel voelen terwijl je op je rug ligt en dan niet je hoofd op tillen om te kijken ofzo, want dan span je je buikspieren aan en voel je het niet goed meer

11. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Bedankt voor de tips, ik ga het straks het zo meteen uitproberen!

12. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Niet panikeren meid, nu moet ik ook wel zeggen dat ik nog geen 1 gram ben aangekomen en ik wel erg mager ben (48 kg) dus dan zie je dit wss wel sneller.

13. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Ik heb het net uitgeprobeerd maar ik kon niets hards ontdekken. Het zal wel bij iedereen anders zijn...

14. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ik voel mijn baarmoeder vanaf vorige week zelf erg duidelijk.
    Het is een wat harder als daarboven zeg maar.
    Het zat volgens de VK nu 2 vingers boven het schaambot.
    Voelt een beetje als een volle blaas vind ik?

15. Ik ben nu ruim 17 weken zwanger en ik heb werkelijk geen idee wat ik moet voelen, hoor. Dus geen paniek als je (nog) niks voelt, want ik voel het ook niet... ;)

Deel Deze Pagina