raak een beetje uitgeput

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door makey, 21 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Ik ben 3 weken terug bevallen van een gezonde zoon, hij was er in een stortbevalling van maar 2uurtjes!!

Allles super en ben goed hersteld ,alleen hij komt snacht soms wel 3 keer en is dan gewoon wakker daarna en gaat huilen en niet slapen, en ik dus helaas ook niet.
    Ik geef borstvoeding maar als hij 3 keer komt voel ik me zooooo vreselijk leeggezogen letterlijk en figuurlijk ben zo moe !!!!!
    kan wel janken.
    Ik geef alleen om 1uur smiddags een flesje kv zodat ik wat mobieler ben ,en heb ook nog een zeer drukke peuter van 2 jaar.
    Ik denk er hard over om te stoppen met d eborstvoeding, maar krijg als ik er aan denk ook een beetje een schuldgevoel maar ik merk dat ik het gewoon niet meer trek ik zit ook al op 1kilo na weer op mn oude gewicht terwijl 15 kilo was aangekomen.

Vanmorgen kwam hij voor de vierde keer en dat was voor de 2 de keer al na 1.5 uur hij drinkt gewoon inet genoeg of hij had me al leeggezogen. ik slaap snachts gewoon niet en overdag kan het niet vanweg mn andere zoontje en de kleine slaapt dan ook al bar weinig

ik weet t even niet meer :(

2. Almi

Almi Actief lid

30 mrt 2008
    356
    0
    0
    Gelderland
    Ten eerste natuurlijk van harte gefeliciteerd met jullie zoon!!!

En dat je uitgeput raakt kan ik me heel goed voorstellen!! Misschien is het een idee om een keer wat af te kolven, kijken hoeveel je produceert. Of anders je zoon voor en na de voeding wegen zodat je weet hoeveel hij heeft gedronken. Ik ben zelf ook na 4 weken gestopt met bv. Was ook te vermoeiend en ik wilde mijn eigen ik weer terug. Ik heb 3 weken getwijfeld en me schuldig gevoeld, maar toen ik eenmaal de knoop had doorgehakt voelde ik me op en top gelukkig!

BV is natuurlijk het beste, maar als mama er ongelukkig van wordt heeft je zoon er oook weinig aan!!!

Succes en sterkte.

3. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Hoe heb jij afgebouwd? ik heb vanmorgen ipv bv om 1030 een fles gegeven ik zat er helemaal doorheen mn mborsten waren zo slap en deden zo zeer van de hele nacht voeden wel 4 keer vanaf half 2 snachts.
    om 1uuur vanmiddag wel bv gegeven ipv fles .
    Als ik kolf heb ik toevallig gister gedaan komt er 110cc uit 1.5 borst zeg maar.
    als ik kv geef dan drinkt hij maar 70 of 80. hij krijgt wel hypoallergeen ivm kma bij mn andre zoontje vandaar ook dat ik nu wel bv geef heb dat bij de eerste helemaal niet gedaan.

En als ik de weegschaal mag geloven heb het 3 keer gecheckt dan weegt de kleine nu 5kilo, hij is geboren op 31mei en woog toen3460 en zat na 8 dagen toen al 80 gram boven zn geboortegewicht, hij was ook maar 100 gram afgevallen in de eerste 4 dagen. denk wel dat hij voldoende krijgt .
    Hij heeft ook heeeel erg last van krampjes zn darmpjes borrelen er op los dat is al vanaf zn geboorte.

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

krijgt hij niet teveel voeding? dat was bij mij het geval, ik gaf ook bv, mijn meisje wilde gewoon steeds drinken als ze krampjes had en daardoor werden de krampjes erger en kreeg ze teveel voeding en wou ze weer drinken, een cirkel dus.

ik ben nu ook fv gaan geven en we doen het allebei weer super nu, ik kan nu pas echt genieten, ik was namelijk ook elk uur aan het voeden ;)

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Misschien heeft hij wel (verborgen) reflux. Doordat het eten steeds terugborrelt, gaat zijn slokdarm pijn doen (als het verborgen is, slikken ze het door, dus zie je ook geen spuug) en willen ze steeds drinken, omdat dat de pijn wat verzacht. Maar ja, dat is alleen op het moment zelf, daarna borrelt alles net zo hard weer omhoog en bovendien krijgen ze dan zoveel, dat ze het amper weg kunnen werken. Dat was hier het geval. Tja, het was mijn eerste, wist ik veel, ik heb tot 6 weken met een kind gezeten dat zowat alleen maar huilde...en ik was ook gebroken! Pas daarna nam een arts me serieus, mijn huisarts leek het allemaal onzin, omdat ze er als een lekkere gezonde Hollandse meid uitzag ;). Dus het ligt er een beetje aan wat er met je baby is, soms kan het schelen om op flesvoeding over te gaan en in andere situaties levert het niets op.

6. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    waarschijnlijk krijgt hij ook teveel hoor want het klokt altijd naar binnen, ik had al meteen voeding dat hij geboren was en was heel zielig want hij kon nauwelijkademen zo snel kwam de voeding eruit en nog.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Bij mij kreeg ze het af en toe ook niet weggeklokt. Geloof dat het iets kan helpen door het eerste beetje af te kolven en op je zij liggend te voeden. Ik heb trouwens toen nog een lactatiekundige gebeld, was een heel snauwerig mens dat zei dat ik helemaal nooit zoveel voeding kon hebben rond die tijd (oh ja, en dat kun je door de telefoon zien?), met als gevolg dat ik ook nog eens een paar dagen daarna borstontsteking kreeg.
    Wat bij ons heel goed hielp was het afgekolfd geven met nutriton (johannesbroodpitmeel, dat verdikt het wat) erdoor. Kreeg er een ander kind voor terug.
    Nou ja, ik ben ook geen deskundige op borstvoedingsgebied, maar ik kreeg zo ontzettend veel tegenstrijdige adviezen dat ik zelf mijn weg maar heb getrokken. Misschien kun je je huisarts nog om advies vragen en anders de kinderarts van het consulatiebureau, die laatste heeft mij wel goed geholpen.

8. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

www.borstvoedingsforum.nl
    ik deed in het begin 1 borst per keer. Had namelijk ook teveel melk. Klinkt alsof jij dat ook hebt.
    sterkte.
    Ik ben voor bv maar als je het niet trekt en je er alles aan gedaan hebt dan moet je lekker stoppen hoor. Zeker als je er ook een 2e kindje bij hebt.

9. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    misschien een idee om het af te kolven?
    als je graag je kindje bv wil blijven geven dan kan snachts je partner er uit om je zoon de fles met bv te geven, kan jij door slapen.

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Krampen? Hier wilde Tobe de eerste 3 weken ook ontzettend vaak, maar dat bleek vanwege de krampen te zijn. Borstvoeding is echt een troostproduct. Ik ben toen gaan kolven en de krampen waren direct weg en zijn constante vraag naar voeding ook (al kwam ie nog steeds om de 2,5 uur hoor... maar dat was in ieder geval niet meer eens in het uur... en 's nachts kwam ie om de 3 a 4 uur).

Sterkte! Het kan inderdaad ongelofelijk zwaar zijn... Er komt vast heel snel verbetering in :) En probeer anders eens te kolven om te zien of het dan beter gaat. En schakel een lactatiedeskundige in als je het echt niet ziet zitten.

Verder hoef je je echt niet schuldig te voelen als je stopt met borstvoeding :) Het is een keuze en beide opties zijn goed en hebben voor en nadelen. Ik ben uiteindelijk na een maand gaan afbouwen omdat ik nogal kolfmoe werd. En het lastig is om met kolven alleen genoeg melk te produceren. Al snel moest ik wel bijvoeden met flesvoeding en toen ging het afbouwen ook heel snel.

11. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    misschien ook als het zo hard uit je borst komt even eerste beetje opvangen met hydrofieldoek of afkolven klein beetje oid en dan aanleggen...Als hij last van de krampjes heeft, hebben wij hier het wondermiddel ontdekt; infacol dit werkt dus echt heeeeel goed..! en idd misschien wat mymiracle zegt; teveel voeding waardoor weer krampjes komen en ze weer voeding willen etc....?

12. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    De infacol gebruik ik al vanaf het begin het helpt een beetje helaas.
    Kolven doe ik ook regelmatig maar ik haal er met kolven te weinig uit, ook omdat t zeer gaat doen. voor 1 voedingsbeurt zeg maar dus dan moet ik en de kleine live voeden en daar buiten om ook nog kolven en de opbrengst is niet zoveel.

13. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    kan het anders niet misschien komen door wat je eet; ik ben ook heel erg op mijn eten gaan letten (eet echt niks meer met knoflook, ui, kool, en specerijen)...

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

:( pfff... net een heel verhaal getypt... weg! Nog maar een keertje proberen.

Hi,
    Ik herken je verhaal wel een beetje. Ik was 10 dagen na de bevalling al één kilo onder mijn startgewicht en was 25 (!) kilo aangekomen (waaronder wel veel vocht). De borstvoeding zoog me leeg maar ik wilde het zo graag. Ondanks spruw e.d. heb ik het gedaan tot ongeveer 2,5 maand. Het ging eigenlijk na de spruw ook altijd wel goed tot die ene week. Opeens begonnen de problemen. Of eigenlijk kreeg mijn zoontje de problemen. Hij was eigenlijk altijd boos. De ochtendvoeding ging nog wel goed maar daarna was hij altijd bozig. Hij wilde binnen het uur na een voeding alweer eten. Ik dacht dat ik gek werd. We zaten al een tijdje op 6 voedingen (hij sliep door 's nachts vanaf 6,5 week) maar dat werd tussen 8:00 en 23:00 elke anderhalf uur... pffffff...:(
    Na een week aanmodderen heb ik de lactatiekundige laten komen. Die kende ik nog van de week dat we problemen hadden met spruw. Zij keek en zei gelijk: oh, ik zie het al. Je hebt te weinig voeding. Ik schrok daarvan want daarvoor had ik altijd onwijs veel gehad. Ik gaf 7 voedingen EN ik kolfde nog met gemak 200 - 400 cc bij elkaar op een dag. Mijn zoontje groeide ook als kool. De LK gaf me een schema om de productie weer goed op gang te krijgen.

Na een dag of 5 het schema strikt hebben gehanteerd, is het kaarsje bij mij uitgegaan. Ik KON niet meer. Ik was inmiddels 7 kilo onder mijn startgewicht en alles maar dan ook alles deed pijn. Mijn man moest het erg ontgelden en hij stuurde me naar de HA. De HA keek en constateerde direct: nog altijd te weinig voeding.
    Hij vroeg me hoe het allemaal ging en concludeerde dat het niet zo raar was... ik was ziek (bloedarmoede en ontstekingen in gewrichten), mijn zoontje was EN aan het doorslapen (dus overdag meer drinken) EN hij wilde een voeding minder (dus weer meer drinken per voeding) en hij groeide als kool (dus wilde hij meer per voeding). Mijn huisarts heeft me toen tegen zijn principes in gezegd: misschien moet je overwegen ermee te stoppen... Hij zei het eigenlijk heel zachtjes....
    Ik heb er nog 2 dagen over nagedacht maar toen ben ik gestopt. Na 2-3 dagen was de BV helemaal weg. WEG! Dat was een duidelijk teken dat er wel wat aan de hand was. Ik heb het altijd jammer gevonden maar ik heb er geen spijt van want we waren al snel allemaal veel happier!

Ik ben een groot voorstander van borstvoeding maar niet tegen wil en dank en niet kost wat kost. Als je alles geprobeerd hebt en je ziet het niet meer zitten, stop er dan mee. Je kindje heeft op de eerste plaats behoefte aan een gezonde, frisse en vrolijke mama en KV is prima.

Ik wil niet zeggen dat onze verhalen gelijk zijn maar het is geen schande om geen bv meer te geven als het te veel wordt. En ik snap heel goed welke moeilijkheden je allemaal tegen komt. Voel je gesteund bij elke beslissing die je neemt want je hebt keuzes en stoppen met bv is er één van. Veel sterkte!

15. Almi

Almi Actief lid

30 mrt 2008
    356
    0
    0
    Gelderland
    Sorry voor de late reactie;)
    Ik heb het in 2 dagen afgebouwd. En wat zwaantje had, klinkt heel herkenbaar: binnen 3 dagen was er ook echt geen druppel melk meer over... En dat terwijl het er in het begin echt uit spoot! Onze kleine man heeft ook last gehad van reflux, daardoor dronk hij op een gegeven moment zelfs 240cc, 6x per dag. En dat terwijl hij na een maand nog steeds onder het gemiddelde gewicht zat... Wij hebben ook johannesbroodpitmeel gebruikt, dat hielp wel iets.

Strekte joh, ik hoop dat je het allemaal een beetje trekt!

16. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

#16 Ons Kleintje, 21 jun 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jun 2009
    Sneu,
    maar wel herkenbaar. Misschien zou je overdag een keer kunnen afkolven zodat je man s`nachts ook een flesje kan geven? of een extra flesje kunstvoeding geven zodat je wel kunt doorgaan met bv, maar niet volledig geeft, dan is het beter vol te houden.
    Het klinkt inderdaad of je kleine te weinig voeding in een keer krijgt, en probeert ervoor te zorgen dat borsten meer melk gaan aanmaken. Misschien kun jij door een paar dagen wat extra te gaan kolven naast het geven van bv per borst, zodat je productie omhoog gaat en je kindje meer melk in een keer krijgt. Of volledig gaan kolven zodat je weet wat je kindje binnen krijgt.
    van het begin af aan ben ik gaan kolven, kindje kreeg eerst via maagsonde de moedermelk, het was de bedoeling hem te leren aan de borst te drinken door hem na thuiskomst, elke voeding aan te leggen en daarna de rest per fles te geven. en daarna moest ik dus ook nog kolven. Op een bepaald moment koos ik er ook voor om minder te gaan kolven (ik heb dik 4 maanden gekolfd, waarvan 3 maanden fulltime (dus 8-10 keer daags) ik vond het afschuwelijk. Ik had nergens meer tijd voor. t leven bestond uit aanleggen, voeden met fles, daarna kolven en dan weer van vooraf aan.
    wel mooi dat hij mijn melk kreeg, het heeft hem goed gedaan.
    Ik ben op een bepaald moment gaan afbouwen, na drie maanden, en eerste weken 5 keer kolven, toen een week 4 keer, een week 3 keer, een week 2 keer etc. Zo kreeg hij toch belangrijke stoffen uit de bv binnen. Ik lees dat sommigen in korte tijd zijn gestopt met voeden, maar daarvan kun je borstontsteking krijgen. het advies van LK is een voeding per week minderen.
    groetjes

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ehm, rtond 3 weken heb je regeldagen he? Dan drinken ze idd hardstikke veel en heb je zelf het idee dat ze niet genoeg krijgen. Enige wat helpt is eraan toe geven, dan ben je er over het algemeen met een paar dagen vanaf. Rekken zorgt er dan alleen maar voor dat je nog langer in de regeldagen zit....

18. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    dank julie wel allemaal,!!!
    Het kolven buiten de gewone voedingen om lukt niet omdat mn tepels dan zooooo zeer gaan doen dat gewoon voeden ook niet goed lukt.
    Ik weet het nog even niet, ik geef nu 2 kv om 13uur en om 23uur en verder bv. en als ze tussendoor erg vol zitten van het niewt drinken dan kolf ik ze af maar in principe niet

19. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Kun je je andere zoontje niet een paar dagen bij iemand laten logeren, zodat jij overdag wat dutjes kan doen? Beetje bijtanken. En ik zou, zoals andere dames al zeggen, wellicht toch nadenken over stoppen met BV. Bij mij deed het ook zo'n pijn... ben er gewoon mee gestopt. Het moet wel leuk blijven!

Ik heb toen Sara 7 weken was (gaf toen al geen BV meer) Sara 3 dagen bij mijn ouders laten logeren. Overdag ging ik daar gewoon naartoe, maar 's nachts moest ik gewoon even een paar nachten goed bijslapen. Heeft wonderen gedaan. Daarna nergens meer last van gehad.

Deel Deze Pagina