Veel poepen

Discussie in 'Verzorging' gestart door Basmalah, 31 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Basmalah

Basmalah Fanatiek lid

2 okt 2007
    1.117
    0
    0
    Office Manager
    Almere
    Onze kleine van bijna 6 weken heeft nu binnen 1,5 dag zo'n 7 keer gepoept (bijna na elke voeding) is dit niet heel veel? en moet ik me zorgen gaan maken? voor de rest heeft ie nergens last van...

2. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Geef je bv of fv? Bij bv is dat normaal, dit had mijn dochter namelijk ook. Dit is toen ze ongeveer 2,5 maand langzaam overgegaan en nu (4 maanden) is het nog maar 1x soms 2x per dag.

3. Basmalah

Basmalah Fanatiek lid

2 okt 2007
    1.117
    0
    0
    Office Manager
    Almere
    Ik geef flesvoeding en het is nu ineens begonnen. Hij poepte normaal maar 1 keer per dag ongeveer... en dat is ineens dus na elke voeding geworden.. begin me een beetje zorgen te maken..

4. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    met FV kan ontlasting na elke fles gebeuren.. hier wordt ook meerdere malen per dag gepoept..
    Is het heel dun? heel veel? bij twijfel kan je altijd het CB even bellen, want is het heel dun dan zou beebje wat kunnen uitdrogen..
    maar ook bij FV is meerdere malen per dag normaal.

5. De darmpjes van een pasgeboren baby zijn nog volop in ontwikkeling en de ene baby poept gewoon veel meer dan de andere. Zolang de poep niet superdun is dan denk ik dat er niet zoveel aan de hand is. Als je het niet vertrouwd kun je altijd even contact opnemen met je CB of Huisarts toch?

6. Tennes

Tennes Niet meer actief

Toen ik overstapte op fv had mijn zoontje dit ook. Soms wel 9x per dag. Op het CB vertelden ze mij dat dit heel normaal was en dat het vanzelf over zou gaan of minder zou worden. Dit klopt wel. We zijn nu een maandje verder en hij poept 1x (soms 2x) per dag.

Deel Deze Pagina