Morgen de 1e spuitjes nog iemand tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pink150, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pink150

pink150 Actief lid

21 okt 2008
    203
    0
    0
    Onze dochter krijgt morgen haar eerste spuitjes,...en vinden het een beetje spannend of hoe het de rest van de dag zal verlopen!

Hoe hebben jullie het ervaren?
    Zijn er tips zoals bijvoorbeeld een koud washandje meenemen, iets extra's, even lekker een dagje thuis blijven of juist iets doen smiddags voor afleiding...pfoee ja ik weet niet!

Hoop op goede tips hihi!
    dikke x

2. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik neem altijd zijn voeding(flesje) mee, dat werkt troostend. hier doe ik gewoon zoals altijd, gelukkig hebben ze nooit last van de prikjes.

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier nooit last van de prikjes gehad. Koudwashandje was volgens de CB arts niet nodig om te nemen. Als ze koorts zou krijgen zou je eventueel een zetpilletje kunnen geven. Ons zoontje sliep die dag en de dag erna wel veel meer

4. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Koude washandjes verergeren de plek rondom de prik alleen maar. Je moet alleen direct na de prik heel goed wrijven.
    Zelf heb ik VSM Tujababy gegeven. Dit gebruik je 2 dagen van tevoren tot 2 dagen erna. Mijn meisje heeft nergens last van gehad.

5. pampers

pampers Niet meer actief

eerste en tweede keer heeft ze tijdens de prikjes zelf best hard gehuild, was na een minuut of tien wel over, maar wel zielig hoor. Daarna niks aan de hand. Een paar uur later waren haar beentjes beide keren best dik en rood en als ze dan bewoog moest ze erg hard huilen. Ze heeft alletwee de keren paracetamol 120mg zetpil gehad, die blijken wel te helpen. ook slaapt ze daar goed van. Volgende dag nergens meer last van. Dus, mijn tip, blijf gewoon lekker thuis, zie even hoe ze reageert en zorg dat je paracetamol in huis hebt! Succes morgen!

Groetjes Pampers

6. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    de prikplek goed masseren, zodat de vloeistof niet op 1 plek blijft, mijn zoontje had de 1e keer een heel stijf beentje met hele pijnlijke prikplek,toen had ik niet gemasseerd, de 2 andere keren niet en toen had ik wel gemasseerd.
    en niet ongesteld zijn8), dat was ik de 1e keer bij mijn dochter wel en ik was toen toch wat emotioneler:D, ik brulde, en mijn dochter nog harder, hihi

7. theeleut

theeleut Actief lid

19 aug 2008
    314
    2
    18
    hoi,

Mijn dochter heeft bij de eerste prikjes geen last gehad, Ik heb ook eigenlijk niets speciaals gedaan, ook niet gemasserd of iets dergelijks, wel had ik paracetamol in huis voor het geval dat, maar heeft dat ze niet nodig gehad.
    Wel heb ik haar lekker zelf laten bepalen wanneer ze wilde drinken / slapen, en ben ik verder niet met haar de deur uit geweest.
    Ze heeft na de prikjes verder de hele dag liggen slapen en werd zelf op de normale tijden wakker om te drinken.

8. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Ik wrijf voor de prik de bovenbeentje even in met SRL gelei van VSM. Na de prikjes ook nog weer een beetje, en dan goed masseren. Kou maakt de pijn alleen maar erger, dus ik zou geen koude compressen ofzo gebruiken.
    Als ze beetje vervelend is na die tijd kan een zetpil wel helpen, ik doe dat vaak voor de nacht zodat ze dan lekker kan slapen. (als t nodig is natuurlijk ;) )
    Hier zijn ze er allebei vaak wel wat naar van.

Succes!

9. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hier precies hetzelfde gedaan bij mijn zoontje toen hij zijn eerste prikjes kreeg.
    alleen de tweede keer dat hij zn prikjes kreeg had hij er iets meer last van dan bij de eerste. heel erg huilerig en ook wat verhoging. 38.2. hij heeft wel heel veel geslapen en dronk zn flesjes goed leeg maar hij was niet te genieten eenmaal hij wakker werd

10. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ons meisje heeft maandag ook haar eerste prikjes gehad!
    Op aanraden van het CB hebben wij haar een zetmilletje van 60 mg paracetamol gegeven 's avonds omdat ze heel erg verdrietig was, zelf na een schone luier en een voeding. Daarna heb ik haar beentje gemasseerd en daar werd ze erg rustig van.
    Ik had het er gister ook over met de masseuse van babymassage en het is beter om je warme hand op de geprikte plekjes te leggen ipv een koud washandje. Warmte verspreid de stoffen in de huid waardoor de plek minder pijnlijk is. Vroeger deed men overal koude compressen op, vandaar dat moeders, oma en sommige dames (vaak ook al wat ouder ;)) dat adviseren.
    Ons meisje heeft verder heerlijk geslapen en is weer helemaal de oude! :)

Succes en sterkte voor je kleine vandaag!

11. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    en hoe is het gegaan?

12. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    geen kou idd...
    en een flesje meenemen! Die van mij moest ook huilen, maar alleen omdat ze net haar flesje moest hebben :D

gaf ook geen kik bij de hielpriek, jaa een huiltje...

probeer zelf niet te gestressed te zijn, dat voelen ze... ik moest bijna janken haha
    en ik heb ook een zetpilletje gegeven en dan lekker knuffelen.. komt allemaal goed! Eef krijgt morgen de tweede!

x

13. Corry1985

Corry1985 Actief lid

12 okt 2008
    383
    0
    0
    Noord Holland
    en?
    hier ook niets aan de hand.
    ik heb wel eens gehoort dat moeders het erg vonden, ik vond het helemaal niet erg. Ze schreeuwde even moord en brand, nou dat deed ze toch nagenoeg al de hele dag...

14. pink150

pink150 Actief lid

21 okt 2008
    203
    0
    0
    hey meiden!
    Nou gister moesten we dus naar het Cb voor prikjes,..En na het wegen en meten moet je dus een kamertje in waar ze nog een paar testjes doen met de kleine,..maar onze dame had daar dus niet zoveel zin in,..en schreeuwde al moord en brand voordat ze geprikt moest worden hahah,..nou hier had ik dus minder moeite mee!
    (had het véél erger gevonden als ze lief zat te lachen en dan de prikjes moest krijgen!)
    Nou en op het moment dat de spuitjes een voor een in haar beentje gingen waren het 2 minuten huilen, en toen viel ze als in blok in slaap!
    Eenmaal thuis weer wakkker, en een paar uur later werd ze jengelig en jammerig, maar haar papa heeft lekker met haar op bed gelegen en elke x lief getroost!
    In de avond lag mevrouw weer hard te lachen en na haar badje van half 8 viel ze weer lekker in slaap!
    Wel dronk ze haar flesjes niet op en bleef er veel staan, maar dit blijkt veel voor te komen bij de inentingen!
    Al met al, heb ik me er misschien iets te druk over gemaakt :) hihi!
    Bedankt voor al jullie tips!!!
    Veel liefs pink!

Deel Deze Pagina