veel poepen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ALeV84, 4 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Sinds mijn zoon aan de vaste voeding is, poept hij 4 keer per dag, soms zelfs 5 keer. Echt zoo zielig, want nu heeft hij hele rode billen, volgens mij van al dat vegen. Is dit nou normaal?? Nu heeft hij al hele zere billen en als het zo doorgaat wordt het alleen maar erger :(

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ja hoor is wel normaal, zijn darmen moeten ook nog wennen.
    Goede billen creme halen, bepanthe, of billetjes creme van Balneum

3. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    ik gebruik Sudocreme maar het helpt niet echt. Morgen maar wat anders proberen idd.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Is er niet misschien stiekem een tandje onderweg? Daar kunnen ze ook meer van gaan poepen en kan je heel 'zurige' ontlasting van krijgen dat heel naar is voor de billetjes.

Verder kan je proberen om wat mildere dingen te geven, milder in de mond, milder in de buik, milder voor de darmen en dus milder voor de tere babybilletjes ;)!

Ik zou idd eens kijken voor wat anders dan sudocreme, maar vind dat spul sowieso niks ;)!

5. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ja de tandjes komen nu een voor een door, maar nu ik zo denk kan het ook liggen aan sinaasappelsap wat hij iedere dag krijgt. Heeft namelijk een laxerend effect, maar zijn ontlasting is wel normaal, dus geen diarree. Vanaf morgen maar een ander sapje proberen.

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Das idd ook een idee ja. Zeker die sinasappelsap kan best eens extra 'branden' bij de billetjes. Klinkt misschien gek, maar is wel echt zo. Zou idd kijken voor een ander sapje, of de sinasappelsap flink verdunnen met water, gewoon als soort aanmaaklimonade gebruiken ;)!

7. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier ook soms 5 luiers per dag vol hoor. Soms vraag je je af waar het allemaal vandaan komt!

8. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Ja hier ook hoor. Soms 5 keer per dag een keutel. Laatst had ze alles opgespaard en kwam het er in een keer uit. Echt niet normaal joh, het paste niet eens in 1 luier, ik heb me bescheurd van het lachen en zij natuurlijk lekker meelachen want zij was die grote hoop kwijt.

9. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat ook heel goed voor zere billetjes is calandule zalf wel een beetje prijzig maar helpt ook erg goed

succes

10. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Sudocreme kan je wel (op)gebruiken, maar gebruik dit dan meer als beschermende laag, voor als je baby de nacht in gaat. Als het echt rood en geirriteerd is doet sudocreme niet veel meer. Gebruik dan bijv. Bepanthen of Billenbalsem van Weleda dat werkt echt herstellend.

11. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron heeft ook 3x per dag een goede luier en als hij een dag niet poept dan komt de dag erna inderdaad de volle lading ;).
    Ik gebruik de billencreme van Balneum en vind deze heel goed werken!
    Als je sap wil geven trouwens (mijn zoontje krijgt ook sap omdat hij iets anders weigert): AH heeft biologische babysapjes in diverse smaken.

Deel Deze Pagina