bijna weer gaan werken, 2 kindjes en huishouden, ik krijg de bibbers...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lovelylonnes, Mar 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Hoe moet ik het dalijk toch allemaal gaan doen!?
    Ik ga weer 3 dagen werken. op die dagen moet ik uiterlijk om 6 uur op want om half 8 moeten d kindjes bij het kdv ZIJN en moet ik binnen 5 minuten weer in de auto zitten ongeveer...
    Ben ik om 17.45 ong thuis, moet er nog gekookt worden, opgeruimd, Justin in bad, in bed, Hayden een fles, en ook naar bed.
    Dan heb je nog de kwesties, was, schoonmaken, boodschappen...
    Dus ik vraag me af, hoe doen jullie het allemaal?
    Zitten jullie ooit een avondje op de bank? ;)

xxx

2. kylain

kylain Bekend lid

May 7, 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi hoi,

Heb je geen man? Wij doen echt alles samen mijn man kookt meestal en doet de was e.d. en ik doe de kids.....zo hebben we ook al duidelijke afspraken gemaakt voor als ik straks bevallen ben...de eerste week doen we zowieso weinig in het huishouden denk ik:) want dan moet hij de oudste naar het KDV brengen enzo...maar daarna doet hij het meeste in het huishouden en ik de kinderen omdat hij daar wat onhandiger in is als ik. Zolang ik nog niet werk doe ik wel wat meer in het huishouden omdat de kleine op het KDV zit, maar staks zullen we het toch echt samen moeten doen anders red ik het echt niet hoor......

groetjes Lysanne

3. Lovelylonnes

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    haha, ja ik heb een man!
    Hij heeft rond mijn bevalling ook de boodschappen gedaan, de oudste naar bed en in bad enzo.
    Dus ja ik denk dat ik maar iets van een schema ofzo ga maken wie wat moet gaan doen, anders ben ik bang dat ik door de bomen het bos niet meer zie... heb toch al zo de neiging om alles zelf te doen...

4. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Dat was ook mijn eerste opwelling: moet je alles alleen doen? Kun je niet afspreken dat de 1 haalt en de ander brengt oid? En dat de ene de kinderen naar bed brengt en de ander opruimt? Verder kun je vooruit koken (bijvoorbeeld pastasaus, chili, nasi etc) en dan kun je dus een keer heel snel eten. Daarnaast neem ik het met de troep niet zo nauw. Ik wil idd ook nog wat tijd voor mezelf hebben :)

5. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    De neiging om zelf alles te doen NU LOSLATEN:D Of wil je overspannen worden?;)
    De eerste weken zal het even wennen zijn maar als je de taken verdeeld moet het te doen zijn. Als jij als laatste thuis bent en de kids dus ook haalt, zorgt je man bijvoorbeeld voor het eten. Zoiets.
    Moet je afspraken over maken. Dan komt het heus goed;)

6. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    1,364
    0
    0
    Mijn man brengt beide meiden naar het kdv want ik red het niet. En ik haal ze op rond 17:00. Meestal kook ik niet want ik heb vaak de dag ervoor al gekookt of snel een ovenschotel.

Mijn man komt elke dag pas rond 18.30 a 19 uur. Dus rond 18.30 ga ik naar boven en doe ik de jongste in bad en de oudste speelt. Wanneer de oudste in bad gaat dan is mijn man thuis. Dus geef ik de jongste de fles en mijn man de oudste wassen en naar bed. Vaak eet hij alleen daarna. En soms wacht ik wel op hem en dan gaan ze wat later naar bed.

Om 19.15 uur zit ik op de bank :D

7. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,383
    0
    0
    Limburg
    Ik zit nooit voor 20.00 uur op de bank :(

Wij staan om 5.50 op. De kids om 6.15 Mijn vriend doet de hond en de oudste, ik de jongste en de katten. Om 7.10 zitten we in de auto naar het kdv en ons werk. We zijn tussen 17.30 en 17.45 thuis. De een kookt (iets makkelijks) de ander laat de hond uit. Na het eten doe ik de kids in bad/wassen en pyama's aan, mijn vriend ruimt de tafel op en wast af. Dan ff fruit eten, tv kijken en naar bed tussen half 8 en 8.

Twee dagen hebben we dit schema, op de andere dagen ben ik thuis of mijn vriend. Op werkdagen doe ik niets in het huishouden, ben blij als ik ff op de bank kan zitten, voordat we weer boterhammen moeten gaan smeren en weer naar bed kunnen. Ik ben eigenlijk altijd op mijn thuisdagen bezig met het huishouden. Baal daar ook wel van, want ik heb het idee dat het met 2 kids toch niet zo gaat als ik wil, zoals dat met 1 was. Maar ik hoop dat als de jongste ouder is, ik ook meer tijd krijg om dingen te doen.

8. bij mij is het ook nooit voor 20.00

9. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik werk wel bewust s'avonds voor. Dus dat alles voor de ochtend al klaar is. En inderdaad, ik zou het zeker samen doen!!

10. Beate

Beate Fanatiek lid

Apr 13, 2007
    2,202
    0
    0
    Ik doe het wel alleen en ik red het elke dag weer. Dat moet de burger toch moed geven ;)

Kids moeten hier ook om half 8 op de opvang zijn. Om dat te halen staan we om 6.00 uur op. Na het werk is het 17.45 voor we weer thuis zijn. Ik zet 's avonds al zoveel mogelijk klaar voor het eten (aardappels geschild etc.) zodat het meteen op kan. Snel de kleinste de fles en dan samen met de oudste eten. Even boekjes lezen op de bank en dan naar boven voor beider badderritueel. Eerst samen met oudste kleinste naar bed brengen. Daarna de oudste. Boekjes lezen, knuffelen. Dan snel even zelf douchen. Kom ik zo rond 19.30 weer beneden. Dan kan het huishouden beginnen en het voorbereiden van het eten voor de volgende dag. Op de bank nog even lessen voorbereiden voor de volgende dag en nakijken. Daarna nog een beetje studeren of tv kijken (net hoe m'n bui is) en dan bijtijds naar m'n mandje. Want morgen is het weer zo'n dag :D

11. Lovelylonnes

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Ja we gaan het ook zeker samen doen hoor.
    Ik breng de kindjes weg en mn man gaat ze. ik zorg er idd voor dat er eten "klaar" staat zodat dat alleen nog opgewarmd hoeft te worden. Ik ben dan iets later thuis dan mijn man, dus hij zal ook het eten nog aanzetten.
    Daarna samen eten en daarna doet de een de oudste in bed en de ander de jongste de fles.
    tussendoor omstebeurt omruimen/afwassen of met de kindjes spelen.
    als de oudtse op bed ligt dan legt mn man de jongste op bed leggen en ga ik eten voor de volgende dag klaarmaken.
    daarna eventueel wasmachine of droger aanzetten/leegruimen en die was eventueel savonds nog opruimen.
    En als allerlaatste de tasjes voor de kids en mezelf klaarmaken ( mn man maakt zelf zn brood)
    en daarna slapen, hmmm weinig tijd voor bank..
    maar goed, dit moeten we eerst nog in de praktijk gaanbrengen want dit is hoe ik het nu bedacht heb ;)

12. Birdie

Birdie Bekend lid

Sep 16, 2008
    528
    0
    0
    grisus, zes uur op!!! Petje af hoor, dat is zwaar!

We hoeven hier pas om half acht op, manlief werkt op 10 min. fietsafstand van zijn werk en begint vaak om 8.45/9.00uur. Het gastoudergezin is lopend hoogstens 4 of 5 minuten en daar hoeft ze pas om half negen te zijn.

Manlief brengt weg en ik haal ze op. Twee dagen per week. 1 dag papadag en twee mamadagen.

13. appelthee

appelthee Niet meer actief

Oh mennnn...

ben ik blij dat ik een baan van 10 tot 18 uur heb :D ...

alleen rond bedtijd is het spits uur dadelijk denk ik maar ach dat zien we dan wel weer..
    onze zoon eet bij de gastouder das wel makkelijk...

ai aan moeten werken * niet aan denken niet aan denken *

Share This Page