Ik heb al een paar keer gelezen dat "men" vindt dat het na 21 weken een beetje laat is voor een 20-weken echo. Nu begin ik daar zelf ook aan te twijfelen. Mocht er iets mis zijn, dan wordt het inderdaad wel heel krap allemaal. Of valt dit wel mee?
Zelf krijg ik de echo met 20+5. Ik vondt dit laat. Dus ik heb het aan ze gevraagd, maar zei zeiden juist dat het goed was om de echo rond de 21 weken te laten doen. Dan kan ze alles veel beter bekijken. Maar bij jou vindt ik het wel heel erg laat en krap in de tijd worden. Als alles goed gaat en alles is goed, dan is het geen probleem. Maar als de baby weigert mee te werken en het moet een keer opnieuw of als er toch wat gevonden wordt en er moet een vervolgonderzoek komen, dan kom je wel krap in de tijd te zitten. Wat zei diegene waarbij je de afspraak maakte dan? Gr. Carlien
Ik krijg de echo in het ziekenhuis. Ik gaf al aan dat ik het laat vond, maar daar reageerde de assistente amper op. Later begon ik me pas te beseffen dat het met oog op het maken van beslissingen echt krap lijkt.
Op deze pagina wordt beschreven welke aandoeningen tijdens echo-onderzoek bij een zwangerschapsduur tussen de 18 en 22 weken vastgesteld kunnen worden. Na 22 weken is het niet meer mogelijk een 20-weken echo uit te voeren. Dit heeft onder meer te maken met slechtere beeldvorming na 22 weken. We raden u daarom aan bijtijds een afspraak te maken. Volgens de Nederlandse wet zijn de mogelijkheden tot het afbreken van de zwangerschap na de 24ste week van de zwangerschap beperkt. 20 weken echo Misschien is dit een handige website en ik zou gewoon nog een keer bellen dat je dit niet echt prettig vindt, omdat je zo ook weinig tijd hebt om na te denken mocht er wel wat zijn. Gr. Carlien
Ik had hem ook met 21+4 weken. Gyn zei dat ze het tegenwoordig tussen de 18 en 22 weken doen. 22 weken is wel de max omdat je "maar" tot week 24 dingen kunt beslissen qua het afbreken van zwangerschap etc.
Ik had mijn 20 weken echo precies op 20 weken maar konden ze niet goed beoordelen dus opnieuw volgende week maandag maar dan zit ik alweer op 23 weken en 5 dagen. De afspraak kon niet eerder