Heeft iemand van jullie ervaring met kinderziektes en symptomen bij jezelf ? Mijn dochtertje heeft een kindeziekte... geen idee welke precies trouwens... Arts zei dat dat er niet zo toe deed. Gewoon goed laten drinken en koorts in de gaten houden. Moet met een dag of 3 over zijn. (Symptomen: onder de rode vlekjes, rug en borstje, beentjes, armpjes en gezichtje als laatste ook. Geen jeuk. Beetje hangerig en één keertje overgegeven. Ongeveer 38,5 koorts. Eet ietsje minder. Verder is ze gewoon vrolijk en actief en lijkt er niets aan de hand.) Okay... maar sinds vanmorgen heb ik zelf ineens last van vreselijke hoofdpijn en koorts... Beetje last van spierpijn in mijn nek... Verder voel ik me wel okay... Ben ook gewoon gaan werken). Zou dit hetzelfde kunnen zijn als wat mijn dochtertje heeft ? Of is dat belachelijk ?
Grote kans dat je ze zelf vroeger ook gehad hebt. Als dit zo is dan ben je hier als het goed is tegen beschermd.
nee hoor is niet belachelijk, dat kan best. Ik heb 2 jaar terug de 6e ziekte gehad, opgelopen op mn werk, (kdv) en wat voor veel kinderziektes geldt als je ze als volwassenen krijgt: ik ben er doodziek van geweest. Ik heb het erger gehad dan de kids.
Als je vlekjes krijgt weet je het vanzelf. Flauw he? De meeste ziekten die je als kind hebt gehad zul je tegen beschermd zijn maar niet alle. Hetzelfde geld voor ziekten waartegen je gevaccineerd bent. Het hangt af van de ziekte/vaccin, jou zelf en nog een heel stel variabelen af. Mocht je het niet gehad hebben, dan kun je zeker de pineut zijn. Ik ken genoeg volwassenen die waterpokken kregen met dank aan kindlief of neefje/nichtje.
Aha... dan zou het best eens kunnen, want ik heb zelf als kind nooit één van de beruchte kinderziektes gehad. ... hoop niet dat ik ze nu allemaal nog ga krijgen van mijn dochtertje dan...
Heeft je kindje toevallig vorige week bmr prik gehad? Dan zou daardoor de koorts kunnen zijn en de vlekjes (mazelen, had mijn meisje ook na de bmr, een week lang hoge koorts en overal vlekjes). Je zou het zelf ook kunnen hebben, mits je die ziekte "vroeger" zelf nog niet hebt gehad (of ingeënt bent). En anders is het gewoon een griepje, het heerst behoorlijk namelijk.
Nee, BMR was meer dan 3 weken geleden inmiddels... Kan misschien nog wel hoor... maar is onwaarschijnlijk, denk ik. Ohjee... ik hoop echt dat het geen griep is...
ik heb zelf vroeger maar 2 kinderziektes gehad en houdt me hart vast. ik ben er met de oudste 2 goed doorheen gefietst. ze hebben de waterpokken gehad maar die had ik ook als kind gehad dus ik had geluk.verder wordt er met de entingen veel opgevangen. de dingen als vijfde en zesde ziekte en noem maar op daar hoorde je toen nooit van. dus ik ben er best een beetje huiverig voor nu als lars straks groter wordt.
He wat 'grappig'. Mijn dochter heeft dus ook sinds een dag of wat allemaal rode vlekjes op haar lijf, voornamelijk op haar rug en buik. En sinds een aantal dagen heb ik knallende hoofdpijnen en zere schouders/nek. Ik heb het trouwens ook benauwd. Ik maak mij de laatste dagen erg druk over iets en was het logisch dat ik die klachten had. Dus vandaar dat ik zeg, wat 'grappig'. Misschien heb ik daarom wel die klachten, al denk ik nog steeds dat het stress is, maar je weet het nooit!