Veel problemen met het toeschietreflex

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door dnlm86, 18 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dnlm86

    dnlm86 Lid

    26 nov 2014
    34
    0
    0
    Goedenavond!

    Ik heb een dochtertje van bijna 7 maanden en omdat ze keihard weigert melk te drinken uit de fles of beker, krijgt ze nog steeds borstvoeding.
    1,5 maand geleden ging het fout, ik had geen toeschietreflex meer, mijn melk was teruggelopen en ik had amper nog wat. Gevolg 5 dagen flink gehuil van m'n meisje en toen ik via de huisarts een neusspray kreeg voor het toeschietreflex en mijn allereerste menstruatie doorbrak (was kennelijk de oorzaak van alle ellende), toen kwam alles weer op gang.
    MAAR...ik kan nu m'n dochter niet meer voeden zonder de neusspray te gebruiken. Tis puur psychisch, want met kolven geen enkel probleem soms 1 soms 2 keer een toeschietreflex.
    Alleen met haar niet, zij is nu elke x ongeduldig aan de borst en daardoor raak ok gestrest en hoppa, geen toeschietreflex meer.
    Ik gebruik de neusspray ook maar voor de helft, 1 x sprayen en dan lukt het wel.
    Hoe kan ik dit doorbreken?! Ik wil gewoon normaal haar kunnen voeden!
    Hoop dat jullie kunnen helpen!
    Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!!
     
  2. Heidi Akkers

    Heidi Akkers Fanatiek lid

    30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

    Wat ik vaak aanraadt is visualiseer je melkstroom die uit je borsten vanuit de klieren loskomt en op gang komt. Door de melkgangen, richting tepelhof, door tepel. Eerste druppels, Kijk, straaljes....

    Maak er een soort mantra van wat je kunt herhalen voor jezelf, spreek het desnoods uit voor je kindje, en voorafgaand kun je de borsten even strijken met de achterkant van je vingers of "schudden" om de melk los te laten. Whatever works!

    Succes!
     

Deel Deze Pagina