Veel problemen, pffff ik weet het allemaal niet meer

Discussie in 'De lounge' gestart door Djam, 13 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djam

Djam Actief lid

2 aug 2007
    284
    0
    0
    Maasdijk
    Hey meiden,

Ik zit zo vreselijk in de put, ik ben in juni van dit jaar mijn baan kwijt geraakt terwijl ik een vast contact had. Dit is nu een gedwongen rechtzaak geworden. Er komen nu constant dure advocaat rekeningen binnen en ik weet echt niet hoe ik dat moet gaan betalen met mijn ww uitkering :cry: Daarnaast moeten we ook nog eens dit huis uit omdat mijn man het toen gekocht heeft met zijn ex vriendin en we dit huis niet op onze naam kunnen zetten omdat ik geen inkomen heb en het inkomen van mijn man is niet genoeg om dit huis te kunnen financieren. Ik zou nu heel gelukkig moeten zijn omdat ik zwanger ben, maar ik heb zoveel ellende aan me hoofd dat ik gewoon niet kan genieten. Sorry hoor maar ik moest gewoon even mijn hart luchten.

Liefs Mariska

2. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    meis iedereen komt er toch weer bovenop

probeer van je beeb te genieten

ik heb ook geen werk op t moment en me vriend ze salaris gaat al alleen naar het huis maar alles komt wel goed

3. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    geen rechtsbijstand verzekering of zoiets?

en heel veel sterkte!

4. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    ahh meis Heel erg klote.

Ieder mens zal te maken krijgen met moeilijke tijden in zijn leven.
    Het enigste wat je kan doen is doorgaan en de schouders eronder.
    Ik kan verder niet veel tips geven maar ik weet zeker dat het goed komt.
    geniet toch van je zwangerschap.

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Had je geen rechtsbijstand verzekering of rechtshulp ingeschakeld? Die rekeningen krijg je toch niet zelf?

Kunnen de ouders van je vriend niet borg of garant staan voor de hypotheek? Zo heeft mijn man zijn woning destijds ook kunnen behouden.

Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt en hoop het ook nooit mee te maken. Veel sterkte.

6. Djam

Djam Actief lid

2 aug 2007
    284
    0
    0
    Maasdijk
    We hebben wel rechtsbijstand maar we zitten niet lang genoeg in het pakket om daar gebruik van te maken :(

Liefs Mariska

7. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Oh dat is balen.

8. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Liep dit ( je ontslag enzo) al voordat je de rechtsbijstandverzekering afsloot? en naders is de inlooptijd 2 mnd maar als je echt kan aantonen dat het allemaal na het afsluiten is begonnen valt het er toch onder?
    weet niet bij wie je zit?

9. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Jeetje meid da's allemaal niet niks wat je vertelt!

Hoe zit het met je rechtsbijstand verzekering? Of anders een pro-deo advocaat? Ik opper maar wat hoor, weet niet of je er iets aan hebt.

In ieder geval heeeel veel sterkte in deze moeilijke tijd, en probeer ondanks alles wel te genieten van het beebje in je buik! -x-

10. BeertjeY

BeertjeY Bekend lid

9 mei 2006
    889
    0
    0
    Utrecht e.o.
    Je zou een bewijs van onvermogen bij de gemeente aan kunnen vragen.
    Daaruit worden de kosten betaald van de advocaat.

Bij de gemeente kan je hier meer info over vragen.

suc6 en sterkte.

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik had ongeveer hetzelfde met mijn werk dit jaar. Tot mijn schrik kreeg ik opeens een advocaat van mijn werkgever op mijn dak. En dan is het verstandig als je zelf natuurlijk ook een advocaat hebt. Ik ben toen via het Juridisch Loket naar een advocaat doorverwezen voor gesubsidieerde hulp.

Zie: http://www.hetjl.nl/hetjl/

Veel sterkte!

12. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    dat begrijp ik even niet hoor, je hebt zoals ik het lees een ww uitkering,maar aan de hand van jouw inkomen wordt er door de advocaat een "toevoeging" aangevraagd waarvan hij betaald wordt...je hebt dan zelf eenmalig een eigen bijdrage die je moet betalen....

dus of je hebt een verkeerde advocaat die enkel maar aan de "knaken" denkt of je ww uitkering is zo hoog dat ze vinden dat je de kosten zelf op kan hoesten (wat mij niet lijkt)...

ik zou dus nog even met de advocaat aan tafel gaan zitten hoe de vork precies in de steel zit, want het kan nooit zo zijn dat jij met je ww uitkering voor die dure advocaatkosten opdraait...vindt hij dat je alle rekeningen wel moet betalen tot hij uitsluitsel heeft over die toevoeging (dat zou ook nog kunnen dat je het later dan weer terug zou krijgen als het goedgekeurd is) dan zou ik ook een andere advocaat in de arm nemen....

de meeste advocaten vragen een klein voorschot (pakweg 250 -500 euro) dat ze in ieder geval verzekerd zijn dat er "iets" binnen komt en de rest komt later wel als de toevoeging toegekend is.....

ook ben ik wel benieuwd hoe lang jij je rechtsbijstandverzekering hebt en wat er in hun voorwaarden staat opgenomen hoe lang je die moet hebben afgesloten wil je gebruik kunnen en mogen maken van hun dienstverlening?

wbt je huis ook dat begrijp ik niet want je partner heeft een inkomen, jij hebt (voorlopig) een vast inkomen (ww uitkering) dus waarom moeten jullie je huis uit? is de woning die jullie momenteel bewonen zo duur dan?

er gebeurd wel eens vaker ergens wat waardoor iemand ontslagen wordt of door andere omstandigheden geen werk heeft maar je wordt niet zomaar je huis uitgegooid meid....ik weet natuurlijk de hoed en de rand niet, maar als hij werkt, jij een ww uitkering hebt hebben jullie toch beiden een inkomen, was het inkomen van zijn ex dan zoveel hoger dan hetgeen er nu bij jou binnenkomt?

hoe dan ook, ik zou als ik jou was eerst eens contact op nemen met je advocaat waarom hij jou de rekeningen toestuurd? op basis van jouw inkomen kan hij een schatting maken van wat jijzelf als eenmalige bijdrage zou moeten betalen, maar zelfs die betaal je pas als "de toevoeging" rond is...

succes en mocht je bepaalde dingen willen weten mag je altijd een pb'tje sturen.

liefs en probeer evengoed te genieten meid hoe "donker" het nu ook even lijkt...
    smoekie

http://www.postbus51.nl/index.cfm/t/Draagt_de_overheid_bij_aan_de_kosten_van_mijn_advocaat_of_mediator_/vid/E392EC72-0BC0-8A09-475B41EFED873CD9/containerid/517415FF-C09F-296A-61FF669427684C44/objectid/2D827C4F-1635-38D4-CF34F184D758DC1E/displaymethod/displaydefaultintro

13. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Is je contract dan al ontbonden? En wat was de reden van je ontslag?
    Want normaliter ga je eerst naar de rechter voor je contract verbroken word.... tot die tijd zou je dus normaal je salaris moeten krijgen, heb je wat info over hoe en wat er gebeurt is, dat lijkt me handiger reageren.
    (ik heb onlangs de hele riedel ook gehad met advocaten enz)

14. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Want normaliter ga je eerst naar de rechter voor je contract verbroken word.... tot die tijd zou je dus normaal je salaris moeten krijgen, heb je wat info over hoe en wat er gebeurt is, dat lijkt me handiger reageren.

15. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0

16. Djam

Djam Actief lid

2 aug 2007
    284
    0
    0
    Maasdijk
    Meiden enorm bedankt voor het mee denken en mee leven.
    Mijn ontslag werd aangeboden door de boekhouder van kantoor die bij mij thuis langs kwam. Ik zat toen erg slecht in me vel en was in die week ervoor ook ziek thuis. Op maandag werd ik weer beter gemeld en toen om 11 uur stond hij op de stoep met mijn ontslag. De rede van mijn ontslag was dat ik en nu mijn man een relatie met elkaar hadden en dat werd niet op prijs gesteld. Er stond ook geen aanwijsbare rede in, ze gaven mij een maansalaris mee en vroegen mij vriendelijk om op te hoepelen. Ik heb toen met me stomme kop getekend. Maar op een gegeven moment kwam ik in gesprek via via met mijn advocaat en die vertelde mij dat ontslag alleen maar kan als het via het CWI gespeeld wordt en dat was dus niet gebeurd. Mijn advocaat vertelde mij dat mijn contract dus eigenlijk gewoon nog bestaat en dat ik deze zaak hoe dan ook zou gaan winnen als er werk van gemaakt zou worden.Ik heb toen ingestemd natuurlijk, want het is zo onrechtvaardig als wat. Nu loopt er dus een rechtzaak en ik word 1 dezer dagen gedagvaard. Mijn advocaat is zeker niet bang en zegt dat wij hem zeker gaan winnen. Ik ben erg benieuwd.

Liefs mariska

17. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant

Als je met z'n tweeen een woning hebt gekocht, dus ook de hypotheek op 2 namen staat, moet er een ontslag hoofdelijk aansprakelijkheid aangevraagd worden op het moment dat je uit elkaar gaat. Dan wordt opnieuw berekend of je de hypotheek kan dragen, alleen dus. Op het moment dat dat niet kan zul je of het bedrag wat je tekort komt moeten overleggen of je woning verkopen. Anders verstrekken ze de hypotheek namelijk niet. En dan is het einde verhaal. Een WW-uitkering mogen ze volgens mij of in z'n geheel niet meerekenen of maar voor een klein gedeelte.

Maar zoals ik al eerder aankaartte: willen een van jullie ouders niet garant staan voor de hypotheek, totdat jij wel voldoende inkomsten hebt?

18. Djam

Djam Actief lid

2 aug 2007
    284
    0
    0
    Maasdijk
    Het klopt idd helemaal wat jij zegt. Maar onze ouders hebben allebei een huurhuis dus zij kunnen helaas niet finacieel bij staan.

Liefs Mariska

19. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

sorry hoor maar dat lijkt me wel erg ver gaan ze mogen je niet zomaar je huis uitzetten hoor dat is onmogelijk dit mogen ze pas doen als je minimaal 3 maanden achterstand heb in de huur en dan nog moeten ze het via een gerechtelijk bevel gaan aanvechten dit mag dus echt niet zo ongeacht of je minder inkomen heb zolang jij je huishuur betaald mogen ze jou er niet uitzetten

tevens kan je bij de dienst sociale zaken een bewijs van onvermogen halen iedereen kan en mag dat halen dan word er aan de hand van je inkomen berekend hoeveel je maximaal kan betalen aan eigen bijdrage voor je advocaat

ik zou zeggen niet je hoofd laten hangen jij en je partner hebben rechten

groetjes nathalie

20. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Het betreft een koopwoning ;)