Veel puisten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaNoor, 7 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de laatste tijd heel veel last van puisten, vooral op mijn gezicht. Als ik niet zwanger ben, heb ik vrijwel nooit een puist, soms 1 als ik ongesteld moet worden. Ik voel me ook echt een monster hierdoor. Bij mijn 1e zwangerschap had ik het ook een beetje, maar niet zo erg als nu. Heeft iemand tips om iets tegen die ellendige dingen te doen? Is er speciaal iets voor zwangeren? En hebben jullie de hele zwangerschap last gehad hiervan of maar een gedeelte? Hoop dat het snel over gaat, ben nu 11 weken zwanger.

2. claire1978

claire1978 Actief lid

5 jan 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Oh, je klinkt aardig wanhopig;).
    Nu je ze hebt zal het idd door de zwangerschap komen en dan heeft het te maken met je hormonen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien dat het straks na je 12 weken minder wordt, door minder HCG??? Ik weet het ook niet hoor. Wel sneu dat je je een monster voelt. Het enige wat je weet is dat je er straks in ieder geval van af zal zijn na je bevalling. Het kan er helaas bij horen!

Succes, Claire!

3. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Ik heb het ook gehad! Mijn hele huid is veranderd deze zwangerschap (bij de vorige 3 ook nooit gehad).
    Is veel gevoeliger (overal) en idd veel last van puistjes in mijn gezicht decolleté.

Ik denk dat ik het zeker wel vanaf de 10e tot de 20e week heb gehad (die puistjes)!
    Nu weer 10 weken verder is mijn huid nog wel gevoelig, maar niet meer zo gevoelig als in de eerste 20 weken. Ook zijn de puistjes er bijna niet meer.

Aangezien ze altijd "roepen" een dochter neemt de schoonheid bij de moeder weg, begon ik al te lachen bij de 20 wkn echo ...... maar ik draag idd een meisje !!!!
    Bij mij gaat dat fabeltje dus op :):)

4. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha nou dan kan het best zijn dat het een meisje wordt. Bij mijn vorige zwangerschap had ik het niet zo heel erg als nu en dat was een jongen (is hij nog steeds hoor:))
    En idd ik heb ook veel puistjes in mijn decolleté.
    Trouwens, ik klink misschien een beetje wanhopig, maar dat komt omdat ik het niet gewend ben om 2 of meer puisten te hebben. Lig er niet wakker van ofzo, maar ik voel me gewoon lelijk zo.
    Bedankt voor jullie reacties!
    Als iemand nog tips heeft hoor ik ze graag:)

5. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Hier ook veel meer puisten en helaas: geen gouden tip. Ik heb het ook op mijn rug :(.

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier ook!
    Heb ook veel meer last van puistjes/ acné, met name in gezicht+schouders+rug. Is nu wel minder dan dat het was, maar nog steeds niet weg.
    Gebruik in ieder geval een gezichtsreiniger en creme voor mijn gezicht van de bodyshop (tea tree cleaning (of zoiets)), dat helpt wel redelijk goed. Maar helemaal weg krijg ik ze niet...

7. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Weet niet of het de gouden tip is maaar bij mij helpt het enorm. Bij de drogist heb je van ROC een productenlijn speciaal voor puistjes. Ik heb alleen de tonic omdat als je de hele lijn gebruikt je huid ontzettend uitdroogd. De tonic alleen helpt hier fantastisch! Binnen een week was het een stuk minder. Heb er nu nog wel last van maar echt veeel minder vooral de glimmende vette huid is veel minder.

8. misa

misa Niet meer actief

Ooh wat vervelend dat je dat hebt..! En ook dat je je er zo rot onder voelt.

Ik heb geen gouden tip, maar ik zou eens bij de etos vragen om advies bij puisten.

Ik heb het in het begin ook wat gehad, maar niet zoals jij het omschrijft. Het is nu weer zo'n beetje hetzelfde als voorheen.

Succes/ sterkte ermee!

9. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    geen goed nieuws hier.. heb ze eigenlijk al sinds ik met de pil gestopt ben dus al een hele tijd.... maar word echt niet minder. en heb alle spulletjes geprobeerd!! ze verdwijnen pas als ik weer de pil slik dus ik ben al aan het aftellen...
    nek rug hals kin voorhoofd!!!! jippie.. maar ik krijg een babytje dus heb het er voor over!! al kan ik er ook flink van balen hoor!
    nu ik een beetje bruin ben geworden door de zon valt het al minder op, maar ja ik heb dan ook geen last van een zwangerschapsmasker en daar zit je ook niet op te wachten..
    succes, hoop dat het bij jou verdwijnt als het HCG vervangen word progestron hormoon rond de 16e week..

10. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Zal morgen eens naar de drogist gaan. Moet zeggen dat ik helemaal niks gebruik voor het reinigen van mijn huid. Het is ook niet zo dat ik helemaal onder zit, maar omdat ik nooit puisten had, voelt het voor mij alsof ik helemaal onder zit. Heb er nu 5, maar die zijn best groot. De rest zijn allemaal kleintjes, maar ze zijn wel een beetje rood.
    Hoop idd dat het binnenkort verdwijnt, maar ach het is voor een goed doel he:)

Deel Deze Pagina