Vind het moeilijk om te stoppen met roken, want ergens wil ik wel. Maar aan de andere kant vergeet ik vaak dat ik wil stoppen. Voor ik het weet sta ik alweer met een peuk in mn hand. Ik rook gelukkig niet zo heel veel, vriendlief rookt wel iets meer dan ik. En weet 100% zeker dat ik ga stoppen zodra ik zwanger ben. Maar ga het mezelf dan niet verbieden, omdat het anders voor alleen maar stress zorgt en dat schijnt ook schadelijk te zijn. Dan kan ik beter heel sporadisch een sigaret roken.
Ik zou inderdaad gaan minderen, rook je er nu bv 20 per dag, ga naar 15 per dag, een week later naar 10 per dag, en weer een week later naar 5 per dag en dan wanneer je er 5 per dag rookt en datum kiezen voor jezelf wanneer je je sigaretten de deur wijst. Ik weet niet of je overgewicht heb maar ik weet dat dat een grotere belemmering is om zwanger te raken dan roken ( beste vriendin is huisarts ) dus dan zou ik gaan afvallen en gaan sporten. Ik rook zelf helaas ook weer maar heb weer een nieuwe datum in m'n hoofd om te stoppen samen met manlief 01/01/2013 Toen ik zwanger was van mijn dochter heb ik gewoon gerookt, mijn dochter werd geboren met 34 weken en 5 dagen ik vroeg meteen aan de arts of dat kwam door het roken maar de arts vertelde mij dan mijn placenta er super goed uitzag voor iemand die rookte, hij zei zelf ik zie het onderscheid niet tussen iemand die niet heeft gerookt en de jouwe, het was een hele opluchting maar voor een tweede zwangerschap wel in me hoofd geprent dat op het moment ik een positieve test in handen heb de peuken de deur uit gaan... Succes meid met zwanger worden.
Ik heb ook altijd gerookt, ben gestopt toen ik zwanger was van mijn dochter maar ben wel altijd zwanger geraakt in de perioden dat ik minder of niet rookte....toeval? Geen idee.... Maar kan me er wel iets bij voorstellen dat wanneer je verminderd vruchtbaar bent het roken er geen goed aan doet.
Toen mijn spiraal eruit gaan, ben ik een stuk minder gaan roken. Ik rookte toen ongeveer 2 pakjes per week. Toen ik zwanger was ben ik gestopt. Nu ben ik 3 weken terug weer begonnen met roken, maar met mate, ik "mag" van mezelf roken maar niet meer dan 1 pakje per week. Ik doe nu ongeveer 1,5 week met 1 pakje. Ik merk bij mezelf dat zodra ik iets moet doen dat het dan voor mij moeilijker en stressvoller maakt dan ik iets mag van mezelf. Thuis rook ik niet omdat mijn vriend niet rookt. Dus ik rook voornamelijk op mijn werk. Kijk voor jezelf wat haalbaar is, en probeer vandaar rustig aan te minderen misschien werkt dat wel Succes met zwanger worden meis
hoi dames dankjewel voor jullie reacties, ik zit nu wel in een situatie met veel stres ik maak me erg zorgen omdat ik geen kind kan krijgen, en daarom rook ik nu ook meer. ik denk wel als ik een kind heb of zwanger ben dat ik het zal verminderen en ik vind het zo klote van me dat ik gewoon heel me afleiding bij een peukje vind. er zijn denk ik wel dames die niet roken en die mensen niet kunnen begrijpen die wel roken en te verminderen maar het is wel zo, omdat ik nu erg depresief van word rook ik ook meer. Maar waar t mij op ging was, omdat ik pcos ben en kan het wel beinvloeden op mijn vruchtbaarheid dat ik rook. wannebymommy@ ben er mee eens met je. het is gewoon moeilijk. maar dames ik denk niet dat ik in een keer zal kunnen stoppen maar ik ga zeker wel proberen om te verminderen.
Ik heb tegen mezelf gezegd dat ik mag roken, en begonnen bij alleen n sigaretje bij n kop koffie (ik heb zeg maar 3 keer p. dag pauze) en dan mag ik 1 a 2 sigaretjes roken ( na 1 sigaret ga ik weer naar binnen mag niet binnen roken). En als ik thuis ben rook ik eigenlijk niet misschien een idee voor jou? Zeg maar dat niet hoeft te stoppen, maar gewoon rustig aan minderd In ieder geval succes ermee
hoii elll werkje? als ik zou werken zou ik zeker ook minderen roken ivm met pauze's ik ben thuis werk niet. daarom rook ik ook meer. ja in de ochtend vind ik wel lekker kopje koffie met sigaretje dan rook ik ongeveer 2 sigaretten en dan om de uur rook 2 soms 1. ik heb een huis mijn hele huis is wit. en ik rook ook gewoon thuis mijn man rookt niet en hij klaagd bijna elke dag van jaa door jou sigaret worden de meubels de muren geel hahah ( hij heeft wel gelijk natuurlijk). ja ik ga zeker proberen om te verminderen
Is het zo dat je vruchtbaarheid beinvloed word door roken als je pcos hebt, of is dat wat je denkt of wilt weten? Want ik heb ook last van pcos, en ik rook. Niet zo heel veel meer gelukkig, soms maar 5 op een dag en max een pakje als ik een keer een feestje heb ofzo. Ben al aan het proberen om minder te roken, maar als dat dus zo is, moet ik nog wel even iets harder mn best gaan doen om te stoppen. Ik rook niet binnen, en dat zorgt er ook voor dat ik minder ben gaan roken. Misschien een tip? Vooral nu met dit koude weer, je moet echt heel graag willen roken voordat je naar buiten stapt.
Ik heb gerookt. Bij mn eerste zwangerschap alleen toen kwam ik er pas met 13 wk achter dat ik zwanger was. Toen ik dat wist gestopt. Kindje overleden. Bij mn 2e zwangerschap direct na positest. Bij mn 3e zwangerschap kwam ik er pas in de 7e week achter dat ik zwanger was dus gerookt MK geworden. Gisteren testte ik onverwacht licht positief en sindsdien geen peuk meer aangeraakt. ( en ik rookte 1.5 pakje van 28 sigaretten per dag )
ja dat zijn myn gynocholoog tegen me dat ik eigenlijk wat minder moest gaan roken omdat dat kan beinvloeden op pcos
hey saja gefeliciteerd dan ben je dus zwanger. ja wat ik weet door roken kan je ook miskramen krijgen. nou jij hebt het goed gedaan hoor niet meer een peuk aangeraakt. goed gedaan kon ik dat maar snel doen
Ja, ik werk. Nu snap ik je nog meer waarom het zo moeilijk is om te stoppen Misschien voor jezelf toch een soort "schema" in je hoofd maken zeg maar ( klinkt heel raar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel) en proberen om rustig toch buiten te gaan roken? Ik rook ook niet in huis en dat maakt het voor mij makkelijker en al helemaal nu het zo'n pokke weer is buiten.
Me schoonmoeder rookt ook en heeft 3 kinderen en heeft ook gewoon door gerookt tijdens de zwangerschap ik geloof er niet zo in maar stoppen met roken tijdens de zwangerschap zou ik wel doen bij mijn zoon ook gedaan en me 2 sterretjes ook gestopt maar na de miskraam gelijk weer begonnen ik kan ook niet goed zonder
He meid. Pco en roken heeft niks met elkaar te maken hoor. Pco word je mee geboren en blijft er voor altijd zitten. Al rook je veel of weinig. Wel kan je de pco helpen wat milder aanwezig te zijn. Meestal door af te vallen gezond eten. En elke dag een glas granaatappelsap drinken van pom die pure. Ik wens je heel erg veel succes meid. En hoop dat 2013 je een gezonde zwangerschap op levert. Oh ja je gyn mag je het niet eisen hij mag het alleen aanraden. Wat je ermee doet is geheel aan jezelf. Ik rook zelf ook
hoi baby ik wist niet dat je met pco geboren word ja ik heb overgewicht, en gezond eten doe ik niet eerlijk gezegd. ja ik heb vandaag mijn gynocholoog gesproken ik was een beetje boos wilde graag beginnen met medicijnen die ik nog niet eens heb gekregen want ze zei je moet afvallen dan pas ga ik beginnen ik belde vandaag van begin alvast met mijn behandelingen want ik vind het niet meer leuk zo, ze zei nee ik wil eerst dat je gaat afvallen ik ga niet nu beginnen met deze overgewicht :S voel me ook erg klote hierdoor
He meid. Ik weet niet waar je woont en of het mogelijk voor je is om naar geertgen. Kliniek te gaan? In elsendorp (brabant) Ik ging in december 2008 naar het zkh in helmond daar kreeg ik geen echo niks ik kwam binnen gelopen en ze keek me aan en het eerste wat ze zei was, ga is op de weegschaal staan. Ik dat gedaan zegt ze nou sorry maar je moet eerst 40 kilo afvallen voor wij met je in zee gaan. Via via kreeg ik adres van geertgen. Ik had mijn eerste afspraak 9 maart 2009 en 2 weken later liep ik met medicijnen naar buiten diagnose pco. En ik woog toen 119 kilo geloof ik Toen 2 rondes clomid dat werkte niet dus over gegaan op hormonen spuiten met pregnyl. 6rondes toen 3x iui gehad en toen mochten we over op ivf op dat moment woog ik 142 kilo en ze hebben me gewoon geholpen. 1ste ronde meteen zwanger. Mijn gyn bij geertgen. Vroeg alleen hoe gaat het met het roken? Dus ik had als antwoord ja goed he!! hij lachte alleen en zei lekker is dat he ik ga zo ook weer even roken. Tegewoordig gooien ze alles maar dan ook alles op het roken.
hahahah lekker hoor ja mijn gyno denkt er anders over die zegt stop met roken, ga afvallen pff is echt balen hoor word er niet goed van. geerten kliniek is dat niet in rotterdam? heb wel eens van gehoord ik zelf woon in den haag. en weeg 108 kilo en ik moet mijn kilo verlagen naar 98 kg zodat ze gaat beginnen met behandelingen anders begint ze niet. ja ik heb geen auto zou wel willen maar het is best ver voor mij. anders ga ik gewoon naar een ander gynocholoog