Veel roken, en niet vruchtbaar

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door misscansu, 19 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Even nog over het roken: Google gewoon eens op 'roken vruchtbaarheid vrouw'. Het heeft zeker wel invloed op de vruchtbaarheid. Ook de kwaliteit vd eicellen wordt erdoor aangetast en het kan er uiteindelijk zelfs voor zorgen dat je vroeger in de overgang komt.
    Redenen genoeg om proberen te stoppen lijkt me ;)

2. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Ik moest er even wat op zeggen, voelde me echt aangevallen. Alsof je dan niet graag genoeg een kindje wilt en het dan ook maar niet verdient ofzo. Heb wel geprobeerd het zo netjes mogelijk te houden en er geen discussie van te maken.

3. WanneBeMommy

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Het is ook niet altijd zo hoor. Ik heb nooit echt overgewicht gehad en ik heb ook pcos. Maar het kan wel helpen. En daarom zegt de gyn dat.

4. WanneBeMommy

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Heb je helemaal gelijk in. En ik denk dat alle rokers hier dat ook wel weten hoor. Maar als het stoppen met roken zo ontzettend veel stress gaat opleveren dan is dat ook niet goed natuurlijk.
    Zelf heb ik daarom de keuze gemaakt om te minderen. Eerst rookte ik elke dag een pakje, nu gaat het de meeste dagen goed en rook ik er minder dan 10. Maar ik blijf nog altijd dagen houden dat ik even niet goed in mn vel zit en wat meer rook.

Het is een moeilijke verslaving.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Roken is enorm verslavend, en daarom een van de moeilijkste dingen om mee te stoppen. Dat zal ik zeker niet ontkennen, daar zijn talloze onderzoeken naar gedaan.

Maar roken veroorzaakt meer stress dan het verhelpt. Ook daar zijn talloze onderzoeken naar gedaan.

6. Vlindertjuh1987

Vlindertjuh1987 Niet meer actief

Als je zwanger bent is het idd weer een heel ander verhaal, dan moet je wel wat meer eten en dan is het ook voor een heel goed doel!! :D En als je wat dikker wordt is het niet meer als logisch. Goed dat je na de bevalling weer op de oude voet verder gaat, kan me voorstellen dat je daar niet op kunt wachten want het is op een gegeven moment zelfs leuk om zo bezig te zijn!! Heel veel succes met je zwangerschap, geniet er lekker van en dat er maar een wolk van een baby in je armen mag liggen in 2013!! Maar dat zal vast goedkomen!! :D

7. Vlindertjuh1987

Vlindertjuh1987 Niet meer actief

Logisch dat je je dan aangevallen voelt, zo zit het ook helemaal niet!! Wij willen ook heel graag een kindje en verdienen dat toch ook!! Alleen roken wij en dat proberen we te minderen/stoppen en juist omdat we graag zwanger willen worden...anders hadden we er niet eens over nagedacht waarschijnlijk. Maargoed, ik snap heel goed dat je erop reageerd...dat doe ik ook. Maar negeren ga ik het vanaf nu wel haha!!

8. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Uiteraard heeft roken een negatieve invloed op de vruchtbaarheid, dat kan niemand ontkennen. Ik hoop alleen dat TS haar problemen 1 voor 1 afhandelt want dan denk ik dat de slagingskans hoger is dan alles tegelijk. Heb zelf nooit gerookt maar besef me wel dat het een enorm lastige verslaving is. Het beïnvloedt heel je denken en doen (waarbij ik denk dat suiker dat ook zo doet). Het is echt vechten om weer baas over eigen lijf te worden. Ik hoop dat het iedereen lukt, met natuurlijk hopelijk ook een mooie zwangerschap en gezond kindje als resultaat.

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    :p

Roken KAN altijd je vruchtbaarheid verminderen... Wel of geen pco
    En t feit dt je al pco heb en t dus al niet vanzelf gaat zou ik zeker veeel minder gaan roken en als je zwanger ben stoppen

10. 1983tineke

1983tineke Actief lid

10 nov 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    Beste misscansu,

Mijn eetpatroon was ook zoals die van jou. Het rare is dus dat ik enorm ben gaan afvallen door te gaan eten. De meeste mensen denken dat mensen met overgewicht zich altijd maar volvreten, maar ik at veel en veel te weinig en onregelmatig. Ik ben begonnen met 3 maaltijden op een dag. Heel stom ben ik wekkertjes gaan zetten want ik vergat te eten. Ik lette eerst ook nog niet zo zeer wat ik at, maar vooral dat ik at. En daarna ben ik met tussendoortjes gaan werken en nog gezonder gaan eten. Ik ben pas gestopt met roken toen ik 10 kilo kwijt was (dit was na 2 maanden ongeveer) en toen heb ik mezelf een maand gegeven dat ik op gewicht wilde blijven en dat lukte. Ik bleef gezond eten en na die maand ging ik ongeveer weer afvallen. Ik was 17,5 kilo kwijt toen ik ontdekte zwanger te zijn, en nu blijf ik gezond eten maar eet even wat vaker wat lekkers zodat ik niet afval en daarna heb ik nu ook veel meer behoefte aan lekkers... :D

Ik hoop dat je iets kunt vinden om te ontbijten, het kan zo tegenstaan 's ochtends... Ik heb tijd yoghurt als ontbijt gehad, dit kon ik wel verdragen. Ondertussen eet ik gewoon brood maar dat kon ik de eerste tijd ook niet. Ik merkte na 2 weken ook dat ik meer energie kreeg, gewoon doordat ik meer at en niet meer zo futloos was door het slechte eten overdag. En daardoor kon ik 's ochtend ook weer beter het ontbijt wegkrijgen, ik voelde me beter.

Ik wil je heel veel succes wensen! Ik zou eerst nog even wachten met stoppen met roken (zolang je niet zwanger ben tenminste). Probeer eerst af te vallen en zodra dit goed gaat dan geeft je dit misschien ook dat goede gevoel wat je extra stimuleert om te stoppen met roken. Het afvallen gaf mij echt een goed gevoel en toen had ik ook ineens vol vertrouwen in het stoppen met roken. Het leek mij te zwaar om afvallen en stoppen met roken tegelijkertijd te doen...

Succes!!

11. WanneBeMommy

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Vanaf nu negeer ik het ook hoor. Maar als zij haar zegje mag doen, mogen wij het ook. Nu kan ik het los laten ;)

12. misscansu

misscansu Actief lid

10 dec 2012
    207
    2
    0
    thuis.
    -
    hoi dames.

ik heb vandaag een kracker gegegeten wat ik nu als ontbijt heb gegeten. ik wil jullie vragen wat brinta inhoud dat pap? want omdat ik niet kan ontbijten wil ik best zo een pap proberen als het me lukt?
    ik was net bij de jumbo genoeg crackers gehaald en light kaasjes en proberen dan maar. zowiezo snoep ik niet en chips enz mijn man wel maar ik zelf lust het niet. ik wil eerst mijn doel behalen met afvallen.

@ tineke, ik krijg geen honger in de ochtend en als ik iets moet moet eten dan krijg ik gewoon braken. ( heb beete maagproblemen vandaar) maar ik ga echt proberen om per dag gewoon 3x of 4x te eten dat gaat me hopelijk lukken.

13. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Is inderdaad pap, heel makkelijk: bakje melk in de magnetron, 2 minuutjes op 700 watt en daarna 5 eetlepels brinta er door heen roeren. Hartstikke gezond ontbijt en zeker met deze koude dagen lekker om 's ochtends aan iets warms te zitten!

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hoi Misscansu!

Over het roken ga ik maar niks zeggen daar had ik al een berichtje over geplaatst.

Toch wil ik je even mijn verhaal delen mbt het afvallen!

Toen ik zwanger raakte van mijn zoontje woog ik 102 kilo. Ik ben 1,78 lang dus ik heb obesitas. Na de bevalling ben ik weer in mn oude eetpatroon beland niet ontbijten en ook pas tegen 5 uur eten.

Ik kwam op den duur 15 kilo aan!
    Ik was het zat en wilde afvallen. Ik had werkelijk waar elk dieet al geprobeerd zelfs bij de dietiste gelopen.

Maar ik MOEST ontbijten ontbijt is het aller belangrijkste!
    Toen iemand tegen mij zei maar hoe doe je dat straks dan als je zwanger bent? Want van 1 maaltijd op een dag kunnen jij en je kindje niet leven! ( en geloof me dat is ook echt zo het is écht te weinig zeker in een zwangerschap )

Sindsdien ontbijt ik weer ik ga wat vaker met de fiets naar mn werk en ben in mei dit jaar begonnen met afvallen.
    En de teller staat nu op -25 kilo!

En ja ik snoep echt nog wel eens en ik eet echt nog wel eens een patatje of een chippie!

Het belangrijkste is echt je eetpatroon of je er mee afvalt of niet maar hoe je nu leeft is tijdens een zwangerschap echt echt niet goed!

En kom op meid je kan het echt wel!!!

15. misscansu

misscansu Actief lid

10 dec 2012
    207
    2
    0
    thuis.
    -
    hoi lafayette ik weet niet of je me berichten wel eens hebt gelezen hierboven maar. Ik schreef dat ik niet per dag veel eet. Eigenlijk maar 1x per dag omdat ik dan geen trek heb. Ik heb net brinta gehaald die ik eigenlijk wil proberen gewoon pap eten dan maar in de ochtend of dat wel goed is want ik wil namelijk een goed eetpatroon een beetje dieet wil ik doen

16. misscansu

misscansu Actief lid

10 dec 2012
    207
    2
    0
    thuis.
    -
    hoi saja.
    Klopt onbijt is erg belangrik had mijn gynocholoog en dietiste ook gezeg. Ik liep paar maanden terug bij een dietiste nu ben ik weg natuurlijk en zei had me ook gezegd per dag 5 of 6 keer eten en niet een keer want dan wilt je maag alles pakken en eet je meer het klopt. Ik ben vanaf vandaag begonnen met in de ochtend wat te eten . Heb vandaag brinta gekocht pap wil morgen met dat beginnen in de ochtend maar ik weet niet of dat wel goed is want ik wil me eetpatroon nu houden met gezonder eten. Want als ik nu mijn eet[atroon verander zal dat wel zo verder lopen hopen ook met de zwangerschap

17. Wallflower

22 dec 2012
    49
    0
    0
    n.v.t.
    Champix! Je slikt het 3 maanden en binnen 2 weken ben je er van af. Wonder middel, je moet het als roker in ieder geval een keer geprobeerd hebben!

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Je mag het alleen niet als je een kinderwens hebt;)

19. misscansu

misscansu Actief lid

10 dec 2012
    207
    2
    0
    thuis.
    -
    dames kom je aan met brinta?

20. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Gaat dit topic nu over roken of lijnen??;)

Deel Deze Pagina