'Rot'-opmerkingen :(

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kangerootje, 10 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal,
    Bah, ik moet even mijn ei kwijt hoor!
    Gisteren (2e pinksterdag) was ik bij mijn ouders in de woonplaats waar ik opgegroeid ben. Daar kennen veel mensen mij nog van toen ik daar woonde.
    Nou, en ze hadden allemaal een mening.
    Eentje kwam naar me toe, wees naar mijn buik en zei: 'Heb je..' Eh.. Zit daar nu..?'
    Ik zei: Nou, ik heb geen nieuwtje hoor, als je dat soms denkt! :(
    Ik stond echt perplex, hoe BRUTAAL kun je zijn!

Later op de dag kwam ik een andere kennis tegen die inmiddels een kleine heeft. Ik zei; wat een schatje is het. Zegt ze:
    'Nou, het wordt hoog tijd, dat we van jullie ook eens wat horen, hoor!'
    ONGELOFELIJK! Ik was echt pisnijdig, en ook best wel gekwetst..
    Wat denken ze wel niet, dat alles iedereen maar aan komt waaien?
    Daarom heb ik gewoon NIET geantwoord.

Iemand ervaring met zulk soort ontactische, kwetsende opmerkingen? Hoe gaan jullie er mee om?

2. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Hier hoor ik ook regelmatig:
    Het wordt tijd voor een broertje of zusje voor *naam dochter*
    Dan denk ik 'waar bemoei je je mee';)
    We willen ook graag een broertje of zusje voor haar, maar het is niet altijd in één keer raak he;)

3. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Sommige mensen... sja, je gaat ze niet veranderen, dus denk ik altijd maar dat ik het beste mezelf kan veranderen in hoe ik er mee omga. Na mijn mk hoorde ik heel vaak. "oh, maar dat heb ik ook gehad" en dacht daardoor dat het niet erg is en je er niet te druk over moet maken, nou toen ben ik mezelf nog wel tegengekomen emotioneel gezien. Dus nu let ik veel meer op mijn eigen gevoel en laat ik de (in mijn ogen) rotopmerkingen van anderen lekker van me afglijden :p. Ook doen hoor, het kost zoveel energie anders, energie die je veel beter kan besteden aan andere dingen!

4. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Gelijk heb je BZD.. Ik moet ook echt leren om me er niets van aan te trekken, ene oor in, andere uit.
    Wat een stomme opmerking Beauty.. Inderdaad; waar bemoeien ze zich mee??

5. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik zou denk ik de gedachte dat het niet iedereen aan komt waaien, uitspreken. Tot groot ongenoegen van diegene dan waarschijnlijk, maar dat soort opmerkingen worden veel te veel gemaakt. Waarom mensen zich met zoiets persoonlijks als een kinderwens willen bemoeien.. dat doe je toch ook niet wat andere privézaken betreft?

6. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ooow ja zo vaak.. Wij zijn al bijna 4 jarig bezig en nadat we net waren getrouwd was het ergst.. Als je getrouwd bent moet je eigenlijk de dag erna ook maar zwanger zijn ofzo..

Zijn jullie de volgende?! Ik zeg nu dat vraag ik toch ook niet aan jullie wanneer we op een begrafenis zijn.. Rotopmerking, ik weet het, maar ben er soms wel een beetje klaar mee..

7. Meliszy

Meliszy Actief lid

30 dec 2012
    454
    0
    16
    Vrouw
    Verpleegkundige kraamafdeling
    provincie groningen
    Ik zeg vaak, goh.. misschien kunnen we wel helemaal geen kinderen krijgen. Je moet uitkijken met wat je zegt.
    Of ik zeg gewoon, komt vanzelf

8. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Wat vervelend inderdaad.
    Ik ken ook mensen waar het niet komt aanwaaien.
    Zij hebben het heel erg lang stil gehouden, iedereen dacht dat zij geen kinderen wouden.
    Totdat het met 10 weken fout ging (2 maanden geleden).
    Maar ik pas altijd op met wat ik zeg en vooral hoe ik het zeg.

9. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Zelf zijn we nog maar in ronde 3 maar de wens is er al jaren. We hebben steeds gewacht wegens mijn studie, huwelijk, financiën, enz. Dus ook al is het nog maar ronde 3, het 'achtervolgt' ons nu toch al een tweetal jaar.

Ik hou mijn mond over een mogelijke kinderwens bij bevriende koppels want zelf heb ik een hekel om hierover te liegen / vragen te ontwijken.

Sinds we getrouwd zijn krijg ik elke paar weken weer de vraag of we nog geen kindje willen. Grrrr! Had eens laten vallen dat er na ons huwelijk wel een kindje mocht komen omdat dit een veel besproken onderwerp is ook bij de vrienden en familie (1 à 2 jaar geleden deze uitspraak gedaan, weet niet meer juist). Nadien proberen terug te krabbelen omdat ik panikeerde over mijn bekentenis en de volgende keren als baby's ter sprake kwamen, beginnen zeggen dat het nog veel te vroeg is :) Maar men blijft dat wel onthouden & verwachten denk ik. De ene keer stellen ze gewoon letterlijk de vraag of het nog geen tijd is voor een kindje, de andere keer midden in een gesprek opeens een opmerking voor gans de kring aanwezige mensen over een toekomstige baby bij ons.

Heel annoying! Vooral nu er veel van onze leeftijd opeens zwanger zijn :(

Omdat ik weet hoe vervelend het is, vraag ik het zelf niet bij anderen. Waarschijnlijk doen ze er niet om hoor & beseffen ze niet wat hun vraag allemaal inhoudt omdat ze er zelf nog niet zo mee bezig zijn. Maar mijn eigen kinderwens en een collega met een verleden op dit gebied heeft mij zeker wakker geschud en ik hou gewoon mijn mond erover.

Soms heb ik zin om te antwoorden dat wij zeker klaar zijn voor een beebje, maar dat het beebje blijkbaar nog niet klaar is voor ons. Maar dan weten ze dat we bezig zijn en word je nog meer in de gaten gehouden als je eens niet drinkt, er niet zo lekker uit ziet, buikpijn, weet ik veel wat.

of ik zoek er teveel achter :) Hoe dan ook. Don't ask, don't tell. hihi

10. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Hee, je hebt gelijk! Dat ga ik voortaan gewoon zeggen.
    Recht voor de raap..
    Ik snap inderdaad ook niet, waar ze de onbeschaamdheid vandaan halen.

11. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Kan ik me GOED voorstellen.
    Haha, geniale opmerking :p

12. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Groot gelijk dat je antwoord teruggeeft hoor!
    Super brutaal

Na mijn bbz/ma vroegen sommige mensen heel snel weer ''of we nu doorgingen''. Toen altijd gezegd dat we dit eerst eens een plekje moesten geven en dat het wel duidelijk is dat het niet te plannen is he!

13. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik zou nooit aan iemand vragen of die nog niet eens aan kinderen wil gaan beginnen. k vindt dat echt privé.
    Er zijn genoeg stellen die niet 'zomaar' een kindje krijgen, dus je moet oppassen met wat je zegt.

14. butterfly84

butterfly84 Bekend lid

4 apr 2012
    577
    46
    28
    Kinderopvang
    woudenberg
    Ongelofelijk irritant he?! Ik zei laatst tegen een collega dat we nu 2 jaar en paar maanden bezig zijn zegt ze: oooh, maar M.... was 10 jaar bezig. Ben gelijk gestopt met praten en was pislink!

15. wiessss

wiessss Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    Echt vreselijk he, iedereen die weer zo,n ondoordachte opmerking maakt tegeen mij, die vertel ik gelijk' 'als ik een baby kon kopen , had ik er nu al 3' dan voelen ze zich lullig, maar je weet wel meteen dat ze het nooit meer vragen.

16. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik zei altijd gewoon dat ik het graag zou willen, maar dat de natuur wel een handje moet helpen natuurlijk...
    Dan houdt het snel op, omdat ze dan voelen dat ze zich op 'gevoelig' terrein bevinden. Het was voor mij geen geheim dat ik graag nog een kindje zou willen. Af en toe was het super lastig, maar ik ben blij dat ik er open over ben geweest.

17. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Absoluut niet leuk zulke opmerkingen! Vooral als je al een tijd bezig bent! Sowieso zijn dit soort opmerkingen/ vragen vaak gewoon onbeschoft.

Ik ben van dit soort opmerkingen meestal echt even van slag, al reageer ik heel luchtig. Ik zie zelfs daardoor echt een beetje tegen de vakantie op. Wij gaan elke zomer naar Roemenie, daar woont mijn schoonfamilie. En verschillende mensen in het stadje/ dorpje vragen elke jaar waar onze baby blijft en dat het nu echt tijd wordt. Met name mensen die ik amper ken, familie weet van ons en stelt dit soort vragen gelukkig niet.
    Twee weken geleden zei iemand nog tegen mijn man, dat als je echt een kind wilt, het echt wel lukt, maar je moet het wel echt willen. Grrrrr.... :x:x:x alsof wij het willen. Het is ons grootste verlangen, en de nog onvervulde kinderwens het grootste verdriet.

Volgende keren antwoord ik gewoon dat het niet iedereen zomaar makkelijk lukt of dat je kinderen helaas niet in de supermarkt moet kopen.

18. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    hier ook die ervaringen hoor… vooral toen zoonlief geboren was en rond de 1,5.. of het niet tijd werd voor… Dat wij via de MMM onze 1e hebben gekregen weten de meesten en dan alsnog vragen..

Maar nu ik zwanger ben heb ik wel 2 hele brutale vragen gekregen waar mijn bloed echt van ging koken..

- verpleegkundige in zkh die bloeddruk ging opmeten. Mijn zoontje (5,5) was mee en zij zei doodleuk; o.. leuk… een nakomertje..
    Dus ik zeg; niet altijd alles gaat vanzelf en je hebt daar niet altijd een keuze in…

- Gyn vroeg aan mij of het wel dezelfde vader was.. :$ omdat er zo lang tussen zit..

19. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ook ons werd al heel lang geleden gevraagd wanneer wij nou eens kinderen willen. Wij hebben bewust gewacht. We zijn nu ook pas in de eerste ronde, dus gelukkig kwetst het ons nog niet. Maar ik zeg nu gewoon 'als het zo ver is, dan hoor je het wel' en dan een beetje bozig zodat ze er niet nog eens om vragen.

20. Denkertje1

18 dec 2013
    51
    0
    0
    Geniaal!
    Ik heb soms ook de neiging om heel bot te reageren of iets te zeggen in de trand van 'tsja, we krijgen niet allemaal direct wat we graag willen'. Vaak krijg je dan een schrikreactie en beginnen ze te sputteren en dan denk ik 'eigen schuld, moet je maar nadenken voordat je wat zegt'.
    Maar meestal hou ik mn mond maar en slik het weg..

Deel Deze Pagina