Hallo meiden! Ik ben 26 weken zwanger van ons eerste kindje. Via de verloskundige is er een voorlichtingsavond over de laatste weken van de zwangerschap en de bevalling, maar de avond dat dit is kunnen wij niet. Nu heeft het ziekenhuis waar ik ga bevallen ook zo'n avond, maar op die avond moet mijn man werken en kan hij geen vrij krijgen. Heeft iemand hier zo'n avond bijgewoond, en raden jullie aan om wel te gaan? Ik ben nl. aan het twijfelen om naar de avond in het ziekenhuis te gaan zonder mijn man. Ik hoor graag jullie ervaringen!
Wij zijn vorige x ook heen geweest, maar dezelfde info krijg je ook op papier, wanneer je mag bellen etc... en je verdiept je zelf ook wel in hoe een bevalling in zijn werk gaat dus als je kan is het leuk, maar als je niet gaat is het niet zo dat je slechter voorbereid de bevalling tegemoet gaat, vond ik...
Ik moet nog zo'n voorlichting bijwonen in het ziekenhuis. Als mijn man niet zou kunnen op die avond dan zou ik alleen gaan. Voor mannen zijn dat soort dingen toch minder spannend. Jij moet straks daar dat kind op de wereld zetten. Het maakt voor een man vaak niet zoveel uit. Enige is dat hij de locatie niet gezien heeft en niet gehoord van hoe en wat. Hebben ze niet nog meer avonden? Een maand later bijvoorbeeld? Hier in de buurt 2 ziekenhuizen waarvan 1 standaard avonden heeft waar je op kan inschrijven en de ander kun je bellen en afspraak maken voor een bezoekje aan de verloskamers.
Ik vond het allemaal heel interessante informatie hoor. Zeker als het je eerste keer is. Zo gaven ze behalve info over wanneer komen etc, ook tips zoals de kleertjes van je baby in boterhammenzakjes bewaren (voor als je in het zh moet blijven) (1 volledig pakje met kousjes en al per zakje) en op elk botherhammenzakje een nummer schrijven. Moet ie niet in je koffer gaan zoeken en heeft je kindje als eerst pakje geen roze broekje met geel truitje aan bijvoorbeeld. Ja, ik vond het wel interessant.
Ja hebben wij ook gedaan in het zkh. Je kan dan ook de verlos- en kraamafdeling zien. Wij vonden het zeer de moeite waard.
Vond het heel interessant. Wij hadden in het ziekenhuis met rondleiding op de verloskamers. Duurde drie uur!! Maar ook echt dingen die ik nog niet wist.
Wij zijn ook geweest. Informatie die verteld werd waren we al van op de hoogte. Voor ons was het meer herhaling maar toch wel fijn om alles weer even opnieuw te horen.
Je krijgt te horen hoe een bevalling meestal gaat, wat er mis kan gaan en wat voor pijnbestrijding er is. Je kan er zelf ook genoeg over lezen.
Hier in Almere is er elke eerste maandag een open avond op de kraamafdeling. Als het kan mag je ook de kraamafdeling bekijken. Ik ga daar zeker heen! Gewoon, lijkt me interessant en ik ben nieuwsgierig. Er was ook een avond daar over borstvoeding. Ben ik ook heen geweest, super veel aan gehad. Ben alleen gegaan omdat VL ziek was, maar de meeste meiden waren alleen. Als hij die maandag niet kan ga ik makkelijk zat weer alleen.
Ondanks dat ik al een keer in het zelfde ziekenhuis ben bevallen gaan wij volgende maand toch naar de info avond. Vorige keer niet gedaan en ook niet gemist maar vind het toch prettig om nu wel te gaan. Ml gaat mee, maar mocht hij niet kunnen dan ga ik alleen. In dit zgn hebben ze iedere 2e dinsdag van de maand zo'n avond en is vrije inloop.
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik ga in ieder geval naar de voorlichtingsavond in het ziekenhuis. Man gaat niet mee, maar vind het inderdaad voor mezelf prettig om even te kijken.
Ben niet geweest... elke bevalling is anders dus vindt niet dat daar zoveel uitleg voor nodig is! Ik liet t op me af komen!
Ik heb de vorige keer een hooogzwangerenavond en voorlichtingsavond bijgewoond in het ziekenhuis. Het was voor de eerste keer best interessant, wist ook nog niet waar ik wilde bevallen toen(is uiteindelijk toch thuis geworden), maar je krijgt heel veel informatie ook al papier.
Die van het zkh heeft misschien wel wat meerwaarde (kun je vaak meteen ook even rondkijken daar enzo), maar ik ben toen bij zo'n avond van de verloskundige geweest en dat vond ik niet zo nuttig. Ik hoorde eigenlijk niet veel nieuws, en er werd erg aangestuurd op dat thuisbevallen toch wel zo natuurlijk en prettig was... En ik wilde toen poliklinisch, werd medisch - dus kon daar niet zoveel mee.
Ik vond het erg interessant en ook wel fijn. Ze leggen alles goed uit, laten de verloskamers zien (indien vrij), de kraamafdeling. Ik moest me kort na de avond met complicaties melden op de verloskamer, was blij dat we wisten waar we moesten zijn!