stoppen utrogestan en progynova 12wk zwanger

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door MMMmeisje, 28 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Graag wil ik weten wat jullie ervaringen zijn.
    Ik heb een cryo in een gesimuleerde cyclus terug geplaatst gekregen ( geen eigen eisprong dus) en moest tm 12 weken zwangerschap progynova en utrogestan gebruiken.
    Nu ben ik 12.4wk zwanger ondertussen en kan gewoon nog niet stoppen hier mee puur uit angst dat ik dan een miskraam krijg.... Misschien gek gedacht maar ik voel het echt zo. Van het UMC mag ik er echt mee stoppen en kan t geen kwaad maar ik hoor graag jullie ervaringen en meningen!

2. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo! Ik ben momenteel Utrogestan aan het afbouwen. Eerst van 3x 2 bollen naar 2x 2 bollen en ben nu overgegegaan naar 1x 2 bollen en stop daar zondag mee.

Aangezien je verleden kan ik mij goed voorstellen dat de schrik er goed inzit, maar misschien dat het afbouwen je helpt nog een paar weekjes te rekken en daarmee het vertrouwen te geven dat het goed gaat. Je hebt de meest cruciale weken achter de rug, houdt dat in je achterhoofd. Het kan ook gewoon goed gaan.

Succes!

3. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou je niet op progesteron kunnen laten prikken? Want dat is het enige waar Utrogestan uit bestaat. Progynova ben ik niet bekend mee, maar lees nu op internet dat het met oestrogeen te maken heeft? Dus misschien daar ook op laten prikken? Voor je eigen gevoel en geruststelling. Mocht je daar genoeg van aanmaken (naast de medicatie), zou dat je vertrouwen geven dat het goed gaat?

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    In het begin heeft je lijf het nodig omdat de bevruchte eicel niet genoeg progesteron aanmaakt. Nu het een stuk groter is, doet het dat echt wel! Geen zorgen :)

5. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik snap je helemaal! Ik heb in de laatste zwangerschap 3 x 200mg gebruikt. En inderdaad, met 12 weken mocht je stoppen.

Ik durfde dat ook niet dus ik heb het toen als volgt gedaan:
    week 13: 2x200 en 1x100
    week 14: 1x200 en 2x 100
    week 15: 3 x100
    week 16: 2x100
    Week 17: 100

Bij een volgende zwangerschap zal ik het zeker weer zo doen. Het kan geen kwaad om het langer te gebruiken en als je dat een meer zeker gevoel geeft vind ik dat je het moet doen.

Succes met je keuze! En geniet van je zwangerschap!

Deel Deze Pagina