Voor moment van bevallen? Veel bewegen, sociale activiteiten met als gevolg Meer harde buiken wekt dat eerder bevalling op? Of veel liggen, series kijken etc? Passievere moeders zeg maar? Is hier ooit onderzoek naar gedaan?
Ik zou gewoon doen wat je aan kan. Passief in je bed liggen, zal niet bevorderlijk zijn, maar over je grenzen gaan ook niet. Lekker bewegen en bezig zijn, kan gewoon, maar wel met voldoende rust op z'n tijd.
Geen idee! Hier was het wel zo dat ik in de zwangerschap waarin ik het actiefst was en bleef (moet wel met 2 andere kindjes waarvan 1 schoolgaand) het snelst last had van harde buiken en voorweeën en uiteindelijk ook het eerst beviel (39+5 t.o.v. over de 41).
Ik was vreselijk actief tijdens mijn zwangerschap. Heb met ongeveer 34 weken zelf mijn winterbanden nog gewisseld. En met 37 weken de hele schuur leeggetrokken en opgeruimd. En daar lagen veel zware spullen in. Ik heb geen enkele keer een harde buik gehad of voorweeen. Bij mij was het met38+5 gelijk voor t echte werk met een bevalling de dag erop. Denk dus niet dat t ws zegt.
Het heeft wel invloed denk ik. Misschien niet op hoe vroeg je bevalt, maar ik denk wel op de voortgang van de bevalling. Als je zelf fit bent, kun je ook zo'n lichamelijke inspanning beter aan. Ook gaat een bevalling vlotter als je in goede conditie bent. Maar goed, niet per sé vlotter/sneller dan iemand anders, maar vlotter/sneller dan wanneer jij in minder goede conditie zou zijn geweest. Dus ten opzichte van een ander kun je het lastig beoordelen denk ik, elke vrouw is anders!
Geen idee eigenlijk... Lag de dagen voor bevalling op bed ivm pre eclampsie,paar dagen ingeleid met gel, daarna infuus enzo. Ontsluiting vorderde slecht. Kon tijdens weeen geen kant uit als alleen op bed door infuus en twee lijnen uit mn ..... Ontspanning lijkt me goed, maar voor de ene zou dat juist door rust zijn en bij de ander door activiteiten
Ik was heel actief. Elke week nog 1 a 2 keer gesport, gewoon gewandeld, dingen gedaan, huishouden (wel wat trager bevallen bij 39+6 ... Ik weet niet of het uitmaakt. Ik heb wel een vlotte en snelle bevalling gehad (maar ook een probleemloze zwangerschap) en ook een snelle en vlotte genezing. Tijdens de bevalling ben ik rondjes gaan lopen en onder de douche gaan zitten (dus actief en ontspannen en binnen een paar uur bevallen van de eerste. Maar het is zeker interessant maar ik denk dus niet dat het iets uitmaakt. Zal wel per persoon verschillend zijn. Gewoon doen wat voor jou prettig is! Ik kan alleen zeggen dat ik zeker alles zou lezen en kijken qua series wat je nog kan want daarna heb je er veeeel minder tijd voor Dus wat dat betreft zou ik ook zeker voor ontspanning kiezen
Ik had bij de eerste een lichamelijk erg zware baan,had al vrij vroeg last van harde buiken en ben spontaan bevallen met 35.3 weken. Bij de tweede had ik een andere baan,lichamelijk nauwelijks inspanning,en ben ingeleid met 38,6 weken. Tijdens de inleiding, toen ik uiteindelijk lichte weeën kreeg,zette het niet goed door. Ik bleef ook de hele tijd op bed liggen. Toen kreeg ik het advies om te gaan bewegen. Ik heb toen een eindje gelopen en binnen een kwartier braken mijn vliezen en kreeg ik serieuze weeën. Nu,bij mijn derde, heb ik helemaal geen werk. Maar met 2 kinderen thuis toch veel drukker dan bij mijn tweede zwangerschap en ik dreigde eergisteren al bijna te bevallen. Toen was ik weer 35.3 weken zwanger. Mij is nu dus ook rust voorgeschreven door de vk. Door mijn ervaring denk ik dus zeker dat inspanning wel degelijk van invloed is op wanneer je bevalt en het verloop ervan.
Ik was actief had voorweeën oefenween maar verder niks..Toen bevalling begon moest ik rustig doen had ik geen zin in en ging me douchen scheren dochtertje klaar maken haren doen toen dacht moet steeds stoppen zijn wel echte weeën en ze was er toen binnen een uur nadat de vk ons kwam halen..Denk dat je weeën niet beginnen erdoor maar eenmaal begonnen en je blijft in beweging dat alles sneller verloopt in mijn geval was het wel zo