veel rusten--> zware baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door belgischemama, 8 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    als je de laatste periode veel rust heeft dit invloed op het gewicht vd baby dus hoe meer je rust hoe zwaarder de baby of heeft het puur met de werking vd moederkoek te maken?

2. linde90

linde90 Niet meer actief

Het kan zijn dat als je kindje wat achter loopt dat deze het dan in gaat halen als de mama rust houdt.
    Maar het neemt toch echt zijn of haar gewicht, dat is volgens mij niet echt te beinvloeden..

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik denk dat andersom wel waar is. Veel drukte en veel stress is slecht voor de groei, maar rust zorgt niet voor extra groei.

4. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Volgens mij heeft dat in geen invloed op de groei van je kindje! Bij de zwangerschap van mijn zoontje heb ik geen seconde rust gehad, combinatie van (erge) nesteldrang en een dochter van +-12 maand en mijn zoontje woog bij de geboorte toch een kleine 4,5kilo (39 weken)

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Omdat ik chronische ziek ben moet ik veel rust nemen

Laat staan tijdens beide zwangerschappen

Toch waren beide kindjes 5 pond ! Maar nu zijn ze wel met 36 weken geboren

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.371
    36.227
    113
    Ik was juist vooral op het laatst heel actief vorige zwangerschappen en 2 10-ponders, dus ik denk niet dat het opgaat.

7. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Bij mijn laatste zwangerschap heb ik rust moeten houden vanaf 32 weken.
    1 vanwege vroegtijdige weeen en dat 1 van de twee kindjes achterliep met de groei.Door de rust is de groei wel omhoog gegaan.Maar ons zoontje was niet zwaar (5 pond)
    Onze oudste daarin tegen was wel een zware baby (ruim 9,5 pond) en daar nam ik veelste weinig rust.
    Dus dat zegt helemaal niets.

8. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Ons kindje loopt 3 weken achter in groei. Kwamen ze deze week achter. Hoef niet extra te rusten omdat dit geen invloed meer zou hebben op de groei. Was ik minder ver geweest was het advies wel rust geworden

9. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Denk ik ook....

Verder idd aanleg (en werking) placenta.... en natuurlijk "erfelijkheid" (qua grote baby's,), bevallingstermijn en bouw van het kindje......

Deel Deze Pagina