Ons zoontje is al een paar dagen verkouden. Ook heb ik het idee dat hij eenkennig aan het worden is. Hij wil niet maar naar zijn oma's, tantes, etc en zelfs als we thuis alleen zijn moet ik hem vastpakken. Voorheen kon hij zoet alleen spelen. Een paar dagen geleden nam ik hem bij ons in bed omdat hij bleef huilen. Hij sliep daarna snel in. Nu is het elke nacht raak: hij staat dan tussen 04-06 op en wil dan perse bij ons in bed. Hij blijft gerust minutenlang non stop huilen en is pas stil als hij tussen ons in mag slapen. Hoe krijg ik er dit uit? Of zal het vanzelf ophouden? Voel er niks voor om hem tussen ons in te hebben (voor een paar nachten natuurlijk niet erg, maar het moet geen gewoonte worden). Iemand tips?
Ik heb wel eens gelezen dat mensen een matras bij het kindje op de kamer leggen en daar gaan slapen voor een tijdje (rond de verlatingsangst periode).
Hier ook, ben een tijdje naast hem gaan liggen maar dan gaat hij spelen en met me kletsen (Wel schattig, maar slechte timing) dus leg hem nu naast me. Zal hij vast niet tot zijn 18e blijven doen lijkt me
Oeps herkenbaar,hihi, zo is het bij ons ook begonnen en nu slaapt hij elke nacht vanaf een uur of 2 bij ons............... ach, eigenlijk vinden we het wel gezellig, ook al is het de bedoeling nooit geweest...........
Dit doen wij ook als ons dochtertje zo'n periode heeft (meestal 2 of 3 nachtjes). Werkt heel goed! Zodra ze weer echt slaapt, ga ik (of manlief) weer terug naar ons eigen bed. Wil haar niet bij ons in bed nemen. Ten 1e omdat ik ook bang ben dat ze daar aan gaat wennen. Ten 2e is bij haar: bij papa en mama in bed = tv kijken Elke za. en zo. mag ze nog even tusenin tv kijken als ze wakker is. Ze slaapt dus niet eens als we haar bij ons in bed nemen (1x geprobeerd toen ze niet lekker was).