Diva gedrag...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Chai, Oct 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chai

Chai Niet meer actief

Hallo dames,

Mijn dochtertje is nu zoeen 5 maandjes.
    Ik vroeg mij af of ze nu al verwend gedrag kunnen gaan vertonen
    of dat dat nu nogniet echt kan.
    Ik heb namelijk soms een beetje het idee dat ze gaat 'klagen' omdat ze gewoon haar zin wil en aandacht wilt.
    Hoe lossen jullie dat op, gewoon afentoe laten krijsen bijvoorbeeld?

2. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Mira wordt sinds een week erg boos als ik haar bijvoorbeeld van haar speelkleed af pak (omdat ik haar moet verschonen/wassen/voeden) of als we een speeltje uit haar handen pakken zet ze het ook op een brullen :D (Net nog bij haar vader haha)
    En ooooooooooh weeeeeee als ik vind dat ze genoeg TV heeft gekeken en haar weghaal.
    Dus ik denk dat het wel al kan..
    Ik doe er eigenlijk niets aan, zodra ik dan iets anders met haar doe is het wel over (Als ik haar bijvoorbeeld op de aankleedkussen leg om te verschonen is het al over)
    Het is meer een momentje geloof ik :p
    Ik heb meer het idee dat ze gewoon alles wilt ontdekken, want ze wordt ook erg boos als iets niet lukt, een bal op de speelkleed waar ze niet bij kan of als ze bijvoorbeeld haar speentje niet in haar mond krijgt.

3. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    ons mannetje van nu 14 1/2 maand doet dit nog steeds. uit frustratie als hij iets (nog) niet kabn, als iets niet lukt, als ik hem moet verschonen terwijl hij speelt (als hij echt een vieze luier heeft anders wacht ik), wanneer hij uit badje moet omdat hij al te lang erin zit (echt lang haha!) en nog om veel dingen. is echt omdat je kindje gaat leren dat iets niet kan, dat ze 'los' van jou is en niet een met mama (alhoewel dat nog lang duurt voor ze dat helemaal beseffen) en omdat ze gewoon nog niet het tijdsbesef hebben waardoor ze geduld kunnen opbrengen. (zoals wij weten dat het eten bijna klaar is en dus ook al heb je honger, heb je eventjes geduld tot het op tafel staat!). grenzen opzoeken komt ook nog!!!

4. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Ik dacht dus al dat het kwam door het ontdekken.
    Dan zat mijn mama gevoel dus goed :p

5. Chai

Chai Niet meer actief

Die van mij doet het inderdaad ook als ze iets wil maar nog niet kan vaak, bijv als ze iets wil hebben waar ze niet bijkan enzo.
    Maar soms dan leg ik haar weg en gaat ze na 10mi krijsen omdat ze aandacht wil van mammie, haha.
    Ik geef er steeds aantoe en heb ook ontdekt dat ze het gezellig vind bij de bank op het tapijt te liggen omdat ze dan meer contact met mij kan hebben dan in de box.
    Maarja, soms denk ik wel als ze gilt van ja zal ik er nou ff laten gillen ofniet.
    Want ja, ik wilniet dat dat straks een manier van aandacht opzoeken word natuurlijk.

6. Chai

Chai Niet meer actief

Sinds ik dit topic heb gestart ligt ze inneens heel zoetjes zichzelf te vermaken. LOL

Over verschonen gesproken trouwens, die van mij gaat steeds op der buikje liggen tijdens het verschonen.
    Ook super handig, zeker met poepie luiers.... :p

7. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Ik herken het ook wel hoor!
    Dame is nu 6 maanden
    Sinds deze week is ze aan het grommen ;)
    Dan wil ze staan, of kan ze niet bij een speeltje, als we weglopen gaat ze huilen.
    Daarstraks was ze zo boos, ik heb een boxkleed met labels, die wou ze hebben maar ja dan kan ze trekken maar het laat niet los;)

8. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Leggen jullie er dan wel bij uit waarom je speeltjes afpakt, of waarom je je kindje uit bad haalt? Ik zou ook boos worden als iemand zich uit het niets met mij ging bemoeien en zomaar de tv ging uitzetten of mij zomaar in de box ging leggen terwijl ik aan het spelen was, of ik nou 5 maanden of 32 jaar ben.
    Simone is soms ook wel sjaggo als ik haar uit de schommel haal want ze is gek op schommelen, maar als ik dan vertel dat we nu gaan eten en dat ze morgen weer mag schommelen is het goed.
    Ik heb dit eigenlijk haar hele leven al gedaan, je staat versteld van hoeveel er aankomt bij die ukkies.

9. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik denk wel dat ze laat merken dat ze iets wil, of juist niet wil dat je er mee stopt door te gaan huilen of jengelen bijvoorbeeld.

Maar ik denk niet dat ze dit bewust doet om jou ''te pesten'' ofzo...

Ze maakt gewoon duidelijk wat ze wel leuk vind en wat niet, dit is denk ik nog wel een beetje zonder er echt te veel bij na te denken.

10. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Ik vertel er wel bij wat ik of we gaan doen en waarom.
    Ook als ik even naar de keuken loop, net een hoekje om ga etc.

11. adi

adi Niet meer actief

Nee, een baby raakt niet verwend of verwaand oid.

Ze is aan het ontdekken, wil (natuurlijk) contact met moeder, zoveel als mogelijk, en kent maar 1 manier om haar onvrede te uiten, door de huilen/ jengelen. Ze kan namelijk nog niet vertellen wat ze wel/ niet leuk vindt.
    Het komende 1,5jaar zal dat de voornaamste manier zijn van ontevredenheid uiten. Daarna zul je vooral heel veel NEE horen. En dan is nog steeds niet verwaand. Dat hoort er allemaal bij :)

12. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Overigens is Simone soms ook lekker driftig hoor als ze haar zin niet krijgt, vooral als ze moe is heeft ze een kort lontje.

13. sill

sill Bekend lid

Jul 28, 2010
    621
    0
    16
    Mama in spƩ :)
    At Home
    Mijn kleine man heeft dat ook! Leg hem in de box, na 2 minuten begint meneer te soms te huilen alsof zijn er iets heel ernstigs aan de hand is. Hij zit het liefste op schoot, waarbij hij alles kan zien en in de gaten kan houden. Word een beetje irritant soms, maarja. Het zal wel een fase zijn ;)

14. misa

misa Niet meer actief

Tja, natuurlijk wil ze aandacht. En hoe kan ze dat het beste laten weten..: huilen/mopperen!

Toen ik dit door kreeg bij mijn zoontje, probeerde ik hem soms gewoon even te laten mopperen. Ik was dan gewoon in de buurt, dus niets aan de hand. Ik vond en vind dat wel heel moeilijk, want volgens mij heb ik wel een dwingelandje.. ;) Hij weet mama precies om de vinger te winden..! ;)

Tja, het is lastig. Soms kies ik er ook voor om hem niet op te pakken maar erbij te gaan zitten. Maar goed, die van mij is al ietsje ouder.

Maar het hoort er zeker bij, het is heel logisch en echt niet gelijk verwent!

15. Chai

Chai Niet meer actief

Dat doet mijn dochtertje dus ook, zo van ik zal wel is even me zinnetje krijgen! :p
    Soms hoef ik haar maar aan te kijken ze gaat al lachen.

Hier doe ik wel ook bij alles praten trouwens, ik wist al dat dat goed was. Verder is ze ook een plaatje van een baby daar niet van.

Maar ik wil haar niet de verkeerde dingen aanleren ofzo.
    Want ik ga er eigenlijk altijd op in als ze gaat gillen, met spelen met haar als beloning.
    Ik denk toch dat ik die van mij ook soms ff gewoon moet laten als ik weet dat alles gewoon naar wens is.
    Ik bedoel, ze spendeert nog geen 80 minuten per dag in dat ding, ze krijgt echt super veel aandacht dus dat kan het niet zijn. :)

Share This Page