Hai allemaal, Wie heeft ervaring met het boek of met het 'regime' van Gina Ford? Een vriendin zei dat ze haar baby op de manier zoals het in haar boek ' De tevreden baby' beschreven wordt behandelt, en dat haar baby 's nachts doorslaapt, nooit krampjes heeft enzo en meer van dat al. Die dame zegt dus te weten wat het 'natuurlijke' ritme van een baby is. Dat klonk mij als muziek in de oren, even gegoogled, maar al snel leek het me omstreden: je kindje zoveel mogelijk wakker houden enzo zodat het 's nachts slaapt. Maarja, ook heel veel tevreden 'klanten, zie de recenties bij o.a. bij bol.com Daarom ben ik ERG benieuwd wie van jullie hier goede of slechte ervaringen mee heeft. (en wie weet slaap ik dan binnenkort ook een nachtje door, ha ha).
ik heb het boek ook thuis liggen en gelezen. Heb er best wel iets aangehad, maar ik denk als je de schema's van Gina helemaal aanhoudt, krijg je een gestressd kind. Er staan wel nuttige slaaptips in, ik heb het met veel interesse gelezen, maar met de schema's heb ik niets gedaan. Ieder kindje is verschillend en geeft zelf wel aan wat zijn/haar schema is.
Mijn vriendinnen met ervaring noemen Ford de babygestapo, dus dat zegt genoeg lijkt me. Je kindje geeft zelf aan wat zijn of haar ritme is, en de baby's die het goed doen op dat boek doen het vast goed op alles, ook zonder boek.
Hoi, Ik heb dit boek ook, en ben er deels tevreden over. In het begin had onze dochter helemaal geen regelmaat, en werd daardoor (achteraf) oververmoeid. Als ze huilde wist ik niet waar het voor was, dus dan probeer je maar weer de borst of slapen e.d. Toen heb ik dit boek aangeschaft, en voor dat moment was het perfect. Het gaf duidelijke aan hoe je de dag kunt invullen, en voor ons is het dan ook de eerste weken perfect geweets. Als mijn dochtertje dan huilde wist ik ook nu door haar regelmaat waar dat voor was. Nu gebruik ik het niet meer, mijn dochtertje heeft duidelijk veel meer slaap nodig dan wat Gina Ford zegt. Dus ga ik haar echt niet wakker houden! Liever overdag een vrolijk kind en nog 1 keer 's nachts het speentje moeten geven. Dan de hele dag een chagerijnig oververmoeid kind. Groetjes Esther
Ik heb ook weleens horen zeggen dat het niet uitmaakt hoeveel ze overdag slapen, dat dat niets zegt over hoe ze de nacht doen. Dat schijnt helemaal los van elkaar te staan. Ik heb ook weleens gedacht als ze veel sliep overdag dat het dan snachts niet zou lukken. Maar eik is het nooit in de praktijk zo geweest..