Baby wil niet slapen overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Boordevol, 29 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Hallo,

Ik wil graag weten wat ik met het volgende probleem aan moet: mijn kindje slaapt overdag nooit. Tenzij ik met hem ga lopen of hem vasthoud. Als ik hem in de box leg of in zijn bedje slaapt hij gewoon niet overdag. Hij blijft dan een uur wakker en gaat dan huilen. Omdat hij uiteindelijk vaak moe is van al dat wakker zijn gaat hij huilen door de moeheid en omdat hij eigenlijk wil slapen maar dit hem niet lukt. Ik vind het dan zielig en pak hem dan bij me en dan is hij zo weg en slaapt gerust 2 uurtjes.

CB zegt dat er zat kinderen zijn die overdag gewoon niet willen slapen. maar ik merk dat hij er eigenlijk wel behoefte aan heeft alleen zichzelf niet in slaap kan krijgen. Ook als ik hem na de borst als hij in slaap is gevallen wegleg wordt hij gelijk wakker.

Weet iemand wat ik hiermee moet? Laten huilen doe ik sowieso niet. Dat gaat mij te ver en kan ik niet over mijn hart verkrijgen. Trouwens, ook als ik hem vastpak slaapt hij niet altijd maar overdag slaapt hij dus hooguit 3/4 uurtjes.

2. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Ik had hetzelfde probleem en ook mijn consultatiebureau vond het 'normaal'. Ik heb daar flinke ruzie over gehad want babys moeten gewoon slapen om te verwerken en een kind van 3 weken hoort geen 10 uur achtereen wakker te zijn. Ik heb op een gegeven moment geaccepteerd dat hij gewoon bij mij wou zijn. Op mijn buik slapen en in de draagdoek. Dit paste absoluut niet bij het rust en regelmaat idee wat ik had voor mijn bevalling maar ik liet het uiteindelijk los want ook ik laat mijn kind niet graag huilen.

Met twee maanden ben ik hem overdag vaker in zijn bed gaan leggen en dit ging gepaard met veel huilen. Ik ben er naast gaan zitten met mijn handen op zijn buikje en heb hem ingebakerd omdat hij zo onrustig was. De reden waarom ik hem niet meer altijd bij me wilde houden was omdat ik gewoon gesloopt was. Dit duurde ongeveer twee weken. Daarna ging hij (met af en toe flink huilen) goed slapen in zijn bedje.

Ik ben met hem naar een osteopaat (navelomstrengeling en voorkeurshouding) en een homeopaat (niet in slaap kunnen komen) geweest maar het enige wat hielp was hem het gevoel te geven dat ik er voor hem was ook al sliep hij.

Een heel verhaal is dit geworden! Maar wat ik eigenlijk bedoel is dat sommige kindjes geboren worden en zich meteen veilig voelen, en anderen hebben nog wekenlang hun moeder nodig. Ik was toendertijd een groot voorstander van rust en regelmaat maar ik heb dat snel losgelaten omdat ik mijn kind niet ga dwingen om te slapen terwijl hij daar overduidelijk angst voor heeft.

Inmiddels in mijn boef vier maanden en slaapt nu overdag prima in zijn bed en zelfs 'snachts al vijf uur achtereen! :)

3. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Belachelijk dat een CB zegt dat t 'normaal' is..aby's hebben echt veel slaap nodig.
    Misschien kan je beginnen met inbakeren en Rust en Regelmaat (Ria Blom; wel je eigen manier..) heeft hier destijds enorm goed geholpen.

4. sanne1980

sanne1980 Actief lid

9 jun 2008
    110
    0
    0
    Ik zou me er nu nog niet teveel zorgen over maken.
    Hij/zij is nu nog zo klein en is druk bezig om in een ritme te komen.
    Pak gewoon die uurtjes dat hij/zij wel slaapt.
    Op een dag zit een kindje in een ritme en gaat ook overdag lekker slapen.
    Ik zou het nu ook nog niet laten doorhuilen hoor.
    Mijn zoontje is nu 16 weken en wij hebben hem 3 weken geleden voor het eerst een uurtje laten doorjammeren in bed omdat hij nu toch echt wel door begint te krijgen dat wij iedere keer kwamen.
    Met een paar dagen was het over en heeft hij het ritme helemaal te pakken en slaapt ook 2x overdag.
    Zo rond de 3 maanden begon hij echt opeens een goed ritrme te krijgen.
    Geef zo`n kleintje wat tijd want het is erg wennen hoor voor zo`n ukkie en dan komt het vanzelf.
    Ik zat met precies hetzelfde als jij.

Succes.

5. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad hebben ze slaap nodig! Hier 2 van die meiden die weinig slapen... Inbakeren heeft wel even iets meer slaap geboden, maar dat was maar van korte duur. Als hij wel bij je wil slapen, dan zou ik dat zoveel mogelijk doen. Op een gegeven moment willen ze wel in bed slapen, tenminste dat was hier zo. De eerste 4 maanden sliep Anous eigenlijk alleen maar bij mij of tijdens wandelen. Inbakeren deden we bij haar niet, want het was net in die stik hete tijd. Dan maar bij mij of in de wandelwagen. Nu slaapt ze nog steeds niet heel veel (2 á 3 maal per dag 45 minuten of korter), maar ze is heel vrolijk en alert, dus ze krijgt voldoende slaap.

Je kan inbakeren proberen of steeds proberen in bed te laten slapen en op een gegeven moment lukt het gewoon. Als het niet lukt gewoon bij jou laten slapen (ik vond het altijd zooooo genieten). Rrr invoeren kan ook werken.

Maar je hebt gewoon baby's die niet veel slaap nodig hebben (de baby's die vrolijk zijn en blijven zonder veel slaap) daarbij kun je van alles proberen, maar die slapen gewoon niet meer.

6. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Deze site heeft mij enorm geholpen:

inbakeren.nl - home

Ik heb de RRR ingevoerd en de puckababy aangeschaft, het gaat hier super.

Ik hoop dat jij ook de antwoorden kan vinden op je vragen.
    Veel succes!

Liefs Huismus

Deel Deze Pagina