Hoi hoi, Mijn dochtertje is vandaag precies drie maanden. Sinds een aantal dagen slaapt zij weer erg veel. Ze drinkt haar fles en is dan al hartstikke moe. Ik probeer haar dan nog even in de box te leggen, maar ze wrijft dan constant in haar ogen en gaat jengelen. Dan leg ik haar op bed. Eerst kon ze steeds ietsje langer in de box spelen en vond ze dat heel leuk. Maar sinds een aantal dagen is ze te moe. Ze slaapt bijna heel de dag en nacht! Op zich maak ik me geen zorgen, ze zal het wel nodig hebben, denk ik dan. Maar ik lees overal dat ze nu juist meer wakker zou moeten zijn. En vind ik het wel een beetje jammer, want van spelen in de box kan ze veel leren. Ik leg haar nu ook te weinig op de buik, want als ze wakker wordt, heeft ze erge honger en wil ze drinken. En na de fles is ze dus veel te moe. Herkent iemand dit vele slapen? Zou het iets te maken kunnen hebben met de overgang van borst naar fles (nu drie weken). Ik geef 's ochtends de eerste voeding borst, dan 4 flessen en dan 's avonds de laatste de borst. Ik ga er vanuit dat het een fase is en dat ze vanzelf weer langer wakker kan zijn? Groetjes tante29
Onze dochter sliep ook meer dan gemiddeld, met drie maand lag ze bijna constant in bed. Sliep ook zo vier uur achter elkaar, soms vijf. Als ze het nodig heeft lekker laten slapen. Onze dochter slaapt nu nog steeds veel, is maximaal twee uur wakker en dat is lang voor haar. Ze zal er wel behoefte aan hebben en ....van slapen groeien ze goed hoor ik altijd!
Hoi, Hier ook een kindje wat veel slaapt, behalve vandaag dan,hij kon niet poepen en heeft de hele ochtend echt gegild van de pijn, zo zielig! Eindelijk gepoept, en toen sliep hij gewoon weer als vanouds. Na de fles is hij een uurtje, anderhalf uur wakker en wordt dan weer moe en slaapt weer 3 uur...
Mijn meisje slaapt overdag eindelijk wat beter. 's ochtends is ze na het ochtends flesje weer om 10.00u wakker, maar 's middags slaapt ze nu gemiddeld 2 - 2 1/2 uur, erg veel voor haar. Ik denk dat het komt omdat ze nu zoveel meer aan het ontdekken is: haar handjes, geluidjes, lachen (hardop) proberen om te rollen, enz. Het kan zijn dat jou meisje bezig is met een groeispurt, of een sprongetje. Als ze verder goed groeit, en goed poept en plast, dan zou ik me niet te ongerust maken. Kijk het nog een paar dagen aan. Ze zal vanzelf weer energie voor andere dingen dan eten en slapen gaan krijgen.
Als je kindje goed drinkt dan zou ik me geen zorgen maken (wat je ook niet doet, lees ik) over het vele slapen. Van slapen worden ze groot! Ik denk dat het iets tijdelijks is en dat je heel snel al zo iets hebt van "Hé! Dat is gezellig! Dat is iets nieuws. Wat is ze veel wakker"! Een fase inderdaad.
Nikki heeft dat op het moment ook. terwijl ze nooit zo'n grote slaperd was. tussen de 1e en de 2e fles slaapt ze sowieso. dan vanaf een uur of 1 tot de volgende fles. dan valt ze tussendoor weer in slaap. maar savonds is ze wel de hele avond nog wakker. denk dat het erbij hoort op deze leeftijd.
groeispurtje is zeker mogelijk. Juist die slaap is goed om alles in haar hoofdje te prenten om zo te leren. Ze leren nu elke dag in een razend tempo! Vergeet dat niet dat nu alles keihard gaat. Dingen leren vastpakken, rollen, praten, schaterlachen ect. Je zal ook vaker ergens heengaan het gaat allemaal makkelijker. Dus kindje mee Allemaal prikkels. Lekker door blijven gaan zoals je nu bezig bent. Slaap is juist goed
Het zou de 12 weken sprong kunnen zijn? Onze dochter is ook een geweldige slaapkop en tijdens een sprongetje slaapt ze altijd nog meer dan anders. Ik zou zeggen: lekker laten slapen en ervan genieten dat je even tijd hebt om iets anders te doen! Slapen is goed voor baby's.
Ik heb precies hetzelfde als jij, had het idee dat het te maken had met afgelopen week toen het zo warm was. Hij sliep toen telkens maar kleine hazeslaapjes. Denk dat hij dus slaap aan het inhalen is ofzo... Maar ook hij is telkens maar een uurtje wakker, met de fles geven erbij, en wil daarna ook weer slapen. Ik ben ook van mening dat kindjes ook van slapen groot worden, en geef hem nu dus even zoveel mogelijk rust. Hij zal het wel nodig hebben denk ik! En ik heb wel het idee dat hij elke dag weer iets erbij kan. Hij is nu ook bezig met grijpen en brabbelen, en dat zal vast wel veel energie kosten denk ik....
zullen we even ruilen ? hier eentje van 3 maandjes die de wereld begint te ontdekken en vaak ligt te huilen in bed van verveling want als mama dan binnen komt dan is die grijns op haar gezicht niet weg te krijgen overdag vind ik dat prima maar madam begint het nu ook 's nachts te doen, jengelen tot mama er is en dan gaan lachen, gaaaaap het is dat ik het zo schattig vind maar anders!
Ook mijn dochter slaapt heel erg veel (heb ik trouwens als baby ook gedaan ). Het is echt zo dat ze om 20.00 uur gaat slapen en dat ik haar om 23.00 uur slapend bv geef en dan wordt ze s'morgens rond 7.30 uur wakker en dan wordt er weer even snel gedronken en dan slaapt ze tot ongeveer 11.30 uur. Rond 11.30 gaan we dan meestal naar beneden en zet ik haar in de wipper en als ik dan even buiten ben of iets dergelijks en ik kom terug, dan slaapt ze (en dat houd ze nog een uurtje vol). Dan wordt er gedronken en slaapt ze weer voor een uur of 3a4. We hebben dan ook echt een grote slaapdoos .
heey heey, Ja hier oowk Liam drinkt de fles ( halve wege valt hij of in slaap of is te moe om verder te drinken ) daarna gaat hij haast gelijk weer naar bed,, soms wil hij nog even in de box of wipper maar dat is hooguit een half uur soms maar een kwartier en dan slaapt hij al weer,, schema: 06.00 uur fles; ongeveer 06.15 naar bed 09.30 wakker; badje fles en naar bed om 10.15 14.00 uur wakker maken; flesje en om 14.30/14.45. weer naar bed 18.00 uur wakker maken; flesje en dan weer naar bed,, 20.00 uur word hij dan wakker en is tot 22.00 onrustig,, krijgt hij zijn slaap niet te pakken, word hangerig, jengelen 22.00 uur weer de fles waarbij hij inslaap valt en weer verder slaapt tot 06.00 uur wanneer ik hem wakker maak,, Dit gaat nu sinds 3 weken zow,, hij drinkt nu oowk iets minder goed maar jah plasluiers super en poepluiers oowk gewoon normaal dus maandag toch naar het cb even vragen waarom hij nu weer slecht gaat drinken Liefszz
Thije heeft ook weleens van die dagen. Dan heeft ie ineens een paar slaapdagen. Ben ik daar net aan gewend, is ie de dagen erna amper in slaap te krijgen. Denk dat het fases zijn.
Hoe lang doet ze over een flesje? Als ze namelijk daar veel energie aan kwijt is dan is het logisch dat ze dan gelijk weer wil slapen. Maar slapen is goed, dat hebben ze nodig, als ze verder niet een zieke indruk maakt dan zou ik er lekker van genieten